• Augusti13

På bröllopsdagen ser jag extra mycket fram emot....

... ja, vad ser just DU extra mycket fram emot? Svårt att välja just en sak så klart, men det kan vara kul att höra vad ni andra tänker.

Om jag ska välja något måste jag nästan säga minglet med gästerna och fotograferingen efter vigseln, men innan middagen. Då är vi gifta men har fortfarande heeela kvällen att se fram emot!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-25 15:38
    Självklart ser de flesta av oss mest fram emot vigseln ;) Men kom gärna med andra saker också, älskar att läsa vad ni skriver och känna ett extra pirr inför dagen!
  • Svar på tråden På bröllopsdagen ser jag extra mycket fram emot....
  • IdaOchTomas

1. Vigseln - att säga ja och höra honom säga ja och veta att vi är man och hustru!

2. Att gå och lägga mig på kvällen och för första gången sova i samma säng som min älskade! Och sedan att vakna upp bredvid honom morgonen efter. 

3. Tal av mina föräldrar och min allra bästa väninna på festen. 

4. Känslan av att detta verkligen är första dagen på resten av mitt liv.

5.  Att få gå i min fina klänning hela dagen (ser däremot inte fram emot en dag i de tillhörande skorna...)

• Red Lion

När vigselförrättaren frågar "tager du" och vi svarar ja. Fantiserar om den delen ganska mycket... :)

• Grodprinsens brud

MATEN!

hihi jag VET att jag BORDE svara vigseln och den biten men jag fullkomligt avskyr att stå framför folk och vara i fokus, jag blir apnervös =) Sambon likaså vilket gjorde att vi i söndags faktiskt båda två kom fram till just MATEN!  

• Bamsemums

Oj, hela dagen! Eller, hmm... Vigseln och allt efteråt! Alla vänner och släkten som kommer vara där för att fira att vi är man och hustru :) Och efter det kan vi börja bebisverkstaden ;)

• jeanettejohansson

Svårt :) Jag börjar fortfarande fnittra och gråta så fort jag tänker på när han friade. Jag går runt och bara ler och tänker på att HAN gick ner på knä och friade, och på att just HAN vill gifta sig med mig :)

Vigslen klarar jag inte av att tänka på alls.. har hänt att jag börjat gråta på ex bussen när jag tänkt på den. Jag kan inte fatta att jag fått ett så här bra liv nu och en så underbar man att dela det med

• FrökenMäkelä
    jimmyojennifer skrev 2013-04-23 16:28:23 följande:
    den delen där prästen förklarar oss man och fru! Det, för mig är det som hela dagen handlar om.

Exakt! att äntligen få vara man och fru på riktigt. Efter 11år ihop slippa behöva "rätta" till personer som säger man eller fru om en eller till en. Och när man rättat till dem slippa även kommentaren ja men ni har varit tillsammans så länge så det spelar ingen roll att ni inte är gifta.

• kärlekensbrudpar

Grodorinsens brud jag är också jätte nervös för vigseln... Jag är rädd att jag kommer göra bort mig på något vis...så man längtar med skräckblandad förtjusning :) jag ser fram emot att se ringen vet ju inte hur den ser ut :) längtar efter vår första kyss som fru och make :)

• MissFannie

Att se min blivande man i ögonen när vi säge ja till varandra <3 kärlek!

• Annamolly

Haller med daniiel om att fa kalla honom "min man" och bli hans fru. Jag tycket ordet fastman (och fiance pa engelska) later skitfjantigt men samtidigt vill jag inte kalla honom for nagot annat, for vi ar ju forlovade, haha.  

Sedan ser jag jattemycket fram emot att fa byta namn och heta likadant! Och ha vigselringar sa att alla ser att vi ar gifta. :)

Vigseln saklart... Och att han far se min klanning for forsta gangen. Att ha brudsloja pa mig. Och att fa ha en fest med alla mina nara och kara samlade pa samma stalle. (Det hander inte sa ofta eftersom vi bor utomlands.)

Det finns sa manga saker att det inte gar att rakna upp alla.

2013.06.22 Samos, Grekland
  • dellelgarin
    Augusti13 skrev 2013-04-23 17:07:21 följande:
    åh, håller med om samtliga! Kanske med undantag av kocken? haha :)
    Jag är kock från början och ÄLSKAR bra mat och vi har en riktig bra cateringfirma som vi lägger mycket stålar på  (tillhör samma concern som skall sköta Maddes bröllop vilket är samma dag) så jag tycker själv att det är en av höjdpunkterna :)
Svar på tråden På bröllopsdagen ser jag extra mycket fram emot....