• Äldre 2 Sep 13:25
    16158 visningar
    34 svar
    34
    16158

    Hur träffades ni?

    Ber om ursäkt ifall en liknande tråd finns, har inte hittat den isåfall. Sökfunktionen verkar inte riktigt fungera just nu? Jag undrar iallafall hur alla här träffade sin partner? Skola, jobb, gemensamma vänner, internet, kanske något annat? 

    Jag träffade min blivande man i onlinespelet World of Warcraft för 8 år sedan, vi träffades först i verkligheten ett halvår senare och är sambos sedan 2008, förlovade sedan februari i år. Det skiljer 7 år mellan oss och vi kommer från olika länder men det klickade och idag bor vi äntligen i Sverige efter ett par år i hans hemland.

  • Svar på tråden Hur träffades ni?
  • Äldre 3 Sep 14:47
    #21

    MIn historia är rätt så lång så får dra den korta versionen :P Men jag träffade min blivande först 2009 för jag kom i kontakt med sångaren i hans band och började lyssna på dom. Men började inte prata med honom fören 2010 och en vecka senare var vi tillsammans officiellt. 2 månader senare flyttade vi ihop. Kände på mig direkt där att vi kommer att gifta oss :) 

    En lite rolig side story. Jag blev god vän med några tjejer som också lyssnade på det bandet och strax innan jag tog basisten hade min kompis blivit tillsammans med trummisen, Haha. Dom är också tillsammans idag :)
    Vilka groupies^^  

  • Äldre 4 Sep 14:03
    #22

    Vi träffades på ett säsongsjobb 2008, jag föll direkt och han var inte intresserad av något seriöst alls! Det skiljer 10 år på oss och han tyckte jag var alldeles för liten... (19). Säsongen efter dejtade han en annan jobbarkompis, jag var ledsen, förbannad och tyckte han var den största idioten i hela världen. Skulle aldrig ha något mer med honom att göra...

    Till säsongen efter det, 2010. Då var han plötsligt intresserad av mig, och självklart kände jag likadant. Jag hade redan pojkvän, vi skulle precis flytta ihop och börja plugga. Istället gjorde jag slut och flyttade med min m2b till hans hemstad och arbetslöshet. Det var väldigt mycket impulsiva beslut där ett tag, men jag ångrar absolut ingenting!

    Idag har vi varit tillsammans i lite över tre år och varit förlovade i två. Jag är fortfarande head over heels för honom och nu planerar vi vårt bröllop!

  • Äldre 5 Sep 16:58
    #23

    Vi träffades när jag gick i 8an och han i tvåan på gymnasiet. Det var på valborg, jag var med min kompis och hennes kille på stan och då träffade vi ett kompisgäng till honom. En av killarna M2B var jätte full och kom fram och drog dåliga raggningsrepliker. Vi snckade ett tag innan jag fick reda på att han hade flickvän.. Lite pinsamt. Hur som helst så tänkte jag inte mer på honom och sen tre år senare hittar han mig på fb och börjar skriva att han känner igen mig men kommer inte ihåg ifrån var och insisterar på att vi skulle ses, så tillslut går jag med på att träffa honom och jag kännde direkt att det klickade. Vi Träffades nästan varje dag i tre månader och sen åkte jag utomlands i en vecka. När jag kom tillbaka satt han och vänta på mig utanför min lägenhet utan förvarning! Vi vart ihop dagen efter det och tre månader senare ringer min kompis kille upp mig och säger: Så ni har äntligen hittat varandra! Jag förstod inte vad han menade för jag kom inte heller ihåg den där valborgen för tre år sen, men då berättade han allting. Och att M2B hade pratat om mig hela kvällen och sagt att han blev kär i mig (dock jätte full) men det var så gulligt när jag fick reda på det! 

  • Emma94
    Äldre 8 Sep 17:31
    #24
  • Äldre 9 Sep 09:25
    #25

    Vi träffades första gången 2007 på ett hundläger för ungdomar där jag var deltagare och han var ledare, vi pratade aldrig med varann men båda minns den andre från lägret. Sedan gick vi på samma gymnasium (hundsport) men han tog studenten året innan jag började där. Jag visste vem han var men vi kände inte varandra direkt. 4 år efter lägret skriver han till mig på Facebook och vill ha en träningskompis till när han tränar med hundarna, då hade han pga jobb flyttat till min hemstad och kände inte många alls. Mig hittade han via den lokala hundklubbens hemsida. Vi började träna ihop och blev riktigt bra vänner, vi kunde prata i evigheter. Året efter tog jag studenten och hade väldigt bråttom att flytta hemifrån, så jag frågade honom om jag fick hyra in mig i hans extra rum i lägenheten och det fick jag. Exakt på dagen 1 år efter han kontaktade mig på Facebook flyttade jag in, 8e Aug. Den 19e aug var vi tillsammans hihi. I Mars köpte vi ett hus och 4/5 förlovade vi oss, bröllopet blir i Maj 2014

  • Äldre 9 Sep 10:00
    #26

    Åh vad roligt det är att läsa allas historier! Så olika men alla lika roliga och mysiga på sina sätt. Tänk vad tillfälligheter, detaljer och val kan förändra ens liv. För mig var det en generator som slumpade fram servern i spelet som jag och min blivande träffades på. Av alla servrar hade jag kunnat hamna var som helst. Var  hade jag varit idag då? Det bryr jag mig inte ens om att fundera på, är så lycklig. :)

  • linnea ros
    Äldre 9 Sep 18:49
    #27
    Caisa skrev 2013-09-02 13:25:20 följande:
    Ber om ursäkt ifall en liknande tråd finns, har inte hittat den isåfall. Sökfunktionen verkar inte riktigt fungera just nu? Jag undrar iallafall hur alla här träffade sin partner? Skola, jobb, gemensamma vänner, internet, kanske något annat?  Jag träffade min blivande man i onlinespelet World of Warcraft för 8 år sedan, vi träffades först i verkligheten ett halvår senare och är sambos sedan 2008, förlovade sedan februari i år. Det skiljer 7 år mellan oss och vi kommer från olika länder men det klickade och idag bor vi äntligen i Sverige efter ett par år i hans hemland.

    Åh, vad gulligt! Är ju en sådan historia man VILL ha. Träffades på universitetet och var vänner först. Fatta hur tråkig historia. :(
  • ElinTh­eres
    Äldre 9 Sep 19:01
    #28

    Vi träffades på jobbet, 2007. Han skulle ha praktik genom ams i köket och jag jobbade sedan några år i receptionen. Men det var inte förrän efter en blöt, väldigt blöt utekväll som jag förstod att han var intresserad när han kysste mig och jag tänkte att det här kommer bli pinsamt på måndag. Men så pratade vi lite och jag fick reda på att han varit intresserad sedan länge. Tydligen hade jag också det berättade mina kompisar, men det visste jag inte själv. Haha. Trodde inte han ville ha nån som mig 😊 Nu har vi varit ihop i sex år, förlovade i två, en dotter på 19 månader, hus.....bara giftermål och massa ungar kvar 😃

  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 9 Sep 19:46
    #29

    Vi träffades 2011 på Stockholm PRIDE genom en gemensam bekant. Ingen av oss ville ha något förhållande. Jag var relativt ny separerad hon jobbade massor. Men vi xann varandra direkt som vänner. Jag anvönde henne som bollplank trodde att jag fortfarande älskade mitt ex. Hon hjälpte mig att ta hand om rotwailern som mitt ex lämnade till mig då jag hoppade på kryckor med en bruten fot. Så en dag säger hom att mitt ex var dum i huvudet för jag var minsann en kvinna värd att vänta på och hon kunde vänga hur länce som helst på att jag skulle bli redo. Jag fattade först ingenting. Så en dag mötte jag upp mitt i ex för att lämna prylar var jätte nervör för grodde ju att det var min kärlek. Så stod vi där och exet sa att hon älskade mig och ville komma tillbaka och det enda jag konde tänka på var min nuvarande fru. Ja det gick fort fram sen 6månader senare friade hon och i Augusti nästan två år efter vi träffades är vi fru och fru.


  • Äldre 22 Sep 19:48
    #30

    Åh. Så mysigt med allas historier! 

    jag träffade min m2b genom en gemensam kompis. Vi började hänga på torsdagar och gå på quiz ihop ett helt gäng, så ja, hon drog ihop en massa kompisar och jag och han var 2 av dem. Jag blev intresserad typ direkt (hösten 2010) och han FLÖRTADE med mig då också, detta erkänner han inte nu, men jag är sååå säker på det. Vet att vi pratade i telefon en dimmig lördagskväll i oktober men jag vågade inte åka för att gå på efterfest hos honom med hans band (min kompis var inte så sugen så hade fått åka dit själv vilket skrämde mig). Dessutom vågade jag inte göra något eftersom vi umgicks så mycket och jag blir konstig med personer jag gjort något med.. Hursom så festade vi ihop första gången i februari 2011 och ja, det krävdes tydligen en efterfest, ganska mycket dricka och en lååång funderare (satt i hans kök till klockan 5 på morgonen, han satt och pillade mig i håret och grejer och jag analyserade huruvida det var ett klokt beslut att göra något på fyllan med honom eftersom jag inte visste hans intentioner och som sagt blir lite konstig) men det blev några pussar där i köket, och sedan övertalade han mig att sova över (bandet han spelat med den kvällen hade inkvarterat i vardagsrummet, våra quizkompisar som var kvar sov i köket och hade inte de jag kände där stannat kvar hade jag åkt hem! Tänk att vakna upp med alla hans bandkompisar i lägenheten! :S). Dessutom hade han ingen dörr!!! till sitt sovrum och detta skrattar de åt än, när de gick förbi och jag låg fullt påklädd där under täcket medan han hade klätt av sig till kalsongerna. 
    Det tog oss ganska länge att bli officiella, typ ett halvår (men vi räknar februaridagen ändå som "vår"), och det tog ytterligare 1 år att flytta ihop. Vi förlovade oss i augusti (efter 2,5 år) och ska gifta oss 2 år efter förlovningsdatumet. :)  

  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 23 Sep 12:51
    #31
    Tessa skrev 2013-09-02 16:25:54 följande:
    Vi träffades första gången på högstadiet, hösten 2000. Han gick i parallellklassen och var barndomsvän med min bästa kompis. Eftersom jag spenderade så mycket tid hos min bästis träffade jag honom inte bara i skolan, utan även hemma hos henne. Jag föll pladask för honom redan från början, tyckte han var så himla söt. Och i åttan hade vi en liten fling då vi kysstes och höll handen i några dagar.

    Sedan flyttade jag för att gå gymnasiet på annan ort. Jag träffade fortfarande min bästis, men hon var oftare och hälsade på mig, så jag träffade inte honom alls på flera, flera år. Jag jobbade och reste runt i världen och var inte till min hemort speciellt ofta. 2009 hade jag precis avslutat ett 3-årigt destruktivt förhållande, var hemkommen från en utlandsresa och stod utan någonstans att bo, så jag inkvarterade mig hos mina föräldrar igen. I samma veva gjorde min bästis slut med sin kille och jag spenderade allt mer tid hemma hos henne. En kväll kliver min M2B in genom dörren hos henne och jag faller lika pladask igen som jag gjorde på högstadiet.

    Det tog inte länge förrän vi började dejta och efter ett halvår flyttade vi ihop. Solig Nu har vi varit ihop i drygt 4 år och förlovade i 2 år! Hjärta
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Det här är sååå likt vår historia!! Glad

    Min fästman och jag är uppvuxna i samma lilla "by" söder om Göteborg. Han var bästa vän med min bästa väns bror och vi träffades väll egentligen första gången när jag var 13 och han 14. Vi gjorde oss iordning till ett disco hos våra respektive bästisar och sedan blev vi skutsade till festen. På discot dansade vi tillsammans i "grupp" och när väl sista dansen kom bjöd han upp mig till en tryckare.... 2 dagar efter det ringde han mig och bjöd mig på bio (Charlies Änglar!). Vi var tillsammans i typ 2 månader efter det.
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 23 Sep 12:57
    #32

    Hahahha! Skickade inlägget alldeles för snabbt! Flört

    Efter de 2 månaderna firade min fästman sin 15 årsdag och han råkar fylla år på alla hjärtans dag.
    Eftersom att han blev byxmyndig fick jag lite panik och gjorde slut med honom. På hans födelsedag.... som är alla hjärtans dag..... Obestämd Jag skäms i efterhand.

    Vi rörde oss i samma kretsar fram till gymnasiet då jag flyttade, men vi umgicks inte. Efter gymnasiet flyttade han till Australien för att plugga. Jag gjorde en jorden-runt-resa men tänkte inte på att höra av mig till honom om boende när vi var där nere.

    2010 när vi var hemma igen (med varsitt totalt kraschat förhållande i bagaget) fick vi kontakten på facebook och vi bestämde oss för att ses. Från första dejten tog det 2 veckor tills vi båda insåg att vi var fullkomligt tok-förälskade i varandra och sedan dess har det varit han och jag. Solig

    Vem hade kunnat tro att killen jag dumpade som tonåring skulle bli det bästa som hänt mig?? Drömmer

  • Äldre 23 Sep 17:34
    #33

    På högskolan under en fest i en studentkorridor som annordnades av gemensamma vänner :)

  • Äldre 23 Sep 19:48
    #34

    Vi låg på samma kompani när vi gjorde lumpen, dock inte samma pluton. Han hade spanat in mig under året men jag hade ingen aning om honom förrän kanske sista månaden innan muck då han la till mig på msn. Iaf så hade vi kompanifest där i slutet någon gång och då pratade vi lite och han bjöd in mig till en liten egen "muckfest" med några andra på hemmaplan (vi är från samma stad). När jag kommer dit visar sig "några andra" vara hela hans familj och bekanta, jag kände mig lagom malplacerad och hans mamma började redan tala om för mig att jag var en så bra tjej och att vi passade så bra ihop, jag fattade ingenting. På den vägen är det iallafall, tur att han var lite "på" för jag trodde inte då att det var honom jag ville ha, men efter en månad var jag så kär som jag aldrig varit. Nu har vi varit ihop i snart 5 år, sambos i 4 år, förlovade i snart 3 år och har en underbar dotter tillsammans på 8 månader! :D

Svar på tråden Hur träffades ni?