Vilka solosånger ska ni ha under vigseln??
Som rubriken lyder!
Vilka sånger ska ni ha under vigseln. Skriv gärna med era in och utmarsch-låtar med.
Som rubriken lyder!
Vilka sånger ska ni ha under vigseln. Skriv gärna med era in och utmarsch-låtar med.
Vi kommer ha Somebody, Utan dina andetag och Kärleksvisan som solosångerVi ska ha kombinerat dop/vigselOch två psalmer knutna till dopet Ingång blir nog Annie´s song instrumentalt
Två kompisar kommer att sjunga "Om du tvekar" - Sarek och Pappa ska sjunga "I loved her first" - Heartland. På festen kommer kompisarna även att sjunga vår "första-dansen-låt" som är "Som en saga" -Shitley Clamp...
Jag längrat nästan mest efter sångerna och det där med att säga "Ja" känns som en bisak ;)
Vi hade utan dina andetag och kärleksvisan som solosånger och forrest gump på orgel som utgångsmusik när vi gifte oss i lördags.
Vi är helnöjda!
Vi har spel/nörd-tema på vårt bröllop så vi ska ha temamelodin från the Legend of Zelda på gitarr/cello som "inmarsch". Vi ska iofs inte marschera in utan kommer förmodligen att välkomna våra gäster själva då vi gifter oss i en park. Med lite tur kommer vi ha Star Wars-temat som avslut. Solosång är det inte säkert att det blir av alls, men väl en dikt eller två =)
Ingångsmusik - Birkalåten
Psalm 201 (En vänlig grönskas rika dräkt)
Solosång - Kärleksvisan, Sarah Dawn Finer
Solosång - Om du tvekar, Sarek
Psalm 84 (Vi lyfter våra hjärtan)
Utgångsmusik - Bröllopspolska från Arnäs
Vi ska ha "Kärleksvisan" och "When a man loves a women". "Bara om min älskade väntar" och "Burning love" har varit favoriter i alla år för mej, kanske kan bli den med.... Men några psalmer har vi inte hittat, inte heller ingång/utgångsmusik, är kass på psalmer!!!!
Solosång: du som valde mig och kärleksvisan
Vi ska gå in till: Yiruma - The river flows in you
Solosånger blir: Sonja Aldén - Du är allt och Halleluja med svensk text.
Psalmer: 200 (I denna ljuva sommartid) och 134 (Oändlig nåd /Amazing grace).
Sen går vi ut till Blood of chu chulainn (från filmen Boondock saints)
Nu har vi kommit på vad vi ska gå ut till. Om kyrkan har så man kan spela upp mp3 eller så. Friinga (Frieriet kan man översätta det till) med Christer Halvarsson.
"Utan dina andetag" av Kent ska min blivande svägerska sjunga och min pappa ska tillsammans med sin fru sjunga "Heaven" av Bryan Adams, sedan är det tydligen en solosång till på gång men det verkar bli en överraskning. Tanken är att vi ska gå in till "For the love of a princess" (Braveheart) och gå ut till "In dreams" (Sagan om Ringen).
Vi kommer att ha "Viskar ömt mitt namn" av Sanna Nielsen som min blivande mans moster ska sjunga i kyrkan.
Ingångsmusik blir den klassiska bröllopsmarschen.
Utgångsmusiken blir tema sången till Game Of Thrones
Vi har
' Utan din andetag -Kent
' För kärlekens sku- Ted Gärdestad
Hej! vi gifter oss den 20.7 ida om en månad!!! ahhh!! ;))
Vi ska ha
Psalm 199 Den blomstertid nu kommer
Psalm 201 En vänlig grönskas rika dräkt
Solosånger
Det vackraste cecilia Vennersten
Kärleksvisan Sarah Dawn Finer
Little things One direction
älska mig för den jag är Ainbusk
Utgångsmusik Forreste gump