• Anonym (Ska man bry sig?)

    Svägerskans klänning liknar brudklänning?

    Hur sjutton ska man tackla detta visserligen kommer den inte att vara vit men den liknar en brudklänning till formen. Den jag kommer att ha är lite enklare...

  • Svar på tråden Svägerskans klänning liknar brudklänning?
  • FruForsmark
    Anonym (Ska man bry sig?) skrev 2013-04-14 16:52:58 följande:

    tänk den här i rosa (ingen underkjol)


    www.landybridal.co/asymmetrical-sweetheart-br...


    Oj vad hemskt :) jag kan lova att hon inte kommer överglänsa bruden. Däremot finns risk att folk pratar och skrattar bakom hennes rygg. Tycker din man skall prata med sina föräldrar om det och att de hindrar henne från att göra sig till åtlöje. Se till att det blir deras problem att ta itu med.
  • Anonym (Ska man bry sig?)

    Kan ju inte annat än hålla med er allihop Tror nog att hon tänker sig hur jättesexig och glamourös hon ska vara och vad jag vet har hon aldrig varit på ett bröllop förut...


    Vem vill egentligen att all uppmärksamhet (bra som dålig) ska gå till någon annan. Eller att det man minns mest ifrån bröllopet är den där stora hemska klänningen.


    Ja det låter elakt men det blir smaklöst och vi skulle alla känna oss generade över henne. Jag har inte visat min klänning och vill inte heller göra det. Jag har bara involverat min mamma svärmor och syster i valet av den. Men den har kapat släp eftersom vi gifter oss borgerligt och med smink och håruppsättning till den så kommer jag att känna mig vacker det vet jag. Eftersom hennes familj inte kunde tro sina ögon dom heller så litar jag på att det kommer att bli finemang och jag kan släppa det hela. När vi väl har vår fest kommer jag nog att le lite när jag föreställer mig henne i kläningen bland alla andra gäster

  • Anonym (Ska man bry sig?)
    ThereseV skrev 2013-04-17 10:41:05 följande:
    Jag såg faktiskt en sådan där klänning i "My big fat gypsy wedding" hehe...
    men oj skulle vilja se en sån "in action" bara inte på mitt egna bröllop...
  • Anonym (Ska man bry sig?)

    !!? googlade, dom ser ju faktiskt ut som såna där barbietårtor som man kan göra till barnen, bra exempel på hur man INTE vill göra.... sitter här och skrattar för mig själv

  • ThereseV

    ">

     
    ca 6:30 (lite drygt) in i det här klipper så har brude på sig något liknande hehe..(fast lite större och puffigare)
  • Anonym (Ska man bry sig?)

    mållös... vad gjorde barnen egentligen?

  • afturelding
    Anonym (Ska man bry sig?) skrev 2013-04-17 11:50:12 följande:
    mållös... vad gjorde barnen egentligen?
    De är katoliker, det är ett sakrament :)

    Och herrgud. Klänningen får ju inte ens plats i altargången. 
  • Anonym (Ska man bry sig?)

    Ahaa jag fick en klump i magen när jag såg barnen i bilen dels för att jag trodde att de skulle ramla ut och dels för att det var så tragiskt att de betedde sig som tonåringar...

  • Anonym (Ska man bry sig?)

    Kolla här 04:10



    ">


    Någon som vet vart jag få tag i dess till mina tärnor ;-P

  • Mmmaria

    OMG, vilka klänningar! Man tror ju inte att det är sant (dels att de finns och dels att någon vill ha dem på sig)....

  • Anneli256

    Personligen så tror jag inte att något argument som att "inte vara vackrare än bruden" eller liknande biter på någon person som verkar vara som hon du beskriver. Hon vill nog vara vackrare.Mitt tips till dig är som någon skrivit, att inte lägga energi på det hela. Du kan berätta att du hade föredragit om hon valt en lite enklare klänning, men jag tror att hon till syvende och sist ändå gör vad hon själv vill.Jag hade en gäst som hade en chiffongklänning i eivory, visserligen hade hon en svart bolero till. Jag kan nog säga att det säkerligen inte finns någon som tänkte på att hon var "brudlikt" klädd. För fokus låg ändå på mig och maken och vår lycka.Slappna av och njut av er dag :)         

  • Juli2013

    Haha oj den sista filmen alltså, vilket mardrömsbröllop! Det jag tänkte när jag såg det var att det liknar en av mina mardrömmar jag brukar ha om att allt går fel på bröllopet :) när jag ska klä mig hänger den där klänningen i garderoben istället för min, hehe.

  • Anonym

    Ett bestående bröllopsminne från ett bröllop för ett par år sedan... En av brudens vänner iklädd en superkort, förskräckligt tajt och gräsligt illasittande, neonrosa "klänning" På middagen fick jag en lite tydligare bild av vem hon var och var inte längre förvånad över klädvalet hon ville helst ta över (förstöra?) festen och verkade satsa på att ta hem priset som skränigaste gäst. Klänningen och beteendet gick hand i hand. Förhoppningsvis är din svägerska lite mindre uppmärksamhetskåt och i den där fula klänningen kan hon möjligtvis synas, men inte överglänsa någon alls...

  • Juli2013

    Idag 11:28#36



    ca 6:30 (lite drygt) in i det här klipper så har brude på sig något liknande hehe..(fast lite större och puffigare)

    Alltså denna filmen , får jag förtydliga :)

Svar på tråden Svägerskans klänning liknar brudklänning?