• kärleken

    Hjälp mig! Ska sjunga men vet inte vilken låt!

    Hej alla
    Jag ska sjunga på bröllop. Jag har pratat med henne och frågat om låtar men hon har sagt att hon inte bestämt eller tänkt på det, och frågat om jag har förslag.

    Nu sitter jag här och själv letar låtar som jag tycker jag kan sjunga acapella på. Jag är klassisk andra alt, alltså väldigt lågt register, så jag kan inte sjunga allt i orginaltonart iaf..

    Några som har förslag? Det skulle vara kul med en lite nördig låt då de båda är rollspel och brädspelfantaster osv... Någon fin låt från någon film eller så? Det finns ju många fina instrumentella, men behöver något som håller med bara sång...

    Eller någon annan enkel fin bara? Jag vet att detta kanske är något man ska fixa själv, men skulle verkligen behöva hjälp!

    tack! 

  • Svar på tråden Hjälp mig! Ska sjunga men vet inte vilken låt!
  • osa

    Tips är något av Marie Fredriksson. 

    På vårt Nröllop har jag frågan min syster som är 1.a alt om hon kan tänka sig att sjunga "Den bästa dagen"  då jag tycker den är väldigt vacker.... 

  • Rin

    Min första tanke är ju Evening Star från Sagan om ringen. Över huvud taget finns det många fina låtar från de filmerna. Jag har inte så bra koll på det här med tonarter, men det borde åtminstone vara lätt att hitta all musiken till LotR så du kan kolla själv.

    Temat till Firefly kan kanske vara något också, även om det är rätt kort. You can't take the sky from me heter den.

  • kärleken
    osa skrev 2014-03-21 10:32:17 följande:

    Tips är något av Marie Fredriksson. 

    På vårt Nröllop har jag frågan min syster som är 1.a alt om hon kan tänka sig att sjunga "Den bästa dagen"  då jag tycker den är väldigt vacker.... 


    Hej!
    Tack för ditt förslag, jag ska kolla på Marie :)
    Ja det är lite olika i röstlägen.
     :)
  • kärleken
    Rin skrev 2014-03-21 11:02:24 följande:

    Min första tanke är ju Evening Star från Sagan om ringen. Över huvud taget finns det många fina låtar från de filmerna. Jag har inte så bra koll på det här med tonarter, men det borde åtminstone vara lätt att hitta all musiken till LotR så du kan kolla själv.

    Temat till Firefly kan kanske vara något också, även om det är rätt kort. You can't take the sky from me heter den.


    Åh den va jättefin (evening star). Ska bara försöka hitta en bra cover för att se om man kan sjunga den utan all musik. :)
  • Rin
    kärleken skrev 2014-03-21 12:00:24 följande:
    Åh den va jättefin (evening star). Ska bara försöka hitta en bra cover för att se om man kan sjunga den utan all musik. :)
    Ja, den är ju skriven för en symfoniorkester. Lycka till i letandet, jag tycker den är otroligt vacker.
  • Rin

    Och efter att Googlat lite upptäckte jag att den tydligen heter May it be. Jaja, den är ju skriven till Arwen, som kallades "the evening star".

  • elinochmagnus

    Min absoluta favorit är "för alltid" av Sara Löfgren. Den är helt fantastisk och vi ska ha den på vårt bröllop. Det kommer att vara vår toastmaster alltså en kille som ska sjunga den. Vet inte om den är direkt nördig? Men vacker.

  • Kalejdoskop
    elinochmagnus skrev 2014-03-21 13:03:54 följande:

    Min absoluta favorit är "för alltid" av Sara Löfgren. Den är helt fantastisk och vi ska ha den på vårt bröllop. Det kommer att vara vår toastmaster alltså en kille som ska sjunga den. Vet inte om den är direkt nördig? Men vacker.


    Åh, den ska jag spela och sjunga för min fästman på bröllopet! Helt underbar låt :)
  • elinochmagnus

    Oj ska du sjunga själv på ert bröllop. Vad häftigt, jag blir jätte imponerad. Det skulle jag aldrig fixa. Även om jag faktiskt sjöng på min systers bröllop. Men jag tror att det är lika bra att jag låter bli på mitt eget. Men visst är låten underbar,och inte alltför vanlig heller.

Svar på tråden Hjälp mig! Ska sjunga men vet inte vilken låt!