• Äldre 20 May 09:54
    18127 visningar
    80 svar
    80
    18127

    Tävling! Visa din diamant - vinn presentkort


    Väkommen att tävla med din egen lilla diamant. Ladda upp en bild och beskriv diamanten. (Det är tillåtet att tävla med flera bilder.) Lycka till!
  • Svar på tråden Tävling! Visa din diamant - vinn presentkort
  • Mia85
    Äldre 31 May 10:58
    #61

    Nu då!

  • Mia85
    Äldre 31 May 11:14
    #62

  • Mia85
    Äldre 31 May 11:19
    #63

  • Mia85
    Äldre 31 May 11:22
    #64


    Nu gick det.. :D


    Som sagt det är dessa två diamanter som sätter gnistan i min tillvaro. :)

  • Mia85
    Äldre 31 May 13:38
    #65

    Trist att bilderna blev små för i den första bilden ligger den yngsta i min dotters barnvagn.

  • Fru Kauko
    Äldre 31 May 22:17
    #66

    Min älskade Hankatt Ozzy. Bilden är tagen av mig!



    --:2013-06-15 :--
  • krusa
    Äldre 1 Jun 15:13
    #67

    Här kommer ett par bilder på min diamant. Hon är en go vän som alltid ställer upp på mina hyss och upptåg. Lika väl som hon hjälper oss hem med veden eller att slå av foder till vintern Hjärta




     




     

  • confuz­ed86
    Äldre 1 Jun 15:47
    #68

    här är  några fler bilder på vår diamant :)







  • Äldre 2 Jun 18:11
    #69

    Jag har en till bild på min lilla diamant.
     
    Han har varit lite konstig ett tag. Bara lägger sig ner när vi ska ut och gå och orolig. Så vi gick till "tant veterinären"...
    Så här synd är det om en när tanten har haft din nos omknuten med ett snöre och rakat en bit på tassen för att ta blodprov, tömt körtlar i rumpan och röntgat magen (förutom att klämma och känna överallt och tagit tempen)...
    Han var värd en ny pipleksak med tanke på allt ovanstående.
    Den där rakade biten "pekar" han på nu så fort vi säger att han inte får göra något eller att han inte får en kaka för att han måste tänka på magen Tungan ute Det är alltså synd om honom... Mycket mycket synd om honom...


  • Äldre 3 Jun 13:22
    #70

    Tack för alla fina bidrag! Solig
    Idag är det sista dagen att tävla. Fram till midnatt har du fortfarande möjlighet att ladda upp en bild på din alldeles speciella diamant.

  • rosema­rypatr­ik
    Äldre 3 Jun 19:41
    #71

    Min älskade diamant, min dotter föddes 3 månader för tidigt, vägde endast 522 g och var 28,5 cm lång.   4 år senare är man så här glad i blåbärsskogen. Hon utvecklat autism, men är världens goaste tjej som finns. Som min pappa har sagt sen hon föddes, "Hon är ett mirakel" och det är hon verkligen! 

  • rosema­rypatr­ik
    Äldre 3 Jun 19:47
    #72

    rosemarypatrik skrev 2013-06-03 19:41:44 följande:Min älskade diamant, min dotter föddes 3 månader för tidigt, vägde endast 522 g och var 28,5 cm lång.   4 år senare är man så här glad i blåbärsskogen. Hon utvecklat autism, men är världens goaste tjej som finns. Som min pappa har sagt sen hon föddes, "Hon är ett mirakel" och det är hon verkligen! Bilderna kom inte med :(  Min älskade diamant, min dotter föddes 3 månader för tidigt, vägde endast 522 g och var 28,5 cm lång.   4 år senare är man så här glad i blåbärsskogen. Hon utvecklat autism, men är världens goaste tjej som finns. Som min pappa har sagt sen hon föddes, "Hon är ett mirakel" och det är hon verkligen! 

  • rosema­rypatr­ik
    Äldre 3 Jun 19:49
    #73
  • rosema­rypatr­ik
    Äldre 3 Jun 19:50
    #74

    Min älskade diamant, min dotter föddes 3 månader för tidigt, vägde endast 522 g och var 28,5 cm långjäkla sida får ta en bild i taget då

  • rosema­rypatr­ik
    Äldre 3 Jun 19:52
    #75

    Fan, går ju inte. Taskig, när man vill vara med och det inte funkar :(

  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 3 Jun 20:12
    #76




    Min underbara dotter och vår fantastiska vovve innan han vände och atackerade henne.


    Så här såg hon ut strax efter atacken (ca 4 månader sen)


    Så här ser hon ut idag.
    För mig är hon en diamant. Hon är lika stark.
    Hon tog sig igenom både kondom och p-piler, När hon föddes så var hon döfödd men äkarna på Östersunds BB lyckades få liv i henne.
    Strax innan hon fyller 13år vänder hennes käraste hund i humöret (troligen av en tumör i huvudet) och hugger henne 4 gånger i huvud och ansikte. 22 stygn blev det på sjukhuset. Och det enda hon gjorde var att skoja med sjukhuspersonalen och mig. Bla. om att hon nu fick blått hår som jag sagt nej till eftersom trådarna var blå.
    Hon sa fler än en gång förlåt mamma men nu kommer de raka av mig lite hår så jag kan inte ha den där frisyren som du vill att jag ska ha på ditt och Jesicas bröllop.
    Jag är bara så överlycklig över att hon lever. Hon är en klippa som trotts det hon gått igenom skrattar och sprider en otrolig glädje.
  • Äldre 3 Jun 23:29
    #77

    Mina två diamanter. 



    Sambon och vår tjockis:) Dom två bästa i mitt liv <3


    Chillar lite nyvaket
  • Äldre 4 Jun 09:13
    #78

    Snart kommer vinnaren att meddelas så håll koll! Solig

  • Äldre 4 Jun 09:18
    #79
    vår2013 skrev 2013-05-27 10:34:42 följande:
    Här är mina diamanter, mamma och pappa. På bilden dansar de loss på min syster bröllop 2010.

    Mamma och pappa firar i år sin 35e bröllopsdag och pappa vill gärna ge mamma den där ringen hon förtjänar efter allt slit med jobb och ungar, motgångar och alla de där sömnlösa nätterna på sjukhus. Pappa genomgick nyligen en omfattande hjärtoperation och är därför sjukskriven. Pappa har med andra ord inte råd att ge mamma det där lilla extra på deras bröllopsdag. Att vinna den här tävlingen innebär att pappa får lite ekonomisk hjälp på vägen och mamma får sin livs stora överraskning!


    Det var många fina diamanter för juryn att välja bland.
    Tack för alla fina bidrag! Solig

    Vinnare blev vår 2013 med denna fina bild och berättelse.
    Ett stort grattis till dig! {#emotions_dlg.flower}

    Inboxa dina kontaktuppgifter till mig så snart som möjligt. Jag måste ha detta inom en vecka annars går tyvärr vinsten vidare.
  • Äldre 4 Jun 10:00
    #80

    Vilken underbar tävling att vinna! Tack till juryn som valde mitt bidrag bland alla dessa otroligt fina bilder! Idag går jag på moln!

Svar på tråden Tävling! Visa din diamant - vinn presentkort