• Anonym (lisa)
    Äldre 23 Jun 00:09
    3759 visningar
    13 svar
    13
    3759

    Känner mig som en dålig person

    Hej 
    Förra helgen så var jag hos min killkompis på filmkväll, tänkte att det inte skulle vara någon fara med tanke på att han hade flickvän, men hade fel tydligen. I början så försökte han ta på mig lite försiktigt, men jag sa nej tidigt så klart. Sedan då jag märkte att han började bli mer och mer påflugen och till slut hade handen i byxan på mig så sa jag nej igen och ville hem. Pratade lite mellan att det var dumt eftersom han har tjej, men så sa han att han velat ha sex med mig så länge och att han redan varit dum nu så då kunde man lika gärna gjort det helt, samt att han alltid brukar lyckas annars att få tjejer i säng. Han visste jag inte ville eftersom jag inte kan ha sex med någon bara sådär, men även för att han är min förra pojkväns vän, men min med då.. Han har försökt förut med men inte lyckats då jag sa nej massa gånger. 

    Tänkte hem i alla fall och gick till hallen, då han halvspringer bakom mig och trycker upp mig mot väggen och försöker hetsa upp mig en gång till. Han lyckades inte så bra dock, men lyckades till slut några minuter tills jag började gråta och sa nej igen och åkte hem.. att han kunde det överhuvudtaget berodde på att jag gav upp till slut, då jag redan är ledsen och känner mig dålig för det tog slut med exet som jag fortfarande älskar för över ett år sedan. Jobbade upp allt med honom igen för förhållandet förstördes av en onödig anledning som jag kände var mitt fel mest, men nu har han blivit kär i en annan på några dagar när jag kämpade i över ett år så är inte så glad just nu, detta visste den där killen med gott och väl.. 

    Vet inte vad jag vill med tråden egentligen, tycker inte om att gnälla.. Känner mest jag hade behövt någon som tyckt om mig som jag är och en kram kanske för jag känner mig så dålig just nu. Undrar mest vad ni tänker om allt och vad ni hade gjort i min situation? Rynkar på näsan är 20 år. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-23 00:17
    Runt 20 år menade jag, formulerar mig lite dåligt ikväll

  • Svar på tråden Känner mig som en dålig person
  • Äldre 23 Jun 09:14
    #1

    Alltså, min första tanke är att killen är en skitstövel. Ett nej är ett nej, och att trycka upp dig mot en vägg när du redan har sagt ifrån, så att han får dig att gråta är bara så fel! Uppenbarligen har han varken respekt för dig, sin tjej eller er gemensamma kompis... Ta inte på dig skulden för att han tafsar. Vad det gäller ditt ex... Jag kan ju bara berätta hur det var för mig. Jag och mitt ex separerade efter åtta år tillsammans. Jag älskade honom fortfarande men vårt förhållande var kaos. Jag grät över honom i ett års tid. Men så en kväll efter nåt år var jag ute och tog ett glas vin med en tjejkompis, och där bara satt Han med stort H. För tre veckor sen gifte jag mig med min nya kärlek och jag har aldrig varit så här lycklig! Saker å ting brukar ha en tendens att lösa sig till det bästa!

  • PiaB
    Äldre 23 Jun 10:14
    #2

    Jag tycker inte du ska känna dig dålig. Den killen verkar ha allvarliga problem. För det första borde han göra slut med sin tjej eftersom han vill ha sex med andra. Han respekterar varken henne eller dig. Att han dessutom skryter om att han brukar få tjejer i säng känns inte stabilt. Du borde bryta med honom. En kompis gör inte så. Uppenbarligen ser han inte dig som en kompis utan mer som någon han kan ha sex med.
    Det jag tycker är allvarligt är att han försöker fast du sagt nej. I mina ögon är det ett övergrepp. Tycka vad man vill om otrohet, det får stå för honom om han tycker det är okej. Men att fortsätta när du sagt ifrån och springa efter dig och trycka upp dig mot väggen? Nej absolut inte okej. Jag kan inte låta bli att tänka att någon av dem han "lyckats få i säng" gjorde det mot sin vilja. Det är tyvärr vanligt att killen fortsätter fast tjejen ändrar sig, och att hon känner sig dum för att hon först ville.
    Jag tycker du på allvar ska fundera på vad er vänskap ger dig.


  • stormh­elen
    Äldre 23 Jun 10:18
    #3

    Jag tycker att den där klilen verkar vara en riktig hemsk person. Att fortsätta taffsa på dig när du säger nej och sedan trycka upp dig mot vägen är bara så fel. Ett nej är ett nej, och man ska inte behöva upprepa sig överhuvudtaget. Han respekterar inte dej eller sin tjej.


    Blir han upphetsad av att du säger nej och börjar gråta? Det är ju helt sjukt. Sedan sitter han och talar om hur "bra" han är på att få andra tjejer i säng, vilket inte gör det hela bättre (redan varit otrogen?). Har han tvingat sig på dem också?


    Nej, du ska inte ha dåligt samvete över något. Det är han som är en skitstövel.


    Jag skulle nog ha sagt upp bekantskapen med en sådan person, för sådant skulle jag inte vilja utstå.

  • Äldre 23 Jun 10:38
    #4

    Håller med de andra, det dät låter tiktigt läskigt och inte alls ok. Han respekterar inte dig, sin tjej och kanske inte kvinnor överlag..

  • Anonym (lisa)
    Äldre 23 Jun 12:08
    #5

    Ja ni har rätt, tack för svaren. Att jag ens gav med mig till slut motvilligt var för jag mår så dåligt för mitt ex och känner mig dålig som person ändå, struntsamma med allt då ungefär, vilket den där killen visste med. Kämpade i över ett år för att bevisa över exet att han hade fel om en sak, slet sönder mig totalt medan han tyckte jag var en idiot ungefär och började"ge igen" genom att ignorera mig och göra allt värre. Han har inte förstått att han hade fel förrän efteråt och säger att han ångrar sig, men känns inte som han menar det riktigt ändå.. Jag har kört till honom när jag knappt sett vägen av sorg och trötthet för att ge rosor några gånger, sedan har jag suttit där bara i närheten av där han bor bara för att vara där för jag är ledsen för hur allt blev, när han bara sa att jag skulle åka hem igen. Till slut så började vi ses lite i alla fall igen efter 1 års kämpande igen då vi inte ens varit tillsammans men så råkar han falla för en tjej som bor 70 mil härifrån som är helt underbar enligt honom. Allt kändes bara så meningslöst ändå så jag orkar knappt bry mig om vad den där killen gjorde med mig heller efter att han tjatade så länge. Men när han "lyckades" så tog det bara några minuter förrän jag grät som sagt, sa nej igen och åkte hem.. men nu har han lyckats ändå ju, känner mig så äcklig och dålig 

    Det enda jag vill egentligen är väl att känna att jag dög för exet, att jag var en bra tjej.. vi försöker vara vänner åtminstone, men han straffar mig ändå så fort jag är ledsen. Han har alltid varit sådär tjurig som han själv säger att han är och struntar i mig om jag gör något som är onödigt enligt honom. Han ber mig ta det lugnt, men hur ska jag kunna det när jag fick reda på att han tyckte om henne när jag slitit för att få träffa honom igen och äntligen fick göra det och på det gjorde hans vän övergrepp.. Vill inte att han ska tycka synd om mig, bara känna att jag faktikt betydde något de där 4 åren, en kram hade räckt.. Trodde aldrig jag skulle gå så här långt heller, håller med er om att den där killen som tvingade mig är en idot.. förstår inte hur man kan göra så ens. Han har altid velat ha sex med mig och det har exet vetat om också, som är väldigt arg på honom nu 

  • Anonym (lisa)
    Äldre 23 Jun 12:09
    #6

    som sagt tack för ni svarar och delar med er vad ni tycker och tänker om allt, det hjälper mig väldigt mycket just nu.. 

  • Anonym (lisa)
    Äldre 23 Jun 12:20
    #7

    När jag träffade honom så tyckte han synd om mig och sådant, kramade mig och höll händerna?.. sedan är jag som luft igen. så det är väl inte så konstigt jag blir förvirrad och ledsen heller. Får ursäkta om inlägget är konstigt, mycket tankar i huvudet och det som hände med den andra killen som tvingade mig gjorde så det blev för mycket, försöker hitta mig själv igen.. kram på er 

  • Anonym (lisa)
    Äldre 23 Jun 12:21
    #8

    (Sista inlägget var "honom" dvs exet, allt som hänt med honom har ju gjort mig ledsen. Sedan hände det där övergreppet med hans kompis då, oj vad jag klagar. 

  • Äldre 23 Jun 12:23
    #9

    Tycker du ska släppa det där med ditt ex. Lättare sagt än gjort kanske, men det är nog det bästa. Jag har hört nånstans att man får ge sig själv det andra inte kan ge än, oftast handlar det då om föräldrar men funkar annars också. Det jag menar är att du kanske inte kan få den där bekräftelsen om att du var en bra tjej av ditt ex, du får istället tänka så själv. Häng inte upp din existens, ditt värde på honom och hans åsikt. Ni har gått igenom mycket verkar det som och det verkar ha varit ganska dramatiskt, det gör stor skada i förhållandet mellan er (även om det nu är ett vänskapsförhållande). Tycker du ska släppa det. Han verkar helt ärligt färdig med dig och det kanske är därför han visar dig så lite empati när du är ledsen. Att han gjorde det förr också är ju bara ett tecken på att han inte är nåt att ha tycker jag.

    Så, det är svårt, men försök gå vidare, utan honom, utan att försöka få nåt från honom som han inte kan / vill ge. Sök hjälp om du behöver för att kunna göra detta.
     

  • Anonym (lisa)
    Äldre 23 Jun 12:37
    #10
    Red Lion skrev 2013-06-23 12:23:51 följande:
    Tycker du ska släppa det där med ditt ex. Lättare sagt än gjort kanske, men det är nog det bästa. Jag har hört nånstans att man får ge sig själv det andra inte kan ge än, oftast handlar det då om föräldrar men funkar annars också. Det jag menar är att du kanske inte kan få den där bekräftelsen om att du var en bra tjej av ditt ex, du får istället tänka så själv. Häng inte upp din existens, ditt värde på honom och hans åsikt. Ni har gått igenom mycket verkar det som och det verkar ha varit ganska dramatiskt, det gör stor skada i förhållandet mellan er (även om det nu är ett vänskapsförhållande). Tycker du ska släppa det. Han verkar helt ärligt färdig med dig och det kanske är därför han visar dig så lite empati när du är ledsen. Att han gjorde det förr också är ju bara ett tecken på att han inte är nåt att ha tycker jag.

    Så, det är svårt, men försök gå vidare, utan honom, utan att försöka få nåt från honom som han inte kan / vill ge. Sök hjälp om du behöver för att kunna göra detta.
    Ja det är väl så, tycker bara att då jag träffar honom behöver han ju inte vara så förstående, kramas och hålla händerna (?) på mig i så fall och säga att man inte vet något om framtiden då jag är ledsen för jag saknar honom fortfarande. 

    Usch blir bara mer och mer ledsen ju mer jag tänker på vad den där killkompisen gjort nu, tror inte jag förstått det själv ännu.. han visste så väl att jag var nergången och direkt då han fick veta det så bjöd han mig på filmkväll, hrmpf...... :(  
  • Äldre 23 Jun 13:45
    #11

    Nej, det är väl inte rätt av honom, men kanske tyckte han synd om dig. Därför får du klippa med honom, så det inte blir hängande längre. Bara du kan ta ansvar för ditt liv och dina känslor.

    Som sagt, ett riktigt svin som försökte utnyttja att du var sårbar. Försök glömma det också, var arg, men känn ingen skuld. Eller om du behöver prata om det så kanske en kvnnojour kan hjälpa? Jag menar, om du känner dig utsatt för övergrepp. 

  • Anonym (lisa)
    Äldre 5 Oct 23:25
    #12

    killen som gjorde detta är kaxig och säger inget till mig överhuvudtaget om det som hände, har inte försökt prata med honom så mycket mer än ifrågasatt vad han höll på med nån gång då jag vart ledsen, kan inte prata med honom nämligen för blir äcklad då, förstår inte vad som hände själv riktigt tror jag. känner mig använd och ledsen fortfarande och förnekar för mig själv att det var ett övergrepp, samtiigt som jag vet att det var det egentligen. känner så antagligen för jag inte skrek nej, för jag brydde mig inte vad som hände mig till slut kan man säga. allt var skit ändå runtom, inget spelade nån roll. 

    förstår inte hur man kan göra något sådant ens att utnyttja någon på det sättet när personen vet att jag var ledsen för annat redan.. han hade koll på mig länge med och ville veta om jag varit med nån annan eller inte eller när jag hade se senast. 

    är det nån mer som har någon tanke om detta eller så? det första inlägget i tråden är "viktigast" :/ 

  • Anonym (J)
    Äldre 6 Oct 12:34
    #13

    Det låter som att båda killarna, ditt ex och "kompisen" inte är särskilt mycket att satsa på. Ditt ex verkar bara vilja hålla dig på sparlåga om det inte skulle funka med den nya tjejen, ha dig som plan B. Och "kompisen" låter som en skitstövel som tror att alla tjejer vill ha honom. 
    Nöj dig inte med att vara någons plan B. Det spelar ingen roll vad som orsakade att du och ditt ex gjorde slut, han har gått vidare, och det borde du också göra.

    Jag blev utnyttjad av min första pojkvän. Eftersom jag inte hade någon erfarenhet av killar i det sammanhanget så trodde jag att det var så det skulle vara. Han behandlade mig som skit under de kommande åren då jag kände att jag inte kunde göra slut eftersom jag redan var "förstörd".
    När jag väl gjorde slut så föll allting samman först. Jag hade byggt upp mitt liv kring honom eftersom vi var tillsammans från jag var 16 till jag var 20. Efter att jag börjat inse vem jag ville vara utan honom förstod jag hur fel han hade behandlat mig, att jag var värd mer än någon som sa att han älskade mig och sedan gjorde vad han ville, fast jag sa nej.

    Det finns en del killar som inte förstår vad som är fel med att ta vad de vill ha, oavsett hur de påverkar människor omkring dem. Både ditt ex och din "kompis" verkar vara sådana killar. Sådana vill man inte ha i sitt liv, de kommer aldrig att sluta sabotera och förstöra. Kapa banden med båda två och ta reda på vem DU är och vad DU vill i livet. Du är 20 år gammal, du har verkligen hela livet framför dig

    Många pratar om att när man minst anar det dyker kärleken upp, men jag tror inte det är det man ska fokusera på. Den person du garanterat kommer leva med i resten av ditt liv är DU. Om man lär sig älska och respektera sig själv så spelar inget annat någon roll, andra kommer att se det och behandla dig därefter.  

Svar på tråden Känner mig som en dålig person