snowstars skrev 2013-04-14 19:47:46 följande:
Jag kan absolut förstå att man är nervös för allt det andra, med dukning och mat osv., för det är jag också. Men just själva vigseln har jag svårt att förstå, även om jag förstår att det förmodligen är så som du skriver. Ens utseende eller just att alla tittar på en och så vidare. Men samtidigt har man väl (förhoppnignsvis) bara bjudit människor som vill en väl och som man tycker om.
(Och det kommer från en person som skolkade från idrotten för att hon inte klarade av att alla tittade på henne när hon hade bollen. Jag förstår absolut att man är olika, känner olika och upplever saker olika
)
Jo men även om man vet att alla vill en väl och som man tycker om så kan man ändå känna det lite obehagligt när folk tittar på en. Man blir så
medveten om alla fel och brister man har då.
Speciellt om man har minsta tendens till dåligt självförtroende.
Att inte veta om mascaran har runnit exempelvis och så ska man stå där och le stort på alla bilder och inte veta om man ser ut som en panda
Även om man har vattenfast smink så har man kanske mer smink än man är van vid och man är inte säker på att det håller i alla situationer för man har inte testat det innan...
Eller man torkar en tår och fick underlagscreme på näsduken och nu vet man inte om man har en blek fläck i ansiktet istället...

Eller "hade jag tagit bort prislapparna under skorna?"
Eller "sitter ryggplattan där den ska eller syns mina underbyxor nu?"
Många är ju bara helt enkelt obekväma av att folk tittar på en över huvud taget. Och att då stå så uppenbart mitt i centrum med allas fokus riktat mot en kan vara en plåga långt innan man kommer till den dagen ens...
Det är många saker som kan snurra i huvudet på en när man står där framme (även om inte jag tänkte just dom här sakerna) och vissa tar ut oron i förskott för att det är sådana dom är som personer...