Vilka solosånger ska ni ha under vigseln??
Som rubriken lyder!
Vilka sånger ska ni ha under vigseln. Skriv gärna med era in och utmarsch-låtar med.
Som rubriken lyder!
Vilka sånger ska ni ha under vigseln. Skriv gärna med era in och utmarsch-låtar med.
Ingång: Brudmarsch efter Larshöga Jonke (finns på "jazz på svenska"-skivan av Jan Johansson)
Psalm 84 (minns inte vad den hette, men den var fin?)
Solosång: The Luckiest, Ben Folds
Solosång: Kärleksvisan, Sarah Dawn Finer
Psalm 201 (en vänlig grönska)
Utgångsmusik: Aldrig ska jag sluta älska dig (av Jonas Gardell)
Vi har inte diskuterat klart än men.
In eller utgång blir Jämtländsk brudmarsch
Solo sång blir: Good bless the broken roads.
Sen funderar jag på att övveraska med antingen Du är allt eller Kärlekssång. Men har inte bestämt mig än.
Vi hade några ganska ovanliga val under vår borgerliga vigsel. Ingångslåten var Something av The Beatles. Andra gången jag och min (numera) make träffades spelade han den låten för mig på gitarr, och sa sedan att det var den vackraste kärleksförklaring man kunde ge någon, i hans ögon. Solosång 1 blev Utan dina andetag av Kent. Solosång 2 var Poison av Alice Cooper. Totalt otraditionell bröllopslåt men min syster bad om att få sjunga just den under vår vigsel, och med tanke på att det är en av mina absoluta favoritlåtar kändes det ändå passande. Utgångslåten var All you need is love med the Beatles. Våra pappor, som var musikerna, hade slängt in en tvist, och började låten precis som den traditionella bröllopsmarschen för att sedan övergå i all you need is love... Det hela speglade oss som par väldigt mycket. Första dansen blev till Sweet child 'o Mine av Guns N Roses
Vi gick in till "You can never hold back spring" med Tom Waits. Vi gick inte ut men "slutsången" var "You changed my life" med Bob Dylan. Solosången var Johnny Cashs "I walk the line", framförd av min mans syster. Vi skämtade om att det var ett gubbtema på bröllopet... (Dikterna som lästes var av kvinnor dock, så det jämnades ut lite.. ;)
Sen överaskade min syster oss med att sjunga "Utan dina andetag" av Kent när vi kom till restaurangen. :)