• ccbacke

Vilka solosånger ska ni ha under vigseln??

Som rubriken lyder!

Vilka sånger ska ni ha under vigseln. Skriv gärna med era in och utmarsch-låtar med. 

• Svar på tråden Vilka solosånger ska ni ha under vigseln??
  • emelieparstam
    Ingångsmusik: A trumpet Voluntary Psalm- På bröllopsdagen ber vi  ( 2 verser) solosång- Viskar ömt mitt namn med Sanna Nielsen Psalm- Du vet väl om att du är Värdefull Solosång - Kärleksvisan med Sarah Dawn Finer Utgångsmusik: Star Wars Them 

• Lilliz

Ingångsmarschen: Brudmarsch till Per och Anna

Psalmer: vet vi inte än men det lutar åt  psalm 201 (En vänlig grönskas rika dräkt) och Psalm 411 (Gud har omsorg om vårt släkte)
    Solosång: Någon traditionell västafrikansk låt eller fransk låt (det är inte bestämt vilken låt ännu)

Utgångsmarsch: Trollens brudmarsch

• Chicita
    HannaP skrev 2013-06-11 23:02:38 följande:
    Jag älskar Genom eld och vatten. Synd att min fästman HATAR schlager...
    Om ni arrangerar om den (eller tja musikern som ska framföra den) så blir det ju en helt annan känsla i den.
    Makens yngsta bror spelade den på gitarr (i ett betydligt långsammare tempo) och sjöng.
    Och då kändes den mer som en kärleksballad än som schlagerdisco Glad 
  • 7011e gången gilt
    Vi vill ha kärleksvisan som ingångs musik men den e så lång 4 5 min ska man stå evighet å vänta då bara till den e slut?
  • Ela

Vi har inte bestämt in- och utmusiken än. Båda är väldigt förtjusta i Canon in D än så länge.

Min blivande man ska sjunga själv o det lutar åt:

What are words - Chris Medina
    Ett liv för mig - The Real Group (om jag inte minns fel?)

• Annica70

Ingångsmarsh: Brudmarsch från Delsbo

Solosång. Du är allt (sonja Alden)

Solosång: Kärleksvisan (Sarah Dawn finer)

Psalm: På bröllopsdagen ber vi ( Den blomstertid nu kommer fast med annan text)

Psalm: Tänk att få vakna

vi ska inte ha någon utgångsmusik. Vi gifter oss i trädgården och det känns lite konstigt att vi ska gå iväg för att komma tillbaka så prästen kommer att avsluta ceremonin.

• Victoria

Som ingångsmarsch har vi valt Grand march from opera Aida. Vi har även valt att ha en "extra" marsch som vi själva inte kommer gå utan när gästerna sitter i kyrkan och innan vår marsh börjar kommer våra spelmän att gå in i kyrkan spelandes Brudmarsch från Delsbo. Utgångsmarsch blir Suit in D major

Solosång blir kärleksvisan som min kompis sjunger med kör och kompat med fiol och piano.

Våra psalmer är En vänlig grönskas rika dräkt och I denna ljuva sommartid. Som de även vår kör sjunger med i.  

• Fjärilen
    Ingångsmusik

" target="_blank">Abbiamo Vinto från La vita è bella

Utgånsmusik:

" target="_blank">Chasing Cars - Snow Patrol

Solosången och Psalmerna var kompade av gitarr.

Solosång:

Ännu Doftar Kärlek

Psalmer:
    I denna ljuva sommartid
    En vänlig grönskas rika dräkt

Jag börjar stor böla varje gång jag får höra Abbiamo Vinto för då komer alla minnen tillbaka hur det var att gå fram tillsammans med sin älskade.
Svar på tråden Vilka solosånger ska ni ha under vigseln??