• Äldre 30 Apr 21:09
    696426 visningar
    1103 svar
    1103
    696426

    Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

    Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

  • Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Äldre 26 Mar 21:26
    Mamamia89 skrev 2015-03-22 17:10:19 följande:

    Jag undrar vad en liten bukett med vita kallor och liljekonvaljer kan kosta i april?


    Lite svårt att svara på så här på rak arm. Vilken modell på bukett hardu tänkt dig och hur ska den vara ?
  • Äldre 26 Mar 21:30
    miro skrev 2015-03-23 04:02:13 följande:

    Hej Sara!
    Vi gifter oss i slutet av augusti och har vigsel samt fest i trädgåren på ett café (Blå porten på Djurgården om du varit där). 

    Jag skulle vilja ha en semsommarbukett som tar upp känslan av en trädgård på sensommaren. Inte för stram. Vi har inte bestämt tema helt, men vill nog inkludera orange. I övrigt känns det som om blommorna får bestämma tonen. 

    Har tittat på allt från "enfärgade" buketter med dahlior och gerbera till "galna" sensommarbuketter med alla möjliga färger. 

    Vad skulle du rekommendera? 
    Vilken verksamhet håller du till i och hur lång tid före bröllopet bör man boka konsultation? 

    Tack!
    /Michelle


    Hej:) Hade jag varit du så hade jag valt en lite vildare bukett med lite olika sommarblommor i olika nyanser för en lite vildare och busigare känsla. Antingen en lite varmare sommarbukett i gult, orange , cerise eller en lite svalare bukett i rosa, lila, blå.  Bifogar lite inspiration :)

    Jag jobbar i en blomsterbutik, rekomenderar ca 1 månad innan så finns det gott om tid att beställa hem varor.
  • Äldre 26 Mar 21:39
  • Äldre 27 Mar 10:59

    Hej Sara,
    jag skulle vilja ha pioner i håret son en krans. Håller de sig en dag utan att sloka?

  • Äldre 16 Apr 16:44

    Hej!

    Jag undrar: