• Äldre 10 Feb 09:59
    7449 visningar
    30 svar
    30
    7449

    Hur många TV-serier följer du?

    Är du ett TV-freak eller kanske tvärt om? Svara på frågan om hur många serier du följer och diskutera bra serier i tråden!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många TV-serier följer du?
  • Äldre 10 Feb 18:24
    #11

    Jo, Orange is the new black också!!

  • Äldre 10 Feb 18:29
    #12

    Alldeles för många, men blir lätt så när man ligger hemma :P Ett urval är Downton Abbey, Hart of Dixie, Pretty little liars, HIMYM, Mom, Suburgatory, Brooklyn nine-nine, The Goldbergs, Trophy wife, Melissa & Joey, Cougartown, Big Bang osv osv. Främst komediserier alltså. Ska börja kika Ravenswood och Sleepy hollow nu också :)


  • Äldre 10 Feb 18:53
    #13

    Glömde Hart of Dixie, och Revenge... har säkert glömt andra också.. Räknas masterchef? Isf är allt med herr Gordon med på listan utom the F-word och nått annat han har.

  • Äldre 10 Feb 19:15
    #14

    Jag följer: The Mentalist, NCIS, Unforgettable, The Blacklist, The Walking Dead, True Blood, Mythbusters, How I meet your mother.

  • Äldre 10 Feb 21:51
    #15
    Js Fästmö skrev 2014-02-10 18:24:51 följande:
    Jo, Orange is the new black också!!
    Kärlek till den serien! Längtar till säsong 2

    Jag ''följer'' några serier, Orange is the new black, How I met your mother och Game of thrones tex. Men det är ju så korta säsonger med låååånga uppehåll sen så vet inte om det räknas? Annars är jag mer film-människa. Älskar film och tittar på ca 5-10 filmer/veckan. 
  • Äldre 10 Feb 22:58
    #16

    Eftersom jag inte kan jobbba ust nu och vi har en väldig massa kanaler har det tyvärr blivit så att jag ser åt skogen för mycket TV, därbiland en massa serier. Favoriten är nog Grey's anatomy, jag älskar sjukhusserier. Big Bang Theory är kul, är inte så förtjust i komedier annars men den har ju något "extra". Jag ser gärna faktaprogram och dokumentärer på TV4 Fakta och National Geographic, Haverikommiissonen är alltid intressant (men den botar knappast min flygrädsla Flört), jag gillar förstås alla "äkta" sjukhusserier också. På det hela taget gillar jag faktaserier mer än fiction, förutom då de jag nämnde ovan.

    Olika djurprogram är alltid intressanta, men de räknas väl inte som serier.

    Gordon Ramseys olika program är bra, gillar Kitchen Nightmares. Då vi förutom 3:an även har norska och danska TV 3 blir det att jag ser den serien även på de kanalerna.

    Tittar ibland på de olika Real Housewives, men de är egentligen inte så intressanta. Kan titta när jag känner att jag bara vill se något utan att behöva tänka så mycket. Flört

    Jag är otroligt nyfiken på Orange is the new black, alla som sett den säger att den är jättebra. Ska nog testa Netflix och se om den är så bra som alla säger. Glad


    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Aniara­4
    Äldre 11 Feb 00:52
    #17

    Just det, Orange is the new black tyckte jag också var bra. Jag var väldigt skeptisk i början innan jag förstod att de ofta ganska rasistiska och grova stereotyperna var omgivningen skildrad genom huvudpersonens ögon, och när hon förändrades förändrades samtidigt bilden av personerna omkring henne. Rätt snyggt gjort.

  • Aniara­4
    Äldre 11 Feb 01:09
    #18

    Ok, och andra serier jag "följt" på Netflix (eller Play eller på tv) är Mad med (missade på nåt vis när den gick på tv så vi fick börja från början på Netflix), House of cards, Breaking bad (fast jag tröttnade när den blev för vidrig), Modern Family, The Big Bang Theory, Weeds, och så lite skräp som jag inte ens vill kännas vid. Skäms

    Visst ja, Äkta människor tittar vi på också.

    Det är få serier som verkligen engagerat mig så att jag passat på tider. Lost var en sån, och True Blood i början. För att inte tala om Friends på sin tid!!!

    Tidigare, när vi hade fler kanaler, tittade jag rätt ofta på serier som Criminal minds, CSI osv, men för en tid sedan kom jag till en punkt när jag kände att jag bara inte orkade titta på mer våld, blod, obduktioner och sadistiska perversioner. Jag är inte överdrivet känslig, men jag kände bara att det räckte. Soptunnan var full, liksom. Någonstans går ju allt man tittar på in och lägger sig bland de andra minnena, och jag ville inte ha fler äckliga bilder in i min hjärna. Det var en ganska intressant upplevelse, och det var början på processen som ledde till att vi sa upp tv-abonnemanget. Det är så skönt att inte ha tv:n på för jämnan längre! Om jag nu bara kunde sluta slösurfa också...

  • Äldre 11 Feb 10:15
    #19

    Jag svarade ingen men om How I met your mother är på tv när jag råkar slå på den så kollar jag. Samma med Äkta människor, men jag skulle inte säga att jag följer serierna. Aniara4, jag funderar också på att säga upp tv-abonnemanget! Ofta känns tv-tittande bara som slöseri med liv, iaf när jag bara slötittar på grejer som egentligen inte inresserar mig. Eller bara ha ettan, tvån och fyran och streama bra filmer och serier :)

  • Alylly­ra
    Äldre 11 Feb 10:52
    #20

    Jag följer inget på TV, utan streamar/laddar hem i efterhand och ser flera avsnitt i streck.

    Försöker få min man att hänga med i serier, men han är inte så intresserad av att titta på TV. Vi kan börja titta på en serie, och sen vill jag fortsätta, men då är han inte så intresserad, så då tittar jag själv. Och sen blir han arg för att jag tittar utan honom...

    Just nu tar vi oss sakta igenom Sherlock, helt sjukt bra serie tycker jag!
    Annars kikar jag gärna på Simpsons, Vänner, Big Bang Theory, HIMYM, Gamo of Thrones, Futurama, Gilmore Girls... Är inte så förtjust i sjukhusserier eller crime typ CSI.

    Jag använder mig av serier och film som andra använder sig av musik, jag har det gärna på i bakgrunden medan jag gör annat. Om det är något som jag har sett förut så räcker det med att höra ljudet för att jag ska veta vad som händer. Så jag kan komma hem och slå på en film eller serie utan att riktigt titta, det är som en favoritlåt som man slår på medan man pysslar i hemmet. Min man tycker att jag är konstig, men det funkar för mig

  • Aniara­4
    Äldre 11 Feb 11:15
    #21
    jessi85 skrev 2014-02-11 10:15:57 följande:
    Jag svarade ingen men om How I met your mother är på tv när jag råkar slå på den så kollar jag. Samma med Äkta människor, men jag skulle inte säga att jag följer serierna. Aniara4, jag funderar också på att säga upp tv-abonnemanget! Ofta känns tv-tittande bara som slöseri med liv, iaf när jag bara slötittar på grejer som egentligen inte inresserar mig. Eller bara ha ettan, tvån och fyran och streama bra filmer och serier :)
    Ja, jag började också störa mig på hur jag själv tittade. Det gick liksom automatiskt att jag slog på teven och började zappa efter vad som var minst dåligt just då. Nu väljer jag istället aktivt att jag vill titta på något och vad jag vill titta på. Och vad mycket mer jag får gjort när det är tyst i bakgrunden och jag inte blir distraherad av något som står på och låter och pockar på uppmärksamhet!
  • Äldre 11 Feb 12:11
    #22

    Jag valde "inget" som alternativ.

    Jag kollar på en hel del serier faktiskt, men jag följer ingen sådär slaviskt. Och jag tittar gärna via webben (olika versioner av *kanal*-play) så att jag inte behöver vara beroende av sändningstider mm 
    Efter att i många år liksom varit "slav" under TV-tablån så har jag gjort ett aktivt val att inte fastna i någon serie. Jag tittar när jag har lust ork och tid. Inte när tablån säger åt mig att jag måste släppa allt jag håller på med och titta på TV... Glad 

  • Salt
    Äldre 11 Feb 12:27
    #23

    De enda jag följer någesånär är Hart of Dixie, och Greys anatomy.
    Och Bigbang theory, men den serien går ju hela tiden. 
    Men absolut inte bara på TV´n! Kollar om jag är hemma, annars kollar jag på datorn när jag har lust.
     

  • Äldre 11 Feb 13:19
    #24
    Aniara4 skrev 2014-02-11 11:15:51 följande:
    Ja, jag började också störa mig på hur jag själv tittade. Det gick liksom automatiskt att jag slog på teven och började zappa efter vad som var minst dåligt just då. Nu väljer jag istället aktivt att jag vill titta på något och vad jag vill titta på. Och vad mycket mer jag får gjort när det är tyst i bakgrunden och jag inte blir distraherad av något som står på och låter och pockar på uppmärksamhet!
    Åh det låter skönt, nu blir jag inspirerad!
  • Äldre 11 Feb 13:34
    #25

    Mitt arbete gör att det är svårt att följa serier men kan jag så ser jag Glamour. Brukar till och med styra träningen efter det. Kan jag gå på ett pass så jag är hemma t kl 17.55 ¨så gör jag det. Nu ser jag också på serien med Morgan och Ola-Conny från Ullared.

    När skärgårdsdoktorn gick i repris i höstas blev jag helt såld men missade många avsnitt så jag har köpt dvd:n. Var också helsåld på Lillyhammer. Väntar med stor förväntan på säsong 2.

  • Aniara­4
    Äldre 11 Feb 22:18
    #26

    Förresten! Bästa tv-serien typ nånsin: Love my way. Köpte den på DVD nyligen och såg om den, och trots att jag visste vad som skulle hända satt jag och storbölade den här gången också. Jag är alltså inte alls den som gråter av filmer, men herrejävlar så fruktansvärt det avsnittet är! (Säger inte vad som händer ifall någon till äventyrs skulle få för sig att se den, det oväntade gör en stor del av effekten.)

  • Äldre 11 Feb 22:26
    #27

    Jag önskar att det kunde bli fler säsonger av GCB! Mistresses har jag ingen koll på om det finns fler än en säsong...

  • Plätti­s
    Äldre 14 Feb 14:18
    #28
    Alyllyra skrev 2014-02-11 10:52:03 följande:
    Futurama
    Åh, Futurama Hjärta Jag har sett alla säsonger och alla filmerna fler gånger än jag vågar erkänna. Min sambo har börjat inse att jag kan citera hela avsnitt igenom direkt från minnet. Och som jag grät till sista avsnittet... Herrejösses. 

    Jag ser ganska många olika serier, och nu tar jag inte hänsyn till om de slutat gå: Futurama, House, Les Revenants (sjukt bra fransk serie, gåshud!), HIMYM, True Blood, Game of Thrones, Vikings, Simpsons, Family Guy, American Dad och The Big Bang Theory.

    Har säkert glömt något, men det är majoriteten i alla fall!

    Älskar tv-serier och föredrar dem över film eftersom man får lära känna karaktärerna över tid och kommer närmare dem än man skulle ha gjort i en film. Jag skrattar och gråter med dem, och kan tillsammans med sambon sitta och längta efter nya avsnitt och vänta på vad som händer. 
  • Äldre 14 Feb 14:42
    #29

    Den bästa serien som någonsin skapats nämligen "days of our lives"

  • Äldre 14 Feb 17:43
    #30

    Ser knappt på tv, har så mycket annat för mig. Det kan gå dagar utan att tv:n är på här hemma.

Svar på tråden Hur många TV-serier följer du?