• Anonym (;))
    Äldre 18 Feb 21:55
    12287 visningar
    28 svar
    28
    12287

    Solitär på 0.60 ct, litet?

    Har köpt ringarna nu och det blev en solitärring, med stenar även på sidorna. Mittsten på 0.60 ct och sidostenar på 0.40 ct så totalt 1.00 ct på vigselringen. Som förlovningsring har jag en alliansring på 0.30 ct. Min fästman tycker jag kommer ha en "fjuttig" ring och tycker jag skulle tagit en Mittsten på upp mot 1 ct. Har han rätt? Har jag valt för "enkla" ringar? Personligen tycker jag nämligen att de är minst sagt "tillräckliga".

  • Svar på tråden Solitär på 0.60 ct, litet?
  • Anonym (I-lan­dsprob­lem)
    Äldre 11 Mar 18:44
    #11

    Men jisses vilket I-landsproblem! Och jag ber om ursäkt på förhand om jag har fel (fast jag misstänker att jag inte har det) men det känns mer som att du vill berätta hur många och stora stenar du har i din ring än att du bekymrar dig över att de skulle vara för små.

  • Äldre 11 Mar 19:13
    #12
    Anonym (I-landsproblem) skrev 2014-03-11 18:44:06 följande:
    Men jisses vilket I-landsproblem! Och jag ber om ursäkt på förhand om jag har fel (fast jag misstänker att jag inte har det) men det känns mer som att du vill berätta hur många och stora stenar du har i din ring än att du bekymrar dig över att de skulle vara för små.
    Hmmm, det där var väl inte så trevligt skrivet? Allt är relativt, och i-landsproblem kan också skapa vånda och huvudvärk. Då är väl bröllopstorget det perfekta stället att få lufta sådana tankar; särskilt för de som bor (eller ska gifta sig i) ett så otillåtande land som jante-Sverige. ;)

    Hur många trådar tar upp riktiga, viktiga världsproblem i det här forumet? Var sak har kanske sin plats. :)

    Är det så att trådstartaren ville skryta om storleken och mängden på sina stenar så skulle väl det här vara rätt forum för det också. Kolla gärna in "visa din ring" tråden - vi är väldigt många som vill visa upp våra vackra ringar där. 

    Litet, stort; billigt, dyrt; pråligt, sobert; kategoriseringen beror på vad vi upplever runt omkring oss - och det enda som de allra, allra flesta har gemensamt är att vi någonstans vill passa in och accepteras - i vår lilla omgivning, likväl som här. 

    /bruden med den pyttelilla 0.6:an  
  • Anonym (I-lan­dsprob­lem)
    Äldre 11 Mar 19:23
    #13
    Utvandrare skrev 2014-03-11 19:13:06 följande:
    Hmmm, det där var väl inte så trevligt skrivet? Allt är relativt, och i-landsproblem kan också skapa vånda och huvudvärk. Då är väl bröllopstorget det perfekta stället att få lufta sådana tankar; särskilt för de som bor (eller ska gifta sig i) ett så otillåtande land som jante-Sverige. ;)

    Hur många trådar tar upp riktiga, viktiga världsproblem i det här forumet? Var sak har kanske sin plats. :)

    Är det så att trådstartaren ville skryta om storleken och mängden på sina stenar så skulle väl det här vara rätt forum för det också. Kolla gärna in "visa din ring" tråden - vi är väldigt många som vill visa upp våra vackra ringar där. 

    Litet, stort; billigt, dyrt; pråligt, sobert; kategoriseringen beror på vad vi upplever runt omkring oss - och det enda som de allra, allra flesta har gemensamt är att vi någonstans vill passa in och accepteras - i vår lilla omgivning, likväl som här. 

    /bruden med den pyttelilla 0.6:an  
    Oj förlåt. Jag glömde att alla alltid bara skriver trevliga saker här. Gud förbjude att någon faktiskt säger vad hon tycker, om det inte är trevligt.

    Om du menar att jag skulle vara avundsjuk på era ringar så kan jag meddela att det är jag inte. Jag skryter inte med storleken på stenarna i mina ringar, bara.

    .
  • Äldre 11 Mar 19:27
    #14
    Anonym (I-landsproblem) skrev 2014-03-11 19:23:15 följande:
    Oj förlåt. Jag glömde att alla alltid bara skriver trevliga saker här. Gud förbjude att någon faktiskt säger vad hon tycker, om det inte är trevligt.

    Om du menar att jag skulle vara avundsjuk på era ringar så kan jag meddela att det är jag inte. Jag skryter inte med storleken på stenarna i mina ringar, bara.

    .
    Hur i fridens dar orkar man kommentera på sådana här trådar bara för att kritisera? Läs inte om du tycker det är skryt, och ska du vara insinuant och otrevlig så ha åtminstonde stake nog att vara det under ditt rätta namn.  
  • Himla
    Äldre 11 Mar 19:39
    #15

    Älskar du din ring och är nöjd så är det vad som räknas i längden TS det är din ring kan du inte lägga in en bild så vi får se den? Jag skulle aldrig i livet låta min man välja ring åt mig, det är jag som ska ha den på fingret!!!!


    Sorgligt att vissa här inne är så blinda och bittra att man bara häpnar men samtidigt så skönt att verkligen känna tacksamhet över att äga förmågan att kunna glädjas med andra  :) Delad glädje är dubbel glädje <3

  • Anonym (I-lan­dsprob­lem)
    Äldre 14 Mar 06:54
    #16
    FrökenW skrev 2014-03-11 19:27:06 följande:
    Hur i fridens dar orkar man kommentera på sådana här trådar bara för att kritisera? Läs inte om du tycker det är skryt, och ska du vara insinuant och otrevlig så ha åtminstonde stake nog att vara det under ditt rätta namn.  
    Varför får man inte säga vad man tycker/tror?

    Kul att du mästrar mig och säger att jag ska skriva under mitt rätta namn när du själv inte gör det, ingen gör ju det! Alla är anonyma här!

    Men visst, när du använder ditt riktiga namn gör jag det också. Okej?
  • Äldre 18 Mar 12:37
    #17

    Sverige är kanske diskretare med storleken på stenarna än många andra länder där bling är vanligare.

    Jag personligen tycker nästan att 0.6 är för stort. Men bara ur en praktisk synvinkel. Det känns klumpigt. Jag ska ha 0.4, för det känns bekvämast.

    Om du är känner att 1ct är för stort så är det så, och din fästman kanske är van vid att brudar ska vilja ha så stora blaffiga ringar som möjligt, men vem är det det ska se fjuttigt ut för? Spelar det roll vad andra tycker? Tänker han att andra kommer tycka han är snål som inte köpte en större sten?

    Känns det tillräckligt så är det så! Bry dig inte om vad man "ska vilja ha". Njut av att ha en ring du trivs i!

  • Anonym (;))
    Äldre 18 Mar 16:07
    #18

    Ringarna är levererade och oj oj oj va nöjd jag blev :) Inte alls för litet eller stort utan alldeles perfekt storlek för mina händer. 

    I landsproblem - Nej jag skrev inte tråden för att skryta. Hade det vart fallet så hade nog denna tråden inte existerat givet att jag ju valt en mindre diamant  än vad jag kunde gjort ;)  så nu slipper du spekulera vidare om det :) 

     

  • Anonym (bling­bling)
    Äldre 21 Mar 10:42
    #19

    Jag är så innerligt trött på alla galna amerikanska wanabeebrudar som viftar med sina rocks och vill ha push rocks, upgrade rocks osv. Totalt ointressant. Hellre välja något du verkligen tycker om och KAN bära varje dag utan rädsla att bli av med ett finger, rånad, få panik varje gång du råkat lämna den på handfatet osv.

  • Äldre 23 Mar 14:05
    #20
    Anonym (;)) skrev 2014-03-18 16:07:20 följande:

    Ringarna är levererade och oj oj oj va nöjd jag blev :) Inte alls för litet eller stort utan alldeles perfekt storlek för mina händer. 


    Å vad kul! Grattis! :) Posta gärna en bild så att vi också kan beundra dem.
  • Anonym (I-lan­dsprob­lem)
    Äldre 2 Apr 01:49
    #21
    Anonym (;)) skrev 2014-03-18 16:07:20 följande:

    Ringarna är levererade och oj oj oj va nöjd jag blev :) Inte alls för litet eller stort utan alldeles perfekt storlek för mina händer. 

    I landsproblem - Nej jag skrev inte tråden för att skryta. Hade det vart fallet så hade nog denna tråden inte existerat givet att jag ju valt en mindre diamant  än vad jag kunde gjort ;)  så nu slipper du spekulera vidare om det :) 

     


    Ursäkta om jag var elak mot dig, men det är ganska ofta man får den där "skrytkänslan" här, det är ett himla tjat om stora stenar och många karat. Man måste väl få säga vad man tycker/tror, eller?'

    Men jag är glad för din skull att du är nöjd. Är din m2b också nöjd nu då?
    Anonym (blingbling) skrev 2014-03-21 10:42:55 följande:

    Jag är så innerligt trött på alla galna amerikanska wanabeebrudar som viftar med sina rocks och vill ha push rocks, upgrade rocks osv. Totalt ointressant. Hellre välja något du verkligen tycker om och KAN bära varje dag utan rädsla att bli av med ett finger, rånad, få panik varje gång du råkat lämna den på handfatet osv.


    Jo, det har blivit ganska hysteriskt med det att det ska vara enorma stenar. Men du vet väl att man inte får säga vad man tycker om man tycker så, då är du bitter och avundsjuk...

  • Äldre 2 Apr 06:08
    #22
    Anonym (I-landsproblem) skrev 2014-04-02 01:49:19 följande:

    Men jag är glad för din skull att du är nöjd. Är din m2b också nöjd nu då? Jo, det har blivit ganska hysteriskt med det att det ska vara enorma stenar. Men du vet väl att man inte får säga vad man tycker om man tycker så, då är du bitter och avundsjuk...


    Det är INGEN som kallat blingbling för avundsjuk och bitter!! Det är bara du som gör det. Jag tycker att det är bra att ingen uppmärksammat blingblings elaka inlägg. Det är ganska komiskt att det enligt er är ok att kalla folk vad som helst för att dom vill ha en något större sten( så otroligt löjligt att ni hänger upp er på karaten). Hade något kallat er saker för att ni valde en mindre sten så skulle ni troligtvis gå i taket och kalla det för kränkning osv.
  • Äldre 2 Apr 06:10
    #23

    Menade så klart "carat" istället för karat. Min iPad tror att den kan stava bättre än mig ;)

  • Äldre 2 Apr 20:51
    #24

    Men jag tror att de flesta på BT vet vilket vanligt nick som I-landsproblem vanligtvis skriver under. Språkbruket är ju alltid detsamma och väldigt mycket klagan over att fokus ligger på carat och ringar och inte på äktenskapet i sig. Så hon är ju inte vidare anonym ändå...

  • Äldre 2 Apr 21:02
    #25
    swdnchick skrev 2014-04-02 20:51:59 följande:

    Men jag tror att de flesta på BT vet vilket vanligt nick som I-landsproblem vanligtvis skriver under. Språkbruket är ju alltid detsamma och väldigt mycket klagan over att fokus ligger på carat och ringar och inte på äktenskapet i sig. Så hon är ju inte vidare anonym ändå...


    Jez.. Så sant...
  • Äldre 8 Mar 03:48
    #26

    Kul att du blev nöjd! =) Tycker att det är jättefint med stenar men jag valde att bara ha en slät ring, även en sten blir lite mycket bling att ha till vardags för min del. =P Alla är vi olika och tur är väl det! Lycka till!

  • Äldre 11 Mar 04:09
    #27

    Jag kan tänka mig att din ring med sin fina sten passar alldeles ypperligt på ditt finger! ;) Glad att du är nöjd! Jag oroar mig själv för vilken storlek man ska välja! Testade en ring inne på Cartier i New York på ca 2,6 karat! En flicka får väl drömma! Drömmer

  • Äldre 11 Mar 11:01
    #28

    Vad är grejen med stor stenar?

    Är det en statussymbol bara, eller är det bara sååååå snyggt?

    Jag gillar också stenar, men jag har hela tiden i bakhuvudet att jag är lurad till det av framgångsrik marknadsföring. Framför allt med tanke på den smutsiga processen att ta fram dessa dyrgripar, och guld, som också inte är en så trevlig process. Farliga kemikalier som sabbar naturen men som hjälper till i finnandet av metallen. Kassa förhållanden och löner till de inhemska invånarna som hjälper till ( kollat på discovery ;)) allt för lite metall.

    Ibland vill jag inte ha något alls utav det, men det är ju såååååå fint.

    Vi är som kråkor som älskar att samla på sig blänkande objekt.

    Kanske en återvunnen ring är det miljövänligaste alternativet. Eller en Med en syntetisk labb diamant.

    Det är inte som att man ser skillnaden ändå, och jag är inte ute efter att jaga status.

    Svåra val....

Svar på tråden Solitär på 0.60 ct, litet?