• tropic­allime
    Äldre 16 Nov 16:46
    3677 visningar
    11 svar
    11
    3677

    Beslutsångest!

    Hjälp! Jag har beslutsångest. Har fastnat för två fantastiska klänningar och kan inte välja. De är så lika, men ändå olika och det värsta är att båda har känts "rätt" i magen. Båda klänningarna har fantastiska släp, lyckades dock inte få någon bra bild på den på Lilly.

    Den första klänningen jag hittade och fastnade för är en Modeca Olesia på bilderna nedan är den dock två storlekar förstor, men åh, vilken vacker klänning det är. 




    Den andra är en klänning från Lilly, på bilderna nedan, med superfina spetsdetaljer på kjolen och släpet, alldeles lagom, och en jättefin drapering över själva överkroppen. 



    Hjälp mig att välja! Jag är verkligen i valet och kvalet här, det är inte ens jättestor prisskillnad på klänningarna så inte ens där gör det någon skillnad! 
    Modecan finns att se närmare detaljer på här:
    http://www.modeca.com/product/3/63/Olesia
    Och klänningen från Lilly finns detaljerna att titta på här:
     http://www.lilly.nu/Default.aspx?ID=970&ProductID=PROD2009&GroupID=GROUP131
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Beslutsångest!
  • Ariana
    Äldre 16 Nov 17:12
    #1

    Jag tycker de är vackra båda två, så jag förstår att du har svårt att välja. Jag gillar snörningen på Lilly-klänningen bättre än dragkedjan på modecan, men jag tycker att modecan har snyggare fall. Lilly-klänningen var snyggare med bältet på, tycker jag.

  • Hanni
    Äldre 16 Nov 17:22
    #2

    Jag har sett Modecan irl, när min syster provade den. Den blev både hennes och min favorit.. Offtopic, är det på Mäster Arnes i Uppsala? :)

  • Äldre 16 Nov 18:09
    #3

    Jag tycker klänningen från Lilly är finare faktiskt. Jag tycker om spetsen på kjolen och jag gillar den överdelen bättre. Den ser mer romantisk ut tycker jag, lättare och nättare, och överlag är den vackrare enligt mig. Jag håller dock med om att den var ännu finare med ett band i midjan, det behöver ju inte nödvändigt vara med en stor blomma på, men kanske lite pärlor eller något. Det ser dock ut som att den behöver en mer ordentlig underkjol för att komma till sin rätt, men det är ju enkelt ordnat :)


  • Äldre 16 Nov 18:44
    #4

    Klänning nr 1 är fin. Nr2 gillar jag inte alls pga detaljerna som ser virkade ut...

  • Äldre 16 Nov 19:08
    #5

    Jag röstade på Lilly-klänningen. Håller med daniiel om att den känns lättare och nättare. Tycker att övderdelen på den klänningen är helt fantastisk!


  • Äldre 17 Nov 21:17
    #6

    Älskade nummer 2!

  • Mathil­datige­r
    Äldre 17 Nov 21:27
    #7

    Jag tycker den första klänningen är mycket finare, och ännu finare är den med de färgade detaljerna man såg på hemsidan.

  • Äldre 17 Nov 21:33
    #8

    Jag tycker Modecan klänningen, den första längst upp.Glad

  • tropic­allime
    Äldre 18 Nov 20:59
    #9

    Tack för alla era svar!

    Jag är fortfarande kluven, men har kommit fram till att jag tycker de olika stilarna passar för olika bröllop och olika årstider. Nu diskuterar vi dessutom en flytt av bröllopet från augusti till mars 14 istället. så då kanske inte modecan är tillgänglig, för det är tre månaders beställningstid på den tyvärr..


  • tropic­allime
    Äldre 18 Nov 21:03
    #10
    Hanni skrev 2013-11-16 17:22:07 följande:
    Jag har sett Modecan irl, när min syster provade den. Den blev både hennes och min favorit.. Offtopic, är det på Mäster Arnes i Uppsala? :)
    Ja det är Mäster Arnes i Uppsala. :) 
  • Äldre 18 Nov 21:05
    #11
    tropicallime skrev 2013-11-18 20:59:30 följande:
    Tack för alla era svar!

    Jag är fortfarande kluven, men har kommit fram till att jag tycker de olika stilarna passar för olika bröllop och olika årstider. Nu diskuterar vi dessutom en flytt av bröllopet från augusti till mars 14 istället. så då kanske inte modecan är tillgänglig, för det är tre månaders beställningstid på den tyvärr..
    Kör på Lillyn då ;) Oavsett vilken du väljer, så kommer du vara strålande vacker! :)
Svar på tråden Beslutsångest!