• eberg

Budget för era klänningar?

Jag planerar bröllop till augusti nästa år och sitter och drömmer om fina klänningar, chiffong spets och siden. Har tänkt mig en ganska enkel A-linje med spets eller brodyr. Lite "extra"

Det är många som har köpt JÄTTE fina klänningar, som när jag letar kostar 10.000 till 20.000 kr. Så mycket vill jag inte lägga men vill fortfarande inte beställa en från Kina.
    Hur tänker ni, vad har ni betalat? 
    Bifogar min tanke Glad

• Svar på tråden Budget för era klänningar?
  • Förälskade

Hade en budgett på 10 000:- för slöja, klänning skor. Hittade en ny klänning för 2000:- plus 200:- för underkjolen

• Azra M

Var precis inne på eBay och kollade klänningar, oj oj finns ju supersnygga för en billig peng :D blir nog ingen 10 000 klänning hehe, men vågar man beställa är frågan bara?

• Anettem

Jag har 9000 på klänning bara, från början skulle det även täcka skor men så hittade jag alldeles rätt för precis den summan så det blev lite mer där. :>

• MariaMarcus

Får 5000kr av mamma/pappa till klänning så vi får se när det är dags att prova. Ska iaf smygprova lite nu i vår då vi ska prova tärnklänningar till min systers bröllop i sommar. :)

Bröllop aug 2015
  • JW2014

Mamma ville betala min klänning :) När vi gick och provade klänningar så förbjöd hon mig att titta på prislappen ;) hon ville att jag skulle välja den klänningen jag verkligen ville ha. Underbara mamma:) Min klänning kostade 12 tusen har jag för mig...

• Lajna

Hittade min klänning för £2500 men så åkte jag till en till butik enbart för att min blivande svägerska ville se mig i några klänningar, och tro 17 att jag hittade min drömklänning där av en slump och den var nedsatt! Så det blev bara £595 :)

• Ponduss

Jag var och provade klänningar för några dagar sedan. Min budget låg på 7000 men klänningen som jag föll för kommer kosta 4000, men sen ska vi göra lite ändringar som att byta dragkedjan till snörning. Så lite mer kommer den nog kosta tillslut men iallafall under min budget :)

• LinaNordstrom

Jag ville inte betala mer än 3000:- så jag beställde från Kina och fick hem en alldeles underbar klänning för 2500:-

• Principisessan

jag hade bestämt mig för en tealength-klänning och tänkte lägga ca 2500-3000 kr. De i butikerna kostade visserligen ungefär så, men var inte det jag var ute efter. har man en vision så har man :) 
    Så jag beställde från Landy Bridal och fick för 2400 kr en superfin klänning.
    Blev dessutom otroligt glad över att de gjorde den precis så fyllig och fin som jag förklarat. Tycker kinaklänningar många gånger ser ut att ha färre lager av tyg än "orginalbilderna" som folk skickat in (inte alla såklart, men hyfsat ofta), men min hade 10 lager tyg i kjoldelen.

Men är det så att du endast vill ha en ur svensk butik och allt du hittar är för dyrt, kanske du kan tänka dig att hyra klänning?

Svar på tråden Budget för era klänningar?