• Augusti13

På bröllopsdagen ser jag extra mycket fram emot....

... ja, vad ser just DU extra mycket fram emot? Svårt att välja just en sak så klart, men det kan vara kul att höra vad ni andra tänker.

Om jag ska välja något måste jag nästan säga minglet med gästerna och fotograferingen efter vigseln, men innan middagen. Då är vi gifta men har fortfarande heeela kvällen att se fram emot!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-25 15:38
    Självklart ser de flesta av oss mest fram emot vigseln ;) Men kom gärna med andra saker också, älskar att läsa vad ni skriver och känna ett extra pirr inför dagen!
  • Svar på tråden På bröllopsdagen ser jag extra mycket fram emot....
  • mirran2

När de kommer att spela "Vår" låt i kyrkan och vi tittar på varandra, vi kommer att gråta lika mycket båda två.
    Jag kan knappt höra den på radion utan att jag blir snyftig. 

• NBFN

Ååååh... Hela dagen!!!

- Morgonen tillsammans med mina tärnor där vi gör oss i ordning, är stadig frukost, de hjälper mig att andas, jag ska försöka att inte gråta allt för många glädjetårar ikapp med min mamma.

- Vigseln!!!!

- Middagen

- Festen!!!

• afturelding

Att bli gift, såklart :)

Jag är också nervös inför vigseln, men vi kom överenns om att vi skulle prata så lite som möjligt själva. Så det enda jag behöver säga är i princip "ja", och det känns bättre än att t.ex läsa upp löften.

Sen ser jag också fram emot att vi för samman våra familjer, faktiskt. Samons far med fru och hans kusin har träffat min nämaste släkt (familj, morfar och farföräldrar) men det är också det enda. Och då har vi ändå varit tillsammans i fem år. Det ska bli jättekul att föra samman oss på det viset :)  Och så kommer det vänner som jag inte träffat på flera år, och några av hans vänner som kommer har jag aldrig träffat. 

• NBFN

Glömde ju faktiskt en sak... Att bli gift, att bli man och fru. Att på kvällen gå och lägga oss som "äkta makar". Att få bli min blivande mans fru, den jag vill leva resten av mitt liv med, som jag inte vill leva utan. Min stora kärlek. Åh fy, börjar gråta redan nu!

• Mmmaria

Jag såg mest fram emot att vigselförrättaren skulle säga " jag förklarar er nu man och hustru" (eller vad det nu var han sa) och det kändes jättebra när han gjorde det.

MEN det som gjorde mig mest rörd och tårögd var när vi tillsammans gick ut till vigseln till tonerna av Canon In D på piano. Lyssnar på den nu...underbart minne!

• iser

vi kör överraskningsbröllop i samband med dop. jag ser mest fram emot:

-Min älskade svärfars reaktion. Som han tjatat. Sonen kommer få ett namn efter honom också som vi kommer avslöja då, så vi får hoppas att han inte får en chock.

-Att gå till frisören på morgonen med min syster och bästis och dricka bubbel.

-Att vara sjukt snygg och bära bröllopsklänningen

-Att börja bära ring och kalla sig vid annat efternamn.

-Samt när jag och sambon, eller rättare sagt maken vid det laget, är ensamma i hotellbaren och dricker drinkar och sedan få sova en hel natt utan barn. Sova i jädrigt snygga underkläder.

• Anet

Att se alla de vänner och familj som man älskar mest i hela världen i ett och samma rum!
    Att få uppleva att gifta sig med mannen som är ens livs kärlek!
    Att få samma efternamn som sina barn ;)
    x

• stormhelen

Det jag mest ser fram emot är när vi förklaras vara man och hustru - att nu tillhör vi varandra "på riktigt."

Det kommer att slå allt. Allt det andra är bara en stor bonus.

• xMariax

Åhh, jag längtar ju till allt!!!

-Första gången vi ses innan vigseln och går in tillsammans

- När vi säger JA

-Middagen/festen, jag är sååå nyfiken på vad som kommer ske under kvällen, vilka som kommer hålla tal, vilka som kommer gråta, vilka som kommer dansa etc

-Första dansen som man och hustru

-Bröllopsnatten

-Bröllopsresan (Vi har ännu inte rest tillsammans)

-Att ha samma efternamn, så att jag slipper skriva en c/o adress..

• annapia

Den lilla stund jag ser MEST fram emot är när vi precis kommer ut ur kyrkan som man och fru. Den känslan (hur den egentligen kommer att kännas) det längtar jag efter att få uppleva med min fantastiska man.

• Tidbell

Jag ser mest fram emot den stunden när vigseln är klar. Är så nervös över att stå framför gästerna, likaså min blivande. 

Festen ska bli riktigt rolig, att få umgås och fira våran kärlek tillsammans med nära och kära och bara njuta av stunden. Vi åker på bröllopsresa dagen efter och det ska bli underbart.

Jag kan dock inte ens tänka på bröllopet utan att börja gråta. Är så kär i min fästman och så lycklig över hur fantastiskt livet är. Åååh! 

• soderpling

Jag ser fram i mot att gå ner i lobbyn på hotellet med alla mina tärnor och se min makes min när han ser mig fixad och klar för första gången (han har redan sett klänningen, skor och slöja).

Jag ser också fram imot att trippa över stengården i vid Stockholms statshus och träffa våra familjer innan vi går in för den borliga vigseln.

• Sailergirl

Jag ser mest fram emot morgonen efter då vi bara kan njuta och tänka tillbaka på bröllopsdagen. Sedan sätter vi oss i bilen och kör till en spa-anläggning och tar det lugnt tillsammans. Det ska bli riktigt mysigt.

Själva bröllopet är jag mest nervös över. Gillar inte alls att vara fokuserad och "göra rätt och säga rätt" inför alla i kyrkan. Gjorde bort mig rejält då jag konfirmerades och det sitter kvar lite.... Festen kommer bli lite trevligare men jag brukar mest vara nervös tills det är över och alla har åkt hem =) Ser dock fram emot att få se hur brudbuketten och tårtan blir. De har vi mest diskuterat fram och har då inga konkreta bilder, så det ska bli kul.

Svar på tråden På bröllopsdagen ser jag extra mycket fram emot....