• Eleya
    Äldre 13 Aug 11:46
    2573 visningar
    9 svar
    9
    2573

    Vem är ditt främsta stöd inför bröllopet och varför?


    Mitt främsta stöd är min bästaste barndomsvän, själsfrände och Huvudtärna på bröllopet! <3

    Våra vägar möttes när jag var 9år och bytte till en friskola då jag absolut inte trivdes på min fösta skola. På den nya skolan hittade vi varandra bara efter några raster och vi blev bästa vänner, vi var oskiljaktiga och mer vilda än tama ungar.
    Lärarna hittade oss i trädtoppar, på hustak, i lera, skolan källare och i lövhögar..vi levde livet som förvildade lyckliga snorungar som inte hade annat i tankarna än att jaga pojkar och hitta på hyss.

    Bilden är från en helg då jag sov över (gjorde jag ofta), hon bodde på landet och jag mitt i storstaden..så jag stormtrivdes såklart, på bilden sitter vi i deras underbara viltvuxna gräsmatta med snokar som vi fångat, med gräs och smuts på knäna. Jag trivdes alldeles för bra för att vilja åka hem. Samma kväll som bilden togs testade vi att äta torrt kattfoder och red på hästar i hagen..Ja, vi va förvildade och lyckliga.

    Men de lyckliga dagarna tog slut, en familjetragedi i min familj fick mig att byta skola igen så jag slapp 2 timmars busspendling var dag. Vi tappade kontakten och min mamma hade förmodligen ingen tanke på att hålla kontakten med hennes familj.
    I 8 år var vi från varandra och alla lyckliga minnen började blekna då hemskheterna aldrig ville ta slut..

    Men så en dag då jag hade flyttat hemifrån skaffade jag Facebook för att hålla kontakten med släktingar utomlands och såg en tjej som gick i min klass i den skolan och frågade om min barndomsväninna och mycket riktigt..Hon hade facebook!!

    Lyckan var total, vi skrev meddelanden till varandra som var längre än noveller och till slut träffades vi, grät och pratade i timmar! Det visade sig att hennes familj och hon hade räddat livet på mig, men det visste man inte som 12 åring.

    Detta var 6 år sedan nu och vi betyder mer förvarandra än ord kan beskriva.

    Valde henne till Huvudtärna just av den anledningen, vi känner varandra utan och innan och hennes närvaro skänker lugn i kroppen, därför behöver jag henne den stora dagen då jag kommer vara ett stressande nervvrak.

    Vem är ert främsta stöd inför Bröllopet och varför? =D
    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Svar på tråden Vem är ditt främsta stöd inför bröllopet och varför?
  • Alylly­ra
    Äldre 13 Aug 11:54
    #1

    Vilken fin berättelse, Eleya!

    Mitt främsta stöd är min underbara sambo, m2b, killen med stort K eller vad man nu vill kalla honom. Det tog ett tag för honom att komma in i "planerings-mode", men numer är han lika involverad som jag, om inte mer.
    Och inte bara i typiskt "grabbiga" saker, utan han räknar bordsdukar, föreslår servettvikningar, bestämmer tårta och pillar med festhäften mm, allt sånt som jag - om jag hade behövt ta ansvar för det själv - hade krypit på väggarna av uttråkning för. 

    Jag är fantastiskt tacksam för att jag har honom och för att han visar ett genuint intresse för det som ska bli vår gemensamma dag. Och jag kan inte tänka mig en bättre livslång partner än just honom.  

  • venne
    Äldre 16 Aug 10:42
    #2

    Men vad fint skrivet, jag började gråta *haha* (Lite pms här). Min är nog faktiskt min blivande man.. men han är väl också en av mina bästa vänner och vi har känt varandra sedan högstadiet.

  • Plätti­s
    Äldre 16 Aug 15:21
    #3
    venne skrev 2013-08-16 10:42:15 följande:
    Men vad fint skrivet, jag började gråta *haha* (Lite pms här). Min är nog faktiskt min blivande man.. men han är väl också en av mina bästa vänner och vi har känt varandra sedan högstadiet.
    Jag fick också en tår i ögat, men jag kan inte skylla på pms  

    Mitt största stöd är min syster, trots att vi ofta bråkar eller blir osams. Men det är som mamma alltid sa till oss när vi var små - när man blir stor får man en annan relation till sina syskon och alla de gånger vi först skrek åt varandra och sedan vägrade vistas i samma rum har bleknat. Nu är hon en av de personer som känt mig allra längst. Förutom henne är min kusin/bästa vän också någon jag vänder mig till när jag grubblar över något. Hon är den neutrala parten jag kan prata med om allt och inget, oavsett om det är bröllopsrelaterat eller inte.

    Min sambo är också ett fantastiskt stöd. Jag är den röriga och han den lugna och samlade. Så när jag sitter och har panik över något jag snubblat över här på BT sätter han sig ned med mig och så löser vi det på mindre än fem minuter. Hittills har han inte fått samma energi som Alyllyras blivande, men det verkar vara på god väg! 
  • Alylly­ra
    Äldre 16 Aug 15:33
    #4
    Plättis skrev 2013-08-16 15:21:55 följande:
    Hittills har han inte fått samma energi som Alyllyras blivande, men det verkar vara på god väg! 
    Jag kan säga att en stor del av energin kom efter att vi varit på ett annat bröllop och han insåg att det inte var långt till vårt eget... Tungan ute
  • afture­lding
    Äldre 16 Aug 17:12
    #5

    Jag och min man stöttade såklart varandra, men förutom varandra så hade vi mycket stöd från min mor, och min makes farmor. Och så vårat brudfölje som bestod av tre mycket goda vänner.

    Men de viktigaste stöden var ändå min mor, hans farmor och min ena tärna. Vi har känt varandra sen 2006 ungefär, vi träffades på internet. Hon är min absolut bästa vän, och under tonåren var vi varandras största stöd i livet. Vi har båda haft vår beskärda del av depressioner, resor i psykiatrins vård, mediciner och självskadebeteende. Och även fast vi båda två har kontakt med psykolog till och från och har lugnande medicin hemma för eventuella panikattacker, så mår vi riktigt bra nu, och har hittat ut på andra sidan. Vi har aldrig bott i närheten av varandra, i början hade vi 50 mil emellan, och nu 70, men det finns alltid möjlighet att få tag i henne.

    Min makes farmor var ett stort stöd när svärfar med ny fru och barn krånglade och bröt mot precis alla vett och etikettregler som existerar. Och min mamma är såklart den bästa mamma som finns Flört

  • Äldre 16 Aug 17:32
    #6

    Förutom maken så var svärmor en riktig klippa som hjälpte oss att sy både servetter och stolstäckare Glad
    Men annars gjorde jag det mesta själv med hjälp och bollplank av maken

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 16 Aug 18:21
    #7

    Morsan var det! :)

  • Carina­10
    Äldre 17 Aug 10:57
    #8

    Underbart att läsa...blir glad i hjärtat.Skrattande

    Hon jag trodde skulle vara mitt stöd o min tärna från början slutade med att vi bröt med varandra.

    Jag struntar i folks relationer med olika partners så länge alla parter mår bra av det MEN denna tjejen mådde dåligt av att ha 2 män samtidigt (de visste inte om varandra o den ena var sambo) och då sa jag vad jag tyckte om att ha det så när man mår dåligt av det!!! Ansåg att hon skulle välja o bryta med den ena men de ville hon inte utan då ansåg hon att jag såg "ner" på henne för hon hade 2 män samtidigt ......och till slut tyckte hon att jag såg ner på allt i hennes liv tyckte hon och hon  hittade på massa konstiga ideer så till slut föreslog jag samtalsterapi för henne då detta farande mellan dessa männen tog hårt på henne. Sen bröts kontakten!

    Så jag avstod alla tärnor men till slut kände jag att den jag ville ha ändå var min brorsdotter och hon har inga krav på sig att vara ett stöd då hon är rätt ung.

    Så mitt bästa stöd är faktiskt mig själv ....låter ego...hahah...men så är det!

  • Plätti­s
    Äldre 17 Aug 15:12
    #9
    Alyllyra skrev 2013-08-16 15:33:06 följande:
    Jag kan säga att en stor del av energin kom efter att vi varit på ett annat bröllop och han insåg att det inte var långt till vårt eget... Tungan ute
    Aaah... Jag tror inte att någon i bekantskapskretsen är på gång att gifta sig, om inte svärmor och svärfar bestämmer sig för att knyta hymens band lite spontant Tungan ute Men han har som sagt börjat anstränga sig lite mer. Han föreslog faktiskt själv att vi skulle planera lite mer regelbundet framöver. Det var nog det vackraste jag hört i mitt liv Cool
    Carina10 skrev 2013-08-17 10:57:19 följande:
    Så mitt bästa stöd är faktiskt mig själv ....låter ego...hahah...men så är det!
    Bra kvinna reder sig själv! Jag tycker inte alls att det låter ego, utan att kunna lita på sig själv och vara stark nog att klara saker på egen hand är väl det allra bästa? Din partner ska inte vara den som håller dig uppe, utan den som ger ett mervärde till livet, typ Solig 
    Jag känner mig djupt filosofisk, såhär på lördagseftermiddagen! 
Svar på tråden Vem är ditt främsta stöd inför bröllopet och varför?