• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du tatuerad?
  • fabel

    Jag har tre stycken. Min första var en kompass-ros på vänster underarm.
    På höger överarm har jag ett träd och insidan av överarmen har jag troll. 

  • afturelding

    Ja just nu har jag två. En orm och en sugarskull. Den senare ska få en "syster" i höst, men då en levande variant i form av en pinuppa i oldschool :) 

  • Sudditjuven

    Jag har fyra. En på vänster underarm med texten "I love, and the world is mine" (efter en dikt av Florence Earle Coates), en kattass på höger underarm, egendesignade körsbär (min första tatuering) och sedan en svala med texten "Mom" och "Dad" samt tre körsbärsblommor. Solig


  • Helen226


    Nu förtiden är den helt ifylld men jag har ingen bild på det. :P
  • HannaP




    ursäkta dom stora bilderna, vet inte hur jag förminskar.

    Jag har dessa blommorna tatuerat på vänster ben.  Sen har jag även en stjärna i nacken, lejonets tecken på höger ankel och ett hjärta i ljumsken!
  • Smaulan89

    Ja, fyra stycken just nu. Blir minst en till i år. Ska göra en systertatuering med min lillasyster och senare även skriva mina barns namn. Blir säkert min mans namn också. Han har redan mitt och barnens namn.

  • Aniara4

    Nä. Jag funderade på det ett tag väldigt tidigt på 90-talet, men sen började alla andra tatuera sig så då kändes det inte så speciellt längre. Nu är jag glad att jag inte har någon. Man ändras ju, och jag tror inte jag skulle ha gillat samma sak nu som jag gjorde då. Plus att jag alltid har varit sån att om "alla" gör någonting gör jag tvärtemot på pin kiv.

  • daniiel
    Aniara4 skrev 2013-07-28 10:11:22 följande:
    Nä. Jag funderade på det ett tag väldigt tidigt på 90-talet, men sen började alla andra tatuera sig så då kändes det inte så speciellt längre. Nu är jag glad att jag inte har någon. Man ändras ju, och jag tror inte jag skulle ha gillat samma sak nu som jag gjorde då. Plus att jag alltid har varit sån att om "alla" gör någonting gör jag tvärtemot på pin kiv.
    Haha, fast nog måste det väl vara fler som inte är tatuerade ändå? ;)
  • Aniara4
    daniiel skrev 2013-07-28 11:20:01 följande:
    Haha, fast nog måste det väl vara fler som inte är tatuerade ändå? ;)
    Tja, enligt enkäten ovan är det just nu 58% som svarat ja, så...
  • Sofie R

    Men å andra sidan känner jag att man kan inte leva efter vad som kommer vara om 40 år hela tiden! Jag tänkte också som du, men sen insåg jag att det var liksom bättre att leva nu.

  • marolo

    Förstår inte hur man inte kan tycka att detta är snyggt bara för de kommit upp i åldern? men det är ju min personliga åsikt :) Själv har jag ett par vingar på ryggen,  



  • KarroBrun

    Jag har två rosetter, en på baksidan av vadera lår (övre halvan). Min M2B har ritat dom och jag har nu haft rosetterna i ca 4 år. Älskar dem!
    Tanken var först att jag skulle göra dem i färg, så dom gjordes i första sittningen med bara konturer och skuggning. Dock trivdes jag med dem så, så färgen har aldrig kommit dit. Tycker det är lättare att matcha med kläder utan färg. Sen har jag väldigt ofta klänning/kjol, och då gör tatueringarna sig bättre under strumpbyxor ofärgade. Skrattande

  • Principisessan

    gah, ja... jag har inget emot tatueringar men den jag tatuerade när jag var 18 är ju knappast det jag skulle välja idag. Svanktatuering med tribals... apful men ja, den får väl sitta där tills att jag kommer på vad jag vill göra om den till och när... 

  • 150815

    Har i dagsläget 2 stycken.. en med sonens namn på högerarmen och en "blomranka"-aktig sak på benet 

  • passionsblomman
    Aniara4 skrev 2013-07-28 10:11:22 följande:
    Nä. Jag funderade på det ett tag väldigt tidigt på 90-talet, men sen började alla andra tatuera sig så då kändes det inte så speciellt längre. Nu är jag glad att jag inte har någon. Man ändras ju, och jag tror inte jag skulle ha gillat samma sak nu som jag gjorde då. Plus att jag alltid har varit sån att om "alla" gör någonting gör jag tvärtemot på pin kiv.
    Jag fungerar väldigt likartat och enda skillnaden här, är väl att jag faktiskt då, väldigt tidigt på 90-talet hann göra en. En pytteliten på ena skulderbladet som ingen i stort sett någonsin ser, så hur den ser ut om ytterligare 20 år, spelar ingen roll. Nu är den väldigt blekt och som tatuering borde den väl fyllas i och bättras på, men å andra sidan är den att av många tecken på min kropp på att åren går.

    Jag gjorde min precis då, när en tatuering fortfarande var bland det mer "va HUR vågade du???" och innan piercing slagit igenom. Bara ett par år senare satt det stenar och ringar i varenda näsvinge och väldigt många läppar och tungor. Tatueringarna växte fram  på axlar och armar-det tog några år till, till de låga jeansens entré innan de började sitta i svanken på brudarna vill jag minnas...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Är du tatuerad?