• Äldre 2 Sep 13:25
    16160 visningar
    34 svar
    34
    16160

    Hur träffades ni?

    Ber om ursäkt ifall en liknande tråd finns, har inte hittat den isåfall. Sökfunktionen verkar inte riktigt fungera just nu? Jag undrar iallafall hur alla här träffade sin partner? Skola, jobb, gemensamma vänner, internet, kanske något annat? 

    Jag träffade min blivande man i onlinespelet World of Warcraft för 8 år sedan, vi träffades först i verkligheten ett halvår senare och är sambos sedan 2008, förlovade sedan februari i år. Det skiljer 7 år mellan oss och vi kommer från olika länder men det klickade och idag bor vi äntligen i Sverige efter ett par år i hans hemland.

  • Svar på tråden Hur träffades ni?
  • Äldre 2 Sep 20:12
    #11

    Fick kontakt med min blivande genom nätet 2001. Vi träffades i maj 2002 och det klickade :) vi bodde i varsin ort i 1 år., 20 mil bort. Förlovade oss efter 6 månader. Aug 2003 flyttade vi ihop i min hemort. Två barn har vi fått och nästa år när vi ska gifta oss har vi varit tillsammans i nästan 12 år.

  • Carina­10
    Äldre 3 Sep 09:10
    #12

    Genom internet.
    Dock kände jag hans föräldrar sedan innan så jag visste i flera år att han fanns. Dock hade vi aldrig träffats förrän vi träffades via internet Skrattande

  • Äldre 3 Sep 10:04
    #13

    Mötesplatsen på Internet

  • Äldre 3 Sep 11:12
    #14

    På en studentnation för tjugo år sedan. Vi hängde ihop några år, förlovade oss faktiskt men gick sen skilda vägar. Jag gifte mig, fick barn och flyttade till andra sidan landet.
    Så skulle han fylla fyrtio, jag hörde av mig och....här är vi nu. Jag tror att varenda tal på vårt bröllop handlade om livets krokiga vägar och hur vi till slut träffades igen i alla fall :)

  • Äldre 3 Sep 12:24
    #15

    Vi träffades på jobbet. En kylig lördag morgon i oktober 2010 kliver jag in bakfull och det är hans första dag på jobbet. Han heja, jag grymta han tyckte jag var bitchig, haha.


    3 timmar senare fikade vi tilllsammans med några andra kollegor och efter 2 minuter vid samma bord pratade vi oavbrutet och sen sa det swosch så var vi jätte bra kompisar. Jag tror vi var kära i varandra redan från dag 1 men ingen av oss ville riktigt erkänna det. I april 2011 blev vi ett par på riktigt. Han skadade sig och flyttade tillfälligt in hos mig, han har fortfarande inte flyttat hem igen haha.

    I december 2011 förlovade vi oss, 6 juli i år 2013 gifte vi oss och 6 februari 2014 är det beräknat att första ungen ska komma, den bakas just nu för fullt.


    Jag tänkte göra en fuling den där lördagen i oktober 2010 och sjukanmäla mig. Jag är så himla glad att jag inte gjorde det. Min man har i efterhand berättat att han hade ett annat jobberbjudande också men stannade på det jobbet för att han blev förtjust i mig.


    Framtiden är den du själv skapar
  • Äldre 3 Sep 12:42
    #16

    Vi träffades på krogen faktiskt:).Kände redan på första dejten att det var nåt speciellt med Calle som han heter.


    Vi träffades i maj 2010,vi flyttade ihop september samma år,förlovade oss april 2011 och vi gifter oss i augusti nästa sommar:)

  • Eliin
    Äldre 3 Sep 12:55
    #17

    Min bästa kompis på gymnasiet träffade en ny kille på sommarlovet mellan 1:an och 2:an.
    Hennes kille bodde inte där vi pluggade utan studerade på högskola ca 15mil bort så de träffades mset bara på helgerna. Nrä hennes kille skulle ha fest tillsammans med sin rumskompis bjöds även jag in. Jag hade trevligt, även om jag inte riktigt ville falla för min bästis killes rumskamrat som hon försökte para ihop mig med. Jag tyckte att han var trevlig men inte riktigt min typ (vad nu det är?).

    Lite mer än ett år senare blev jag medbjuden på en nyårsfest hos bästisens killes kompisar. Jag kände ingen förutom min bästis och hennes kille. Och sedan var det då killens rumskompis som jag ju hade träffat förut (det var ett par till som jag hade hälsat på tidigare men itne mer än så). Min bästis fick en snefylla och spenderade hal nyårsafton på toaletten med att spy (från kl 22 på nyårsafton till kl 15 på nyårsdagen!). Och det blev då att jag pratade hela kvällen med hennes killes (som då var på toa med henne) kompis. Vi hade det jättetrevligt och då han är väldigt bkyg av sig så var han rätt nöjd med att inte behöva göra så många samtala med andra.
    Vi skulle sedan sova i samma rum hos bästisens kille och vi fortsatte att prata under natten. Vi stannade långt in på dagen på nyårsdagen innan jag skulle köra hem igen. Jag skjutsade då hem rumskompisen till sig på min väg hem. Så var det inget mer med det.

    Så en dag i slutet på januari så var sov jag över hos en annan vän och den här rumskompisen skrev då till min vän på MSN, jag bad henne att hälsa till honom från mig och fråga varför vi inte hade varandra på MSN, varpå vi då blev vänner på MSN.
    Vi pratade sedan varje kväll på MSN innan han bjöd ner mig till sig en helg i februari, för att se på Sagan om ringen filmerna som jag inte hade sett. Jag åkte i största hemlighet til honom (jag tror inte att jag berättade för någon vad jag egentligen skulle göra, till mamma sa jagt.ex.  att jag skulle med min bästis till hennes kille och hans rumskompis fast egentligen åkte hennes kille hem till henne den helgen).

    Vi hade jättetrevligt om jag nog inte såg allt av alla 3 filmerna. Men sedan dess har vi varit ett par. Efter ca ett halvår flyttade jag in till honom då min bästis och hennes kille flyttade ihop.
    Vi gifter oss 1/2-14 och har då varit tillsammans i 7 år och förlovande i ca 4,5 år och planerar barn.

  • Eliin
    Äldre 3 Sep 12:56
    #18

    Kan ju tillägga att min bästis och hennes kille idag inte är ett par längre då de valde att gå skilda vägar efter ca 5,5 år tillsammans och varit förlovade i ca 2 år.

  • Lillla­n
    Äldre 3 Sep 13:51
    #19

    Happy panncake (en internet sida) 

  • Äldre 3 Sep 14:32
    #20
    Tessa skrev 2013-09-02 16:25:54 följande:
    Vi träffades första gången på högstadiet, hösten 2000. Han gick i parallellklassen och var barndomsvän med min bästa kompis. Eftersom jag spenderade så mycket tid hos min bästis träffade jag honom inte bara i skolan, utan även hemma hos henne. Jag föll pladask för honom redan från början, tyckte han var så himla söt. Och i åttan hade vi en liten fling då vi kysstes och höll handen i några dagar.

    Sedan flyttade jag för att gå gymnasiet på annan ort. Jag träffade fortfarande min bästis, men hon var oftare och hälsade på mig, så jag träffade inte honom alls på flera, flera år. Jag jobbade och reste runt i världen och var inte till min hemort speciellt ofta. 2009 hade jag precis avslutat ett 3-årigt destruktivt förhållande, var hemkommen från en utlandsresa och stod utan någonstans att bo, så jag inkvarterade mig hos mina föräldrar igen. I samma veva gjorde min bästis slut med sin kille och jag spenderade allt mer tid hemma hos henne. En kväll kliver min M2B in genom dörren hos henne och jag faller lika pladask igen som jag gjorde på högstadiet.

    Det tog inte länge förrän vi började dejta och efter ett halvår flyttade vi ihop. Solig Nu har vi varit ihop i drygt 4 år och förlovade i 2 år! Hjärta
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Vilken gullig historia :D 
Svar på tråden Hur träffades ni?