• Nightrod

Vågar du köpa en sk. Kinaklänning?

Ha ha ha kan inte låta bli att skratta lite.
    Men det är ju lite kul att folk ändå inte fattar att det är proffisionellt stylade modeller som har underkjolar som passar perfekt och någon som syr in och syr till så den sitter som vacumförpackade på dem, plus lite redigering. Vissa av dem såg ju inte ens ut som samma klänning men vissa var ju helt klart bra men inte figursydda efter personen som hade dem eller helt enkelt utan underkjol.

Vi har köpt två omgångar från JJ-house första gången var färgen lite ljusare röd än vad vi trodde men klänningen satt och var jättefin, nu beställde vi brudklänningen därifrån och tjejen valde en redan angiven storlek istället för måttbeställa, lite för stor men inget vi inte kan sy in men i övrigt var den jättefin, klart lite skrynklig efter frakt men det får man ju räkna med.

Och bra pris, fastän vi fick"dolda" avgifter i tull, men det är ju en självkalrhet.
    En enorm marängklänning, två underkjolar och en brudslöja 5000:- sammnlagt, och damen är supernöjd

Live free, ride free
  • Nightrod

Mycket beror nog på vad och hur man beställer med.
    Vi har beställt som sagt mer än en gång från JJ-house och de har u sina egna klänningar och mönster så vi har inte blivit besvikna en enda gång, MEN de som ber om kopior eller köper kopior får nog räkna med att kvaliten är piss i jämförelse, men köper man deras egna klänningar tror jag mabn är relativt safe när det gäller likhet

Live free, ride free
  • Nightrod
    augusti skrev 2015-02-19 15:45:52 följande:

spännande.

50% säger ja 50% säger nej/knske.

personligen skulle jag aldrig våga beställa brudklänning från kina. alla klänningar jag sett irl från kina är rätt fula även om de på bild ser okej ut. ser ganska slarvigt sydda ut och billigt material. jag tror inte man nödvändigtvis ser det om man inte sett en massa " riktiga" klänningar, eller så bryr mam sig inte. gud vad drygt det där låter när jag skriver det. lät trevligare i mitt huvud. no offense!

jag förstår dock att man beställer därifrån med tanke på priset. skulle kunna tänka mig eventuellt en balklänning, men inte bröllop. för viktigt för mig att den är perfekt ?

Visar här med då.
    Den sitter bra, tyget är bra, färgen är bra, sömmarna är bra
     underkjolarna är bra, slöjan var bra

inte första gången vi handlar från kina och inte första gången vi är supernöjda
    tror att man skall va noga med att välja företag som har sina egna klänningar, dvs de gör inte kopior eller dyligt utan har sina egna mönster.

Live free, ride free
  • Nightrod
    augusti skrev 2015-02-20 08:48:57 följande:

Vad kul att ni vart nöjda med era klänningar! Fin fina båda två!

Menar såklart inte att det alltid är katastrof dåligt, kan tom vara helt okej, men i jämförelse, av alla jag sett så är det såhär :

Dessa två klänningar är samma modell, men denena är jj house ochandra är justin alexander.

www.jjshouse.com/Trumpet-Mermaid-Scoop-Neck-Court-Train-Satin-Lace-Wedding-Dress-With-Ruffle-002056967-g56967

www.justinalexanderbridal.com/mobile/wedding_dresses/8688

De är lika, jjs klänning är fin och ser inte alls katastrof ut, men i jämförelse med den andra så ser deninte alls lika välsydd och exklusiv ut, spetsen, skrynklorna och den fula dragkedjan samt den lite taskiga kragen i ryggen avslöjar den.

Vad tycker ni?

Jag förstår att modellen är liknande.
    Men jag tycker det är stor skillnad på klänningarna.
    Jämför du med den så är det stor skillnad.
    MEN jämför du den som är på JJ-house jämfört med den som du köper så är det inte skillnad.

Om du förstår hur jag menar.

Köper man en billig klänning som man tycker liknar en annan så får du just en anna klänning, inte den som du egentlgien vill ha. Vi hittade vår klänning på JJ och blev supernöjda för den var exakt så som den såg ut på JJ-house.

I idtt fall har du hittat en klänning på en sida, sedan har du hittat en liknande på JJ-house och tycker den ser billigare ut, inte konstigt för det är inte samma klänning, bara en liknande. Du kommer aldrig få den klänningen du såg på andra sidan, däremot får du den så som den ser ut på bilderna från JJ-house.

Är lite som att jämföra päron och äpplen, de är inte lika

MVH
    Live free, ride free
Svar på tråden Vågar du köpa en sk. Kinaklänning?