• 201402­22
    Äldre 12 Apr 12:09
    8069 visningar
    29 svar
    29
    8069

    Här samlas vi som gifter oss i februari månad 2014

    Här tänkte jag att vi som gifter oss i februari månad 2014 kan samlas. Min tanke är att vi kan följas åt på vägen fram till vår STORA DAG! Och tipsa, stötta, och allmänt finnas till för varandra. Vara varandras bollplank lite. VÄLOMMEN skall ni ALLA  Februari 2014 brudar / brudgummar / marsalkar / tärnor och alla andra som vill prata bröllop februari 2014 vara!

  • Svar på tråden Här samlas vi som gifter oss i februari månad 2014
  • Jennan
    Äldre 12 Nov 19:12
    #11

    Oj vad allt blev ihop tryckt med telefonen

  • jools
    Äldre 12 Nov 19:30
    #12
    Jennan skrev 2013-11-12 18:09:29 följande:
    Mysigt med bröllop på hotell. Skönt att kunna lämna över mycket ansvar till erfarna. Vi själva kommer att gifta oss på min barndoms ort. med fest i bygdegård. Känns helmysigt att få fira denna ljuvliga dag där jag har alla mina härliga barndomsminnen :) Kikade in på Etsy. där finns en hel del fint. Vad är det för typ av klänning du tänkte sy?
    Har ingen riktig barndomsort som jag kommer ifrån, och min sambo vill inte gifta sig där han kommer ifrån. Så vi kör storstadsbröllop istället och gär det smidigt för våra gäster istället! Blir enkelt för dem att fixa barnvakt och de som kommer långväga kan bo på hotellet om de vill.
    Att Hotellet vi har vält är väldigt stilrent känns extra bra, vi vill inte ha kyrkligt bröllop, men tack vara lokalen blir det högtidligt och stilfullt ändå.

    Jag vill ha en klänning i spets.
    jag älskar den här klänningen:

    och den här:


    Så det blir nog en blandning av dem. Är lite sugen på en svart klänning, men jag vet inte. Det blir nog vit ändå :)
    Har en så länge bara börjat med mönstret, så det är en bit kvar. Fördelen att göra till mig själv är att jag "kan min kropp" och inte behöver tolka vad jag gillar och hur jag tänker, som man måste när man syr till andra :)
  • Äldre 13 Nov 12:16
    #13

    Hallå tjejer!
    Jag hänger ju mest i den länkade tråden, men följer er gärna här med!
    Vi vigs den 11/2, en tisdagGlad
    Vi har koll på alla ideer, även fast inte allt är klappat och klart! alla dekorationer är dock klara, en liten sak kvar bara. Texten till inbjudan är i stort sett klar ska utformas lite mer, men det tänkte vi göra i december (vi skickar ut till årsskiftet) Min klänning är inhandlad, likaså ringar (även fast alla inte är hemma än och lite stl ändring ska göras), fotograf är bokad, vigselförrättare tilldelad. och igår postades hindersprövningen och efternamnsbytet.
    Kul att följa er! 

  • Jozzzz­aa
    Äldre 13 Nov 12:45
    #14

    Vi skickade ut våra inbjudningskort för drygt en månad sedan, så den biten är klar. Vi kommer att ha en trerätters middag. Först hade vi tänkt buffé, men sen körde vi på trerätters i alla fall. Desserten kommer vi som sagt göra själva, men köpa tårtan.

    Vi tänker också en massa ljus, typ såhär
     
    men annat i mitten. Måste åka till IKEA och shoppa och sedan provduka tror jag

     Vad gäller min klänning är jag lite orolig över att den kommer vara för stor. Den var lite stor när jag provade den sist och sedan dess har jag gått ner nästan 4 kg och tänker att det ska bli några till... måste kolla upp det där...

  • Äldre 13 Nov 13:26
    #15

    Vi har inget riktigt spikat tema men lite old hollywood/glamour/bohemisk touch med mycket silverbrickor, levande ljus, speglar, silver glitter, vitt och ivory. Vi har en mingelvigsel, så inga bordsdukningar i bemärkelsen ätning, utan allt är mer utsmyckning av det gamla museihuset vi ska vara i.

  • jools
    Äldre 13 Nov 18:18
    #16

    fördelen med att gifta sig på vintern är verkligen att det är lätt att göra det mysig med tända ljus och lokalen inte behöver vara tipptopp då det inte syns i mörkret :)

  • Jennan
    Äldre 13 Nov 18:55
    #17

    jools skrev 2013-11-12 19:30:33 följande: Jennan skrev 2013-11-12 18:09:29 följande: Mysigt med bröllop på hotell. Skönt att kunna lämna över mycket ansvar till erfarna. Vi själva kommer att gifta oss på min barndoms ort. med fest i bygdegård. Känns helmysigt att få fira denna ljuvliga dag där jag har alla mina härliga barndomsminnen :) Kikade in på Etsy. där finns en hel del fint. Vad är det för typ av klänning du tänkte sy? Har ingen riktig barndomsort som jag kommer ifrån, och min sambo vill inte gifta sig där han kommer ifrån. Så vi kör storstadsbröllop istället och gär det smidigt för våra gäster istället! Blir enkelt för dem att fixa barnvakt och de som kommer långväga kan bo på hotellet om de vill. Att Hotellet vi har vält är väldigt stilrent känns extra bra, vi vill inte ha kyrkligt bröllop, men tack vara lokalen blir det högtidligt och stilfullt ändå. Jag vill ha en klänning i spets.jag älskar den här klänningen:och den här:Så det blir nog en blandning av dem. Är lite sugen på en svart klänning, men jag vet inte. Det blir nog vit ändå :)Har en så länge bara börjat med mönstret, så det är en bit kvar. Fördelen att göra till mig själv är att jag "kan min kropp" och inte behöver tolka vad jag gillar och hur jag tänker, som man måste när man syr till andra :)Vilka otroligt vackra klänningar båda två. Tycker att du ska gå på magkänsla angående färgen. Låter som du är en erfaren sömmerska. Härligt att kunna få konstruera sin egen dröm klänning i minsta detalj. Själv hittade jag min klänning i butik. tur var väl det då det skulle bli en katastrof om jag skulle gett mig på att sy själv 😊

  • Jennan
    Äldre 13 Nov 19:14
    #18
    Var hos floristen idag och lämnade in denna bild. Vill ha en enkel bukett med bara vita rosor och föll för denna :) Dock bad jag om att de ska korta ned skaften lite så att den blir lättare att hålla.
    Hon kom också med förslaget om att lägga i lite¨granris i den då vi kommer att ha det på borden. Vad tror ni? Ska se om jag hittar någon liknande med granris i.
  • jools
    Äldre 13 Nov 19:43
    #19
    Jennan skrev 2013-11-13 19:14:20 följande:
    Var hos floristen idag och lämnade in denna bild. Vill ha en enkel bukett med bara vita rosor och föll för denna :) Dock bad jag om att de ska korta ned skaften lite så att den blir lättare att hålla.
    Hon kom också med förslaget om att lägga i lite¨granris i den då vi kommer att ha det på borden. Vad tror ni? Ska se om jag hittar någon liknande med granris i.
    Väldigt fin bukett! Men bra beslut med kortare skaft, jag har aldrig riktigt fattat grejen med sådär långa skaft.
    Granris i blir nog väldigt fint tror jag, det gör ju buketten lite mörkare, så du har det i åtanke om det är en helvit bukett du vill ha :)

    Kul att du gillar mina inspirationsbilder!
    Jag jobbade som sömmerska efter gymnasiet och sydde mycket brudklänningar då. Nu var det ett tag sen sist, så jag känner mig lite ringrostig. Men det är jäkligt kul att få bestämma varenda söm själv, då jag fäster löjligt stor vikt vid sådana detaljer.
  • Äldre 14 Nov 12:26
    #20

    Jennan - tycker med granriset va en bra ide!

    idag har det knopats med utformningen av inbjudan.....

  • Äldre 26 Dec 11:53
    #21

    Gifter mig den 22 februari och känns som att ja har allt under kontroll men det dyker hela tiden upp mer som man inte tänkt på, allergier och annat som man måste ha i åtanke med allt :)
    Hur går det för er andra?
    Skönt när julen är över och man kan börja fokusera mer på bröllopet, dock har jag 2 födelsedagar i min lilla familj på 3 som ska klaras av i slutet på januari och ett barnkalas, men sen så :)
     

  • Äldre 11 Jan 00:02
    #22

    Jag ska vigas borgligt  på fm 8/1 i all hemlighet, sedan är gästerna inbjudna till min 40 årsfest  på kvällen.
    Ingen vet, lite trist att inte ha någon att bolle idéer med få tips och råd av.
    Men der ska bli så himla spännande att se reaktionerna när bomben släps.
    Det har varit lite snålt med tid, allt skulle ordnas på fem veckor. Och när jag läser här så kommer jag på massa saker som jag skulle vilja fixa. 
    Vi ska ha all enkelhet. På våra fester i vår vänkrets äts det på papptallrikar och dricks ur plastglas när vi är så här många, så har vi tänkt göra även denna gång. Men nu börjar jag att tvivla... 
    skulle man lägga på ett litet kol och fixa till det hela lite elegantare? 
    Själva bröllopet skulle bara vara en liten bisak,,,
    Någon som går i samma tankar? eller alla kör al in?

     

  • Äldre 17 Jan 08:29
    #23

    Helan - du menar 8/2 va? ;)

    Hur går det för er brudar?? Snart är det februari? :)

    här hemma har vi lite småfix kvar... Inväntar osa sista jan så vi kan beställa småtårtorna, lämna in ringarna för gravering, polering och någon förminskning. Handla på systemet. Har lite småpysselkvar (hoppas hinna i helgen). Accessoarer till mig, väntar hem ett par skor (typ 15:e paret Haha), underkläder till oss båda, mannens skjorta. Planera dagen ihop med de inblandade som hjälper oss med diverse saker. Packa till mini moonen. Träffa vigselförrättaren och fotografen för genomgång. Säkert lite mera som jag inte kommer på nu...........

  • Jennan
    Äldre 17 Jan 14:20
    #24

    Tiden rusar verkligen på och imorgon är det bara tre veckor kvar för våran del 😊Vi fick ett hastigt besked om dödsfall i förra veckan då min farfar somnade in i hemmet. Så vi lämnade all bröllopsplanering för några dagar och har nu en begravning i nästa vecka. Mycket blandade känslor just nu alltså. I lördags kidnappade de min blivande, Han var mycket nöjd med dagen men dock en aningens sliten på söndagen😊 Totalt oförberedd på detta och tron på att åka in till stan för bröllopsshopping. De senaste dagarna har varit lite halvstressiga med jobb och planering då vi hamnade lite på efterkälke, men klänningen är nu inlämnad för uppsyning, förlovningsringarna polerade, jag har träffat och diskuterat med min svägerska som är frisör och ska ordna med håret på bröllopet hur allt ska vara. Hunnit med en provsminkning, bokat tid för naglar,  Vi ska hämta ut vår alkoholbeställning från systemet idag. pratat med personalen m.m. Tror vi ligger rätt bra till. Festhäftet är i princip klart samt bordsplaceringen. Blir alltid några små sjusteringar. Är lite nyfikna på hur ni har tänkt kring alkohol på festen? Vi har galet svårt att beräkna och vill inte att det ska ta slut. Följande är beställt: 15 plattor öl, 15 BIB rött, 5 BIB vitt, 15 fl bubbel, 2 plattor cider, 2 liter whiskey, 2 liter baileys. Vi tänker bjuda på all dryck till middag och hela kvällen men vi kommer inte ha några drinkar. utan en liten avec till kaffet sedan öl,vin. Bara ett fåtal som dricker cider. ca 55-60 drickandes gäster. utöver detta har vi självklart även alkoholfritt. Vad tror ni, kommer det räcka?    

  • Äldre 17 Jan 19:36
    #25

    Jennan - beklagar :((
    tänkte på systemet (antar att ni beställt därifrån?) de har ju 14dagars öppet köp,,behåller ni det ni får över?? Vi tänker köpa veckan innan för att kunna lämna tillbaka, på så sätt kan man ju räkna i överkant!?!

  • Jennan
    Äldre 18 Jan 22:49
    #26

    Vi pratade med dem på systemet igår och fick lite dispens på att lämna tillbaka alkohol till 4 veckor😊 Som det ser ut nu så har vi alkohol per person på 1,5 flaska vin, 6 öl, 1,5 glas bubbel, 6cl avec och lite cider. Rolig tanke att leka med att typ ens mormor skulle dricka denna mängd på kvällen 😊 Men några dricker betydligt mindre och andra kanske får i sig mer.

  • Äldre 20 Jan 07:51
    #27

    Haha,, en rolig tanke. Och tycker ni har en bra generös räkning per person!!

  • Äldre 31 Jan 00:43
    #28

    Ja, jag menar såklart 8/2!

    Ja, nu börjar det verkligen dra ihop sig.
    Men jag är lite sådan att jag inte sitter och planerar en massa i förväg utan gör det när det verkligen gäller... tex med alkoholen, det sitter jag inte och planerar i förväg utan innan jag ska åka och handla så sätter jag mig ner och räknar på det, sedan kör jag och handlar,
    Så gäller det med maten med. Så jag har inte i detalj bestämt vad jag ska bjuda på, buffé blir det iallafall, 
    Det är väl det i stort sätt vi har kvar... och en vit skjorta till mannen. 

    Vi verkar vara ett gäng som blir gifta 8 :e feb.
    Hoppas på en riktigt fin dag! 

  • Äldre 3 Feb 20:53
    #29

    någon februari brud som saknar fotograf? ;)

Svar på tråden Här samlas vi som gifter oss i februari månad 2014