• sarahannae

    Vad ska du ha/hade du för frisyr?

    Hej!

    Vilken frisyr har du tänkt ha, eller hade du, på ditt bröllop? Jag har tänkt sätta upp mitt hår själv och behöver lite inspiration. Lägga gärna upp en bild. 

    Jag tänker mig en halvuppsättning liknande denna, fast med blommor i;


  • Svar på tråden Vad ska du ha/hade du för frisyr?
  • crs

    Jag tänker nog ha det bara lockigt/vågigt och utsläppt. "Beach waves", liksom. Möjligtvis lite uppsatt framtill.  

  • sarahannae

    Jag har så sjukt svårt att bestämma mig hur jag ska ha håret... Ska fixa det själv så vill ha relativt "säker" frisyr (dvs det ska typ inte gå att misslyckas) men ändå inte tråkig. Kan inte heller bestämma mig om jag vill utsläppt frisyr eller en hel uppsättning. Herregud vad svårt!

  • SaraJ
    sarahannae skrev 2015-02-19 14:39:12 följande:

    Jag har så sjukt svårt att bestämma mig hur jag ska ha håret... Ska fixa det själv så vill ha relativt "säker" frisyr (dvs det ska typ inte gå att misslyckas) men ändå inte tråkig. Kan inte heller bestämma mig om jag vill utsläppt frisyr eller en hel uppsättning. Herregud vad svårt!


    Jag ska också göra själv så jag förstår dig! Jag brukar alltid känna mig finast i utsläppt hår så därför vill jag köra på det. Jag skulle jättegärna ha en sån här vattenfallsfläta med lockar men jag tycker att det är så svårt att veta hur det håller sig hela dagen. Supersvårt!!
  • crs
    SaraJ skrev 2015-02-19 21:06:36 följande:
    Jag ska också göra själv så jag förstår dig! Jag brukar alltid känna mig finast i utsläppt hår så därför vill jag köra på det. Jag skulle jättegärna ha en sån här vattenfallsfläta med lockar men jag tycker att det är så svårt att veta hur det håller sig hela dagen. Supersvårt!!
    Du får öva lite, gör en sådan uppsättningen i början av en städdag, böka runt hela dagen och se hur det ser ut på kvällen ;) Så vet du om frisyren fixar det!
  • SaraJ
    crs skrev 2015-02-20 14:00:33 följande:
    Du får öva lite, gör en sådan uppsättningen i början av en städdag, böka runt hela dagen och se hur det ser ut på kvällen ;) Så vet du om frisyren fixar det!
    Det var en bra idé! Det ska jag testa! Jag har tänkt tanken att man kunde testa den en utekväll men då känns ju inte frisyren lika speciell om man har haft den vid ett annat tillfälle så hemma en städdag var en bra grej! Tack för tipset! :D
  • Plättis
    SaraJ skrev 2015-02-19 21:06:36 följande:
    Jag ska också göra själv så jag förstår dig! Jag brukar alltid känna mig finast i utsläppt hår så därför vill jag köra på det. Jag skulle jättegärna ha en sån här vattenfallsfläta med lockar men jag tycker att det är så svårt att veta hur det håller sig hela dagen. Supersvårt!!
    Jag har funderat på något liknande som du, älskar när mitt hår är lockigt och flätor är underbart fint. 



    Det finns en superbra spray jag köpt på Kicks, texture spray. Den är inte riktigt hårspray och inte alls som torrschampo (som för övrigt också funkar bra för att ge håret lite struktur om en frisyr ska hålla), men gör att hårstråna hakar i varandra och håller strukturen bättre. Kommer inte ihåg märket, men det är en liten grön flaska  

    Min lillasyster erbjöd sig att göra min frisyr, så vi kommer fixa en lagom slarvig halvuppsättning med en fläta på sidan och kanske ett spänne i nacken/bakhuvudet för att hålla undan en del av håret. Jag har sjukt mycket hår, ganska långt och med självfall. Det är finast när jag inte gör något alls med det, men jag har det utsläppt så ofta till vardags att jag vill göra något med det på bröllopet. 

    Och att lillasyster fixar frisyren betyder att hon måste komma och hälsa på massor innan bröllopet så vi får öva och umgås Oskyldig 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • crs
    Plättis skrev 2015-02-20 14:28:34 följande:
    Den tredje bilden var superfin, något sådan tänker jag mig, fast kanske lite mer "ruffsigt". 

    Men flätor alltså. Det är sååå fint, jag lite hoppas att jag hittar någon enkel variant på utsläppt hår med någon fläta, så att jag får båda delar. Men uppsatt med massor med flätor på olika sätt är så himla fint med, jag blir ibland tveksam till utsläppt bara för att uppsatt med flätor är så tjusigt. Men passar bättre i utsläppt, så...
  • Plättis
    crs skrev 2015-02-20 14:40:14 följande:
    Den tredje bilden var superfin, något sådan tänker jag mig, fast kanske lite mer "ruffsigt". 

    Men flätor alltså. Det är sååå fint, jag lite hoppas att jag hittar någon enkel variant på utsläppt hår med någon fläta, så att jag får båda delar. Men uppsatt med massor med flätor på olika sätt är så himla fint med, jag blir ibland tveksam till utsläppt bara för att uppsatt med flätor är så tjusigt. Men passar bättre i utsläppt, så...
    Jag passar också bättre i utsläppt, så jag tänker mig ett mellanting mellan 3 och 4, kanske med inslag av de två första. Det behövs ganska många övningstillfällen till innan vi kommit fram till något som stämmer överens med den mycket otydliga bild jag har i huvudet, och det är tur att min lillasyster är väldigt begåvad på att fixa hår. 

    Sätter jag bara upp mitt hår med ett spänne ser det ut som bild 3, längden stämmer men jag är lite blondare Hårspray, texturspray och lockgel brukar vara mina standardvapen, och då håller sig frisyren hela dagen. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vad ska du ha/hade du för frisyr?