Vilka solosånger ska ni ha under vigseln??
Som rubriken lyder!
Vilka sånger ska ni ha under vigseln. Skriv gärna med era in och utmarsch-låtar med.
Som rubriken lyder!
Vilka sånger ska ni ha under vigseln. Skriv gärna med era in och utmarsch-låtar med.
Ingångsmarschen: Brudmarsch till Per och Anna
Psalmer: vet vi inte än men det lutar åt psalm 201 (En vänlig grönskas rika dräkt) och Psalm 411 (Gud har omsorg om vårt släkte)
Solosång: Någon traditionell västafrikansk låt eller fransk låt (det är inte bestämt vilken låt ännu)
Utgångsmarsch: Trollens brudmarsch
Vi har inte bestämt in- och utmusiken än. Båda är väldigt förtjusta i Canon in D än så länge.
Min blivande man ska sjunga själv o det lutar åt:
What are words - Chris Medina
Ett liv för mig - The Real Group (om jag inte minns fel?)
Ingångsmarsh: Brudmarsch från Delsbo
Solosång. Du är allt (sonja Alden)
Solosång: Kärleksvisan (Sarah Dawn finer)
Psalm: På bröllopsdagen ber vi ( Den blomstertid nu kommer fast med annan text)
Psalm: Tänk att få vakna
vi ska inte ha någon utgångsmusik. Vi gifter oss i trädgården och det känns lite konstigt att vi ska gå iväg för att komma tillbaka så prästen kommer att avsluta ceremonin.
Som ingångsmarsch har vi valt Grand march from opera Aida. Vi har även valt att ha en "extra" marsch som vi själva inte kommer gå utan när gästerna sitter i kyrkan och innan vår marsh börjar kommer våra spelmän att gå in i kyrkan spelandes Brudmarsch från Delsbo. Utgångsmarsch blir Suit in D major
Solosång blir kärleksvisan som min kompis sjunger med kör och kompat med fiol och piano.
Våra psalmer är En vänlig grönskas rika dräkt och I denna ljuva sommartid. Som de även vår kör sjunger med i.
Vi kommer ha
" target="_blank">Ingrid Michaelsens verison av Can't help falling in love
och
" target="_blank">Sonja Aldéns Du är allt (som jag ska sjunga)
Ingång:
" target="_blank">Vitamin string quartets version av Dare you to move
Utgång:
" target="_blank">Vitamin string quartets verison av All you need is love