• Rebeqqa

    Råd ang ringarna - svårt med solitärring

    Hej!
    I februari friade min blivande make till mig med denna fantastiska enstensring, som jag är helt kär i. Nu är vi mitt uppe i all planering då vi ska gifta oss om några månader. 
    Under ett bra tag har jag letat efter en fin ring som ska matcha förlovningsring, men jag har försått att den ring han valt kommer innebära en glipa. Jag störs lätt av sånna saker, sånt som inte passar helt eller typ när man målat naglarna och de flagnar bort lite lite på en nagel. Nog om det.. 
    Jag försöker hitta en ring som blir fin till min förlovningsring och jag tror att jag har hittat en trots att det kännts som en omöjlighet - testat fler ringar än jag kan räkna. Men jag är osäker.. är den matchningen för flickig? Blir det för bling-igt? 

    Era åsiket. Min syster fick se kombon och hon skrev "jo den är ju unik" haha och det kan man ju undra vad det står för..

  • Svar på tråden Råd ang ringarna - svårt med solitärring
  • AGustafsson

    Jag tycker att det ser jättebra ut och inte alls för blingingt. Det ser ut som om ringarna "hör ihop" samtidigt som man ser att det är två ringar
    En annan lösning är väl att gå till en guldsmed och göra en ring som är lite "rundad/utskuren" för att passa förlovningsringen, eller kantig.

  • heavenon55th

    Snygg! Vart är den ifrån??


    AGustafsson skrev 2015-02-28 14:39:10 följande:

    Jag tycker att det ser jättebra ut och inte alls för blingingt. Det ser ut som om ringarna "hör ihop" samtidigt som man ser att det är två ringar

    En annan lösning är väl att gå till en guldsmed och göra en ring som är lite "rundad/utskuren" för att passa förlovningsringen, eller kantig.


  • Pess

    Skulle du kunna tänka dig någon liknande denna bredvid? 

    www.tiffany.com/Shopping/Item.aspx&sku=GRP03886&mcat=148204&cid=716543&search_params=p+1-n+10000-c+716543-s+5-r+-t+-ni+1-x+-lr+-hr+-ri+-mi+-pp+9466+14&search=0&origin=browse&searchkeyword=#p+1-n+10000-c+716543-s+5-r+-t+-ni+1-x+-pu+-f+true+1-lr+-hr+-ri+-mi+-pp+9466+14

    Solitärringens sten skulle ju kunna lägga sig fint i ett av "hacken", t ex. :)

  • Pess

    Eller låta tillverka något med inspiration av något liknande denna, men med större "hack" för en plats för din solitär :)

    www.tiffany.com/Shopping/Item.aspx&sku=GRP04737&mcat=148204&cid=716543&search_params=p+1-n+10000-c+716543-s+5-r+-t+-ni+1-x+-lr+-hr+-ri+-mi+-pp+10325+17&search=0&origin=browse&searchkeyword=

    Antar att man måste kopiera och klistra in länkarna för att de ska funka?

  • Jullis

    Tråden är nästan ett år GAmmal. Hon har troligtvis löst problemet vid detta laget


    Pess skrev 2015-03-12 05:27:09 följande:

    Med eller utan stenarna, men du förstår! :) 


  • Pess

    Svårt att ha koll när gamla trådar blir bumpade och man sitter via mobilen, ser inte nicken så utan bara texterna folk skrivit, brukar inte vara superuppmärksam på datum heller, mer än möjligtvis inlägget precis innan mig. :)

  • heavenon55th

    Va kul att få så många bra tips! :) Thanks! Jag har faktiskt hittat en wishbone-ring/v-formad ring i silver på Guldfynd (Guldfynd by Molly) som är precis vad jag letat efter! Först var jag inne på en diamantring från Domino (jättevacker) men trots att jag älskar bling kändes det tyvärr tsom att den tog över min fina vigselring. Återgick därför till tankarna om en enkel, slät v-ring och snubblade över denna av en ren slump. Riktigt nöjd!

    Tänkte prata med vår guldsmed (där min blivande köpt sin vigselring/bytt in sin förlovningsring) och se om de ev kan göra en liknande kopia i vitt guld! Kommer bli sååå fint! Y E Y Skål

Svar på tråden Råd ang ringarna - svårt med solitärring