• sarahannae

    Vad ska du ha/hade du för frisyr?

    Hej!

    Vilken frisyr har du tänkt ha, eller hade du, på ditt bröllop? Jag har tänkt sätta upp mitt hår själv och behöver lite inspiration. Lägga gärna upp en bild. 

    Jag tänker mig en halvuppsättning liknande denna, fast med blommor i;


  • Svar på tråden Vad ska du ha/hade du för frisyr?
  • SaraJ
    Plättis skrev 2015-02-20 14:28:34 följande:
    Jag har funderat på något liknande som du, älskar när mitt hår är lockigt och flätor är underbart fint. 

    Det finns en superbra spray jag köpt på Kicks, texture spray. Den är inte riktigt hårspray och inte alls som torrschampo (som för övrigt också funkar bra för att ge håret lite struktur om en frisyr ska hålla), men gör att hårstråna hakar i varandra och håller strukturen bättre. Kommer inte ihåg märket, men det är en liten grön flaska  

    Min lillasyster erbjöd sig att göra min frisyr, så vi kommer fixa en lagom slarvig halvuppsättning med en fläta på sidan och kanske ett spänne i nacken/bakhuvudet för att hålla undan en del av håret. Jag har sjukt mycket hår, ganska långt och med självfall. Det är finast när jag inte gör något alls med det, men jag har det utsläppt så ofta till vardags att jag vill göra något med det på bröllopet. 

    Och att lillasyster fixar frisyren betyder att hon måste komma och hälsa på massor innan bröllopet så vi får öva och umgås Oskyldig 
    Jättefina frisyrer! Jag ska kolla upp den texture sprayen då! Jag är värdelös på hårprodukter så det är jättebra med tips! Till vardags gör jag inte mycket alls med mitt hår, det är mest långt och blont men jag gillar flätor och slänger ihop en fläta i håret ibland så det känns som "jag" med fläta. Min blivande tycker att jag är finast i uppsatt hår så jag var nära på att köra en liknande uppsättnig som du visade också men jag måste ändå ha det som jag känner mig finast i och jag känner mig finast i hår som hänger. Så så blir det!
  • Nightrod
    Plättis skrev 2015-02-20 14:28:34 följande:
    Jag har funderat på något liknande som du, älskar när mitt hår är lockigt och flätor är underbart fint. 
     
     


    Jättefina frisyrer allihopa verkligen.
    Jag kan inte välja en favourit av dem, fina allihopa

    personligen har jag juinte så väldans mycket alternativ på frisyr
    Klart beror ju på om jag vill ha hår och skäggförlängning eller bara raka av allt, det är väl de två alternativen förutom som jag har nu jag har att välja mellan, ha ha 


    Live free, ride free
  • Plättis
    Nightrod skrev 2015-02-23 09:03:36 följande:

    Jättefina frisyrer allihopa verkligen.
    Jag kan inte välja en favourit av dem, fina allihopa

    personligen har jag juinte så väldans mycket alternativ på frisyr
    Klart beror ju på om jag vill ha hår och skäggförlängning eller bara raka av allt, det är väl de två alternativen förutom som jag har nu jag har att välja mellan, ha ha 


    Jag tror vi kommer göra en mix av allihop, alternativt bara sätta upp det med ett spänne i bakhuvudet och ha lagom lockigt och avslappnat. Eftersom jag har så mycket och tjockt hår brukar det göra precis som det vill, jag får bara hänga med i vad det bestämmer sig för att göra. Men jag hoppas vi kan övertala det att vara i något som liknar mina inspirationsbilder Cool

    Min sambo har samma problem. Han är fantastiskt fin i skägg, men det låter lite som att han börjat tröttna på det. Visserligen fick han lova min farmor att inte raka av det innan bröllopet, så vi får se vad han hittar på.

    Han gick till en barberare i januari och kom hem snyggare än jag någonsin sett honom tidigare (jag satt vid hans fötter och dreglade hela kvällen), så vi ska boka in honom där igen strax innan bröllopet! Skrattande
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Nightrod
    Plättis skrev 2015-02-23 09:35:29 följande:
     
    Min sambo har samma problem. Han är fantastiskt fin i skägg, men det låter lite som att han börjat tröttna på det. Visserligen fick han lova min farmor att inte raka av det innan bröllopet, så vi får se vad han hittar på.

    Han gick till en barberare i januari och kom hem snyggare än jag någonsin sett honom tidigare (jag satt vid hans fötter och dreglade hela kvällen), så vi ska boka in honom där igen strax innan bröllopet! Skrattande

    Ha ha ha

    Ja jag får se vad det blir, skulle va så kul att göra "skäggförlängning" så man fick sådant som nedan, sitta på möten på jobbet och dra sig i skägget och se förnurlig och tänkande ut :)
    Se 0:57 in i klippet så fårstår du vad jag menar
    ">

    Live free, ride free
  • Vichy

    Ska ha en kombo av dessa... Lösa lockar, flätat bort från ansiktet och med blommor tror jag..
    Och lite volym såklart...

  • SaraJ
    Vichy skrev 2015-02-24 13:06:22 följande:

    Ska ha en kombo av dessa... Lösa lockar, flätat bort från ansiktet och med blommor tror jag..
    Och lite volym såklart...


    Superfint! :) Ska du låta frisör/make-up artist göra håret åt dig eller gör du själv?
  • Jennyc

    Vad roligt med lite tips och tankar kring håret!!

    Jag är en rätt så enkel och har gärna en frisyr som passar mig. Kommer sätta i
    lite extentions för både volym och längd och sedan blir det en lösare/slarvigare fläta. 


    Jag gillar dessa två




    Perfekt med en vän som är grymt duktig på flätor av alla de slag ;)

  • Plättis
    SaraJ skrev 2015-02-20 15:28:17 följande:

    Jättefina frisyrer! Jag ska kolla upp den texture sprayen då! Jag är värdelös på hårprodukter så det är jättebra med tips! Till vardags gör jag inte mycket alls med mitt hår, det är mest långt och blont men jag gillar flätor och slänger ihop en fläta i håret ibland så det känns som "jag" med fläta. Min blivande tycker att jag är finast i uppsatt hår så jag var nära på att köra en liknande uppsättnig som du visade också men jag måste ändå ha det som jag känner mig finast i och jag känner mig finast i hår som hänger. Så så blir det!


    Jag provade nyligen en helt ny sort, och måste varmt rekommendera Toni&Guys torrschampo som är kombinerat med texture spray. Herregud vilket hår jag har idag, alltså! Filmstjärnehår på bara några sekunder
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • SaraJ
    Plättis skrev 2015-02-27 09:30:08 följande:
    Jag provade nyligen en helt ny sort, och måste varmt rekommendera Toni&Guys torrschampo som är kombinerat med texture spray. Herregud vilket hår jag har idag, alltså! Filmstjärnehår på bara några sekunder
    Härligt! :D Den ska jag testa då! 
  • Plättis
    SaraJ skrev 2015-02-27 12:03:26 följande:
    Härligt! :D Den ska jag testa då! 
    Så här ser flaskan ut Jag är jättenöjd, och den kostar bara strax över hundralappen! Köpte min på Kicks, men den borde finnas på fler ställen också.

    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • SaraJ

    Hittade ett youtubeklipp med bra tips till de som ska locka håret själva. Det verkar vara mer vetenskap bakom det där än vad man tror. I alla fall för mig som knappt brukar fixa håret vanligtvis haha. Men det är väl bara att öva massor innan. :)

    www.youtube.com/watch&v=DqNSAftccbg

  • SaraJ
    SaraJ skrev 2015-02-27 13:19:40 följande:

    Hittade ett youtubeklipp med bra tips till de som ska locka håret själva. Det verkar vara mer vetenskap bakom det där än vad man tror. I alla fall för mig som knappt brukar fixa håret vanligtvis haha. Men det är väl bara att öva massor innan. :)

    www.youtube.com/watch&v=DqNSAftccbg


    www.youtube.com/watch&v=DqNSAftccbg

    Hela länken kom inte med så jag försöker igen. :)
  • Plättis

    Om du klickar på "Dela" nedanför klippet kommer det upp en direktlänk till klippet. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • SaraJ
    Plättis skrev 2015-02-27 13:34:17 följande:

    Om du klickar på "Dela" nedanför klippet kommer det upp en direktlänk till klippet. 






    Nuså tack!
  • Vichy
    SaraJ skrev 2015-02-26 22:31:48 följande:
    Superfint! :) Ska du låta frisör/make-up artist göra håret åt dig eller gör du själv?
    Vill gärna hitta en frisör att göra det då mitt hår har väldigt svårt att hålla lockar, så behöver nån som vet hur man gör så de håller...

    Make-up fixar jag dock själv, känner mig så pass duktig på det...
  • Anniina
    Allrakäraste skrev 2015-01-11 21:49:24 följande:

    Jag har idag en lätt utväxt page (ungefär till axlarna) med en sidbena (sidobena??). Men är SÅ less på frisyren och kommer, såhär 9 mån innan bröllopet, klippa mig kort. Kalla mig galen men så är det. Hade riktigt kort för ca 2 år sedan men har sparat ut, det känns dock inte alls rätt. Visst känns det lite trist att inte kunna ha någon uppsättning på den stora dagen men jag orkar verkligen inte gå runt med en frisyr som jag inte trivs med i 9 mån.


    Jag känner precis som du! Skulle gärna ha en romantisk lockfrisyr, men då jag gör mig bäst i kort, asymmetrisk page är jag inte så sugen på att vara "ful" medan jag sparar ut. Alla ni med kort hår, hur gör ni? Samma frisyr på bröllopet som annars, hårsmycke eller slöja?

    Jag skulle jättegärna se bilder, har inte hittat något bra när jag bildgooglar .
  • Hanna80

    Jag ska fixa frisyren själv så det blir en enkel frisyr. En stor knut i nacken och sedan ska luggen lockas så den ramar in ansiktet. Tyvärr suddiga bilder och inga stylingprodukter i mitt silkiga hår... Blir bättre med lite produkter som håller håret på plats.

  • Plättis

    Min lillasyster hälsade på i helgen, och vi passade på att öva på frisyren  



    Det här är en enkel variant där vi först lockade håret, kammade ut lockarna med fingrarna och sedan satte upp det med ett spänne i nacken i en lös knut. Istället för tygblommor funderar jag på att ha något som matchar buketten, och på ena sidan en lös waterfall braid som vi fäster bakom knuten. 

    Jag är supernöjd, och känner mig trygg i att lillasyster ska göra min frisyr på bröllopsdagen! Dessutom passade vi på att prova frisyren tillsammans med mina smycken och klänningen Och sambon som inte brukar ge mig komplimanger för mitt hår (mest för att det oftast bara spretar åt det håll det känner för) sa att jag var jättefin Skrattande


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vad ska du ha/hade du för frisyr?