Gnälltråd om livet i stort och smått
Tänkte att denna tråden kan handla om allmänt gnäll tankar och så vidare, sånt som man stöter på utanför bröllopsplanering...För visst dyker det upp sånt ibland när man bara behöver gnälla av sig?
(Man kanske ska ta tråden med en nypa salt och inte sig själv på för stort allvar)
Jag kan börja! Jag är väldigt sur just nu för jag köpte en cykel på biltema för ca 6 månader sedan, den gick sönder häromdagen och jag åkte in med den. Växeln som sitter på en metallbit hade gått av på mitten (!) och jag hade garanti och allt kvar. Men sen ringer dem och säger att jag ska behöva betala reperationen eftersom jag inte hade smörjt in kedjan tillräckligt ofta (Hur ofta ska man smörja en kedja egentligen?) och det är därför metallen gått av. väldigt konstigt tycker jag...Och sen kan man inte stå och argumentera för att slippa betala för är man under 30 lyssnar de aldrig på en utan tittar på en med en blick som säger "men lilla gumman du vet ingeting om livet"...Vilket också hör till att vi inte fått någon bruksanvisning eller skötselråd på hur man ska ta hand om cykeln + att det var de som monterade ihop cykeln, kan de verkligen kräva att vi ska betala när det finns garanti kvar och inga skötselråd gets?