• Äldre 4 Feb 19:23
    8745 visningar
    25 svar
    25
    8745

    Vågar du köpa en sk. Kinaklänning?

    Hittade denna sida.

    www.dailymail.co.uk/femail/article-2909093/Angry-brides-share-bridal-gown-horror-stories.html

    Skräckexempel såklart men lite roligt! ( dock inte för bruden)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-04 19:24
    Frågan är naturligtvis som rubriken lyder

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vågar du köpa en sk. Kinaklänning?
  • Äldre 5 Feb 18:04
    #11
    +1

    om jag hade velat ha en av deras egna klänningar - ja möjligen....

    Hade jag velat beställa en kopia av en designklänning/specifik klänning som jag mailar bild på  -  no way jag skulle våga det!  

    Har sett andra skräckexempel på just kinasidor och jag kan säga att i många fall är det inte just klänningen som är felet utan bruden...  
    en klänning på modellen i storlek 34-36 ser smashing ut.  Men allvarligt talat, hur tänker man om man vill ha den lilla knäkorta vipp- klänningen i storlek 52?   Det kommer se väldigt.... katastrofalt ut... minst sagt....  

  • Äldre 5 Feb 18:16
    #12
    Plättis skrev 2015-02-05 16:52:22 följande:
    För mig är klänningen inte det viktigaste på bröllopsdagen, och jag kan inte med gott samvete lägga 10 000 på en brudklänning (som är priset på de klänningar jag fastnat för när jag provat). Den klänning jag bestämt mig för att beställa är som sagt ingen kopia, utan är designad och sydd av en säljare på Etsy.

    Ja, den är billig. Och ja, jag får förmodligen vad jag betalar för, men jag behöver inte hålla andan hela bröllopsdagen och vara rädd för att förstöra klänningen. 
    Jag tror att det är, som du ska göra, mycket klokare att köpa någon av deras egna designer, då det tenderar att inte bli så bra när de försöker kopiera en design, utan att de verkar ha någon aning om hur klänningen är sydd från grunden. Har ingen kunskap om sömnad(?) , utan detta är enbart en tanke som slagit mig då jag sett liknande bilder som ovan länkats! I många fall har det visats en perfekt sydd designerklänning med vackra, välarbetade detaljer, men sedan har det kommit hem en typ fyrkantig klänning med en påklistrad ros, typ. 

    Vill man inte spendera multum på klänningen så är det ju superbra att kinesiska internetsidor finns, jag har full förståelse om man vill ha en praktfull blåsa utan att behöva lägga en månadslön på den. Jag personligen skulle bara inte våga! 
  • Äldre 5 Feb 18:19
    #13
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2015-02-05 18:04:13 följande:

    om jag hade velat ha en av deras egna klänningar - ja möjligen....

    Hade jag velat beställa en kopia av en designklänning/specifik klänning som jag mailar bild på  -  no way jag skulle våga det!  

    Har sett andra skräckexempel på just kinasidor och jag kan säga att i många fall är det inte just klänningen som är felet utan bruden...  
    en klänning på modellen i storlek 34-36 ser smashing ut.  Men allvarligt talat, hur tänker man om man vill ha den lilla knäkorta vipp- klänningen i storlek 52?   Det kommer se väldigt.... katastrofalt ut... minst sagt....  


    Haha, jag har haft samma frågeställningar malandes i huvudet många gånger när man sett dessa bilder...

    Det är min mardröm att få hem en klänning som inte passar min kropp, hur smashing den än är! Det är huvudanledningen till att internetbeställning går bort för mig. Det, tillsammans med oron för att få taskiga utsmyckningsdetaljer och synbart billigt tyg.
  • crs
    Äldre 6 Feb 06:58
    #14

    Jag har tänkt beställa en kinaklänning, och har väl egentligen inga betänkligheter kring det. Men jag ska ha en så pass enkel klänning med så det känns som att det vore svårt för dem att fucka upp det. :P Det enda jag varit lite petig med i valet har varit att inte välja en i ett tyg som riskerar att se plastigt ut, vilket jag kan tänka mig händer lätt med vissa sorts tyger de använder, när de kör billiga varianter av tyget. 
    Jag är liiiite orolig att den inte ska passa min kropp helt, men sånt beror ju inte på vem som syr den så, utan modellen i sig. Är det lite fel så får jag väl ta den till sömmerska, så den sitter åt/inte sitter åt på rätt ställen osv.

  • Äldre 6 Feb 08:23
    #15

    Mycket beror nog på vad och hur man beställer med.
    Vi har beställt som sagt mer än en gång från JJ-house och de har u sina egna klänningar och mönster så vi har inte blivit besvikna en enda gång, MEN de som ber om kopior eller köper kopior får nog räkna med att kvaliten är piss i jämförelse, men köper man deras egna klänningar tror jag mabn är relativt safe när det gäller likhet


    Live free, ride free
  • Äldre 9 Feb 00:46
    #16

    Jag har varit nöjd de med vissa kinaklänningar jag beställt, tror mest felen har varit fel mått från min sida, men jag skräms inte, tänker beställa en från kina

  • Äldre 9 Feb 09:36
    #17

    Japp! Jag har vågat beställa denna kinaklänning! Fick nyss ett samtal om att den kommer idag. Jag är såå spänd! Jag vågade beställa efter att jag såg bilder av en annan medlem här på BT och tyckte den såg fin ut även i "verkligheten". Nu hoppas jag bara att den sitter som den ska också.

  • Äldre 9 Feb 09:37
    #18

    Oops bilden kom visst två gånger. Är ny här på BT.Glad

  • Äldre 12 Feb 20:29
    #19

    Filibustern:

    Var beställde du din klänning? har tittat på en likadan på e.bay :)

  • Äldre 19 Feb 15:45
    #20

    spännande.

    50% säger ja 50% säger nej/knske.

    personligen skulle jag aldrig våga beställa brudklänning från kina. alla klänningar jag sett irl från kina är rätt fula även om de på bild ser okej ut. ser ganska slarvigt sydda ut och billigt material. jag tror inte man nödvändigtvis ser det om man inte sett en massa " riktiga" klänningar, eller så bryr mam sig inte. gud vad drygt det där låter när jag skriver det. lät trevligare i mitt huvud. no offense!

    jag förstår dock att man beställer därifrån med tanke på priset. skulle kunna tänka mig eventuellt en balklänning, men inte bröllop. för viktigt för mig att den är perfekt ?

  • Äldre 19 Feb 20:06
    #21
    augusti skrev 2015-02-19 15:45:52 följande:

    spännande.

    50% säger ja 50% säger nej/knske.

    personligen skulle jag aldrig våga beställa brudklänning från kina. alla klänningar jag sett irl från kina är rätt fula även om de på bild ser okej ut. ser ganska slarvigt sydda ut och billigt material. jag tror inte man nödvändigtvis ser det om man inte sett en massa " riktiga" klänningar, eller så bryr mam sig inte. gud vad drygt det där låter när jag skriver det. lät trevligare i mitt huvud. no offense!

    jag förstår dock att man beställer därifrån med tanke på priset. skulle kunna tänka mig eventuellt en balklänning, men inte bröllop. för viktigt för mig att den är perfekt ?



    Visar här med då.
    Den sitter bra, tyget är bra, färgen är bra, sömmarna är bra
     underkjolarna är bra, slöjan var bra

    inte första gången vi handlar från kina och inte första gången vi är supernöjda
    tror att man skall va noga med att välja företag som har sina egna klänningar, dvs de gör inte kopior eller dyligt utan har sina egna mönster.

    Live free, ride free
  • Anonym (KA)
    Äldre 20 Feb 07:56
    #22

    Fick hem min Kina-klänning i veckan, köpt på Ebay.

    Den var otroligt välgjord, materialet, både underklänning och spetsen höll god kvalitet och sömnadsarbetet var mycket bra. Det är lätt i samma kvalitetsklass som de klänningar jag provat bla från Lillys i butik.
    Satt perfekt och sydd efter mina mått.
    1400 kr totalt istället för 10 000 kr och uppåt som de klänningarna kostade som jag föll för i butik, och det är INGEN skillnad i kvalitet, passform eller sömnad.


    Orginalbild

  • Äldre 20 Feb 08:48
    #23

    Vad kul att ni vart nöjda med era klänningar! Fin fina båda två!

    Menar såklart inte att det alltid är katastrof dåligt, kan tom vara helt okej, men i jämförelse, av alla jag sett så är det såhär :

    Dessa två klänningar är samma modell, men denena är jj house ochandra är justin alexander.

    www.jjshouse.com/Trumpet-Mermaid-Scoop-Neck-Court-Train-Satin-Lace-Wedding-Dress-With-Ruffle-002056967-g56967

    www.justinalexanderbridal.com/mobile/wedding_dresses/8688

    De är lika, jjs klänning är fin och ser inte alls katastrof ut, men i jämförelse med den andra så ser deninte alls lika välsydd och exklusiv ut, spetsen, skrynklorna och den fula dragkedjan samt den lite taskiga kragen i ryggen avslöjar den.

    Vad tycker ni?

  • Äldre 20 Feb 09:20
    #24
    augusti skrev 2015-02-20 08:48:57 följande:

    Vad kul att ni vart nöjda med era klänningar! Fin fina båda två!

    Menar såklart inte att det alltid är katastrof dåligt, kan tom vara helt okej, men i jämförelse, av alla jag sett så är det såhär :

    Dessa två klänningar är samma modell, men denena är jj house ochandra är justin alexander.

    www.jjshouse.com/Trumpet-Mermaid-Scoop-Neck-Court-Train-Satin-Lace-Wedding-Dress-With-Ruffle-002056967-g56967

    www.justinalexanderbridal.com/mobile/wedding_dresses/8688

    De är lika, jjs klänning är fin och ser inte alls katastrof ut, men i jämförelse med den andra så ser deninte alls lika välsydd och exklusiv ut, spetsen, skrynklorna och den fula dragkedjan samt den lite taskiga kragen i ryggen avslöjar den.

    Vad tycker ni?



    Jag förstår att modellen är liknande.
    Men jag tycker det är stor skillnad på klänningarna.
    Jämför du med den så är det stor skillnad.
    MEN jämför du den som är på JJ-house jämfört med den som du köper så är det inte skillnad.

    Om du förstår hur jag menar.

    Köper man en billig klänning som man tycker liknar en annan så får du just en anna klänning, inte den som du egentlgien vill ha. Vi hittade vår klänning på JJ och blev supernöjda för den var exakt så som den såg ut på JJ-house.

    I idtt fall har du hittat en klänning på en sida, sedan har du hittat en liknande på JJ-house och tycker den ser billigare ut, inte konstigt för det är inte samma klänning, bara en liknande. Du kommer aldrig få den klänningen du såg på andra sidan, däremot får du den så som den ser ut på bilderna från JJ-house.

    Är lite som att jämföra päron och äpplen, de är inte lika

    MVH
    Live free, ride free
  • Äldre 20 Feb 09:56
    #25

    Förstår hur du menar nightrod, håller med fullständigt. Jag räknar ju inte med att få den från jjs likadan som den från justin alexander, naturligtvis räknar jag med att få den såsom den ser ut på jjs hemsida,och utifrån den förväntningen så skulle jag vara supernöjd när den kommer och ser ut som på bilden, absolut.

    Men jag menar bara att jag inte kan hålla med om att kina klänningar är lika kvalitativa och välsydda som original, oavsett om de ska efterlikna någon annan klänning eller vara unika, vilket kanskeingen direkt påstått i den här tråden, men men

    Jag tycker bara det är kul att diskutera kinaklänningar.

Svar på tråden Vågar du köpa en sk. Kinaklänning?