• Miss Ida

Sex under mensen

Jag har hört så många olika bud och vet varken ut eller in. Är det farligt/dåligt att ha sex under mensen eller inte? Hur brukar ni göra? och hur noga är det att duscha direkt efter sex, även när man inte har mens? Jag blir inte klok på alla olika saker man hör, kan ni svar mig?

• Svar på tråden Sex under mensen
  • Dea

Vi duschar gärna tillsammans, det är jättemysigt, men duschandet är ingen tvångstanke kopplad till sexet. Ibland blir det innan, iblend efter, ibland långt senare.

• Gift Snoffsan

Men hallå! Hur kan man blir så arg av en diskussionstråd om ett sånt trivialt ämne?Det är väl inte nån som sagt nåt om fel eller rätt?!
    Hur man gör i sitt samliv är ju olika!

• Dea

Oj, jag menade inte att skriva tvångstanke!
    Jag menade tvång! Alltså att för oss är duschen inget tvång kopplat till sexet.

Jag tror INTE att ni andra, som gärna duschar i samband med sex, gör det av tvångstankar.

• Maica

Har oftast inte sex under mensen...mest på grund av att jag första dagarna har så oooont, bara man trycker lätt på magen gör det ont. Farligt är det ju inte bara man är noga med hygienen...om man inte brukar vara det annars

För övrigt så är jag inte så noga med att duscha efter sex och jag har inga problem med att sova bland kroppsvätskor...så länge det inte rör sig om några extrema mängder. Förr eller senare duschar man väl ändå, för att man brukar göra det

• Imse Vimse

Jag håller med Electric Lady. Gillar också när man är lite småskitig och när blir man riktigt ren annars, om inte efter att man varit riktigt skitig Kissar gärna efteråt om jag inte är helt slut och "ramlar omkull". Nu är jag gravid så nu kissar jag iof ändå stup i kvarten men i vanliga fall... Annars vill jag inte duscha varken innan eller efter bara för den skull att man ska ha sex. Det låter konstigt och tråkigt att man måste planera sånt...

• Electric Lady

sossofie, jag är bara nyfiken.

Jag undrar hur det funkar liksom. Säger man "nu går jag och duschar så kn*llar vi sen, ok?"

Eller springer man iväg till duschen om man känner att det börjar hetta till?

Eller har man för vana att passa på att ha sex när man ändå har duschat?

Blir man inte torr i hyn?

Är det inte störande för grannarna med så mycket duschande?

Jag bara undrar, för tanken att duscha innan eller efter har aldrig fallit mig in.

• sossofie

Electric Lady

Det ska jag tala om för dig:
    1. jag jobbar i kök och triv inte ned att gå och lägga mig med osande pytt i panna ihåret och duschar därför.
    2. Min man är medvetslös på morronen och duschar därför på kvällen.
    3.Torr i hyn blir jag inte eftersom att det finns hudlotion att köpa i affärerna.
    4.Vi bor i villa och har inga grannar runt oss.
    5.Jag avskyr såna här påhopp, med tanke på att det ska bli tjaffs överallt på BT.
    Helt Larvig diskussion!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heja WW, där stöttar alla varandra!!

Ha de´gott :)

• Ellte

Varför i hela friden är du så arg sosofie? Faktiskt så är du den enda i hela tråden som använt den röda arga smiley och en taskig attityd...och det har du gjort sedan ditt första inlägg. Hurvida du duschar eller ej bryr jag mig inte alls om :?

• f.d. Svart brud

Det här tråden blev faktiskt rätt kul att följa... ;)

• Pellegnillot

Äh, alla gör väl som de vill och känner för. Vi duschar nästan alltid efter sex. Men först ligger vi kvar länge och gosar, ibland somnar vi efter en stund, men då går vi upp och duschar när vi vaknat igen, ibland efter att ha sovit fem minuter, ibland efter en hel natt. Men oftast hinner vi inte somna. Ibland duschar vi innan sex, det beror på hur man känner sig. Då duschar vi oftast tillsammans och kör förspelet där. Ingen av oss duschar hysteriskt mycket. Ofta kan det gå någon dag mellan gångerna då vi är ganska stillasittande i övrigt, men just efter sex känns det trevligare tycker vi. Sex under mensen har vi ibland. Gör inget stort stohej runt det.

Svar på tråden Sex under mensen