• Äldre 30 Apr 21:09
    696426 visningar
    1103 svar
    1103
    696426

    Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

    Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

  • Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Äldre 26 Mar 21:26
    Mamamia89 skrev 2015-03-22 17:10:19 följande:

    Jag undrar vad en liten bukett med vita kallor och liljekonvaljer kan kosta i april?


    Lite svårt att svara på så här på rak arm. Vilken modell på bukett hardu tänkt dig och hur ska den vara ?
  • Äldre 26 Mar 21:30
    miro skrev 2015-03-23 04:02:13 följande:

    Hej Sara!
    Vi gifter oss i slutet av augusti och har vigsel samt fest i trädgåren på ett café (Blå porten på Djurgården om du varit där). 

    Jag skulle vilja ha en semsommarbukett som tar upp känslan av en trädgård på sensommaren. Inte för stram. Vi har inte bestämt tema helt, men vill nog inkludera orange. I övrigt känns det som om blommorna får bestämma tonen. 

    Har tittat på allt från "enfärgade" buketter med dahlior och gerbera till "galna" sensommarbuketter med alla möjliga färger. 

    Vad skulle du rekommendera? 
    Vilken verksamhet håller du till i och hur lång tid före bröllopet bör man boka konsultation? 

    Tack!
    /Michelle


    Hej:) Hade jag varit du så hade jag valt en lite vildare bukett med lite olika sommarblommor i olika nyanser för en lite vildare och busigare känsla. Antingen en lite varmare sommarbukett i gult, orange , cerise eller en lite svalare bukett i rosa, lila, blå.  Bifogar lite inspiration :)

    Jag jobbar i en blomsterbutik, rekomenderar ca 1 månad innan så finns det gott om tid att beställa hem varor.
  • Äldre 26 Mar 21:39
  • Äldre 27 Mar 10:59

    Hej Sara,
    jag skulle vilja ha pioner i håret son en krans. Håller de sig en dag utan att sloka?

  • Äldre 16 Apr 16:44

    Hej!

    Jag undrar:

    Vad är det för blommor mer än rosor gerbera och krysantemum i denna bukett?

    blog.euroflorist.se/se/konsten-att-valja-brudbukett/

    blog.euroflorist.se/se/wp-content/uploads/brud.jpg

  • Äldre 14 May 08:19

    Hej!!


    Jag har blivit upp över öronen förälskade i denna vackra skapelse. Är den komplicerad att få tag på?
    Hur funkar September för dessa blommor? Och vad skulle en sån här bukett kunna tänkas kosta?


     


    Tacksam för alla svar!!


  • Äldre 16 May 10:43

    Hej Sara,

    vi gifter oss i slutet av juni och om jag har förstått det rätt så kan pioner vara ett bra val av blommor då.

    Undrar därför om de är känsliga eller lite tåligare (vet inte om vi hinner hämta buketten samma dag eller om vi måste hämta den dagen innan) undrar också om du har en aning om vad priserna på pioner kan ligga påi juni-juli?

  • Äldre 21 Nov 23:32

    Hej Sara,

    Jag är totalt förälskad i denna här bukett. Dock har vi tema lila, blått och vit. Vi gifter tidigt hösten. Vad finns det för blåa blommor som kan passa denna bukett? Och corsage?

    Tack på för hand.

    Nora

  • Äldre 1 Dec 20:39

    Hej sara!

    Jag vill så gärna ha en brudbukett i endast vete alternativt råg. Kan man beställa det hos florist och i sånna fall hur mycket kostar det? Vi gifter oss i maj

    tacksam för svar!

    / olivia

  • Äldre 9 Dec 13:36

    Hej! Jag har förälskat mig i en bukett jag sett på bild. Vad skulle du råda mig att fråga efter för ros för att få en pudrig färg?

  • Äldre 6 Jun 21:36

    Hejsan!

    Jag ska gifta mig i augusti, ska ha blått tema, har du nåt tips på vilka blommor jag kan ha, både blåa och vita?

  • Äldre 8 Dec 11:42

    Jag undrar om en fin och enkelt brudbukett med lilla färg hur mycket kommer att kosta?!jag vill inte lägga mycket pengar på det.

    Mvh Mary

  • Äldre 24 Dec 22:30

    Hej

    Bröllopet blir i pingst och jag har en grej för magnoliablommor..

    Har letat bilder på buketter med magnolia men hittar ingen med mina favoriter.

    Kan inga namn men jag gillar de man ser i trädgårdar och parker, lite rosafärgade, ca 10 cm långa kronblad.

    Vilka andra blommor passar som tillbehör för att fylla ut?

    Vad kan det kosta?

    Vänliga hälsningar Carola

Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)