• Anonym (ledsen)

    Alla kan aldrig bli nöjda....

    Jag kan inte hjälpa det, men jag blir ledsen!

    Det GÅR tydligen inte att göra alla nöjda, nu menar jag i familjen.

    Fram till nu har ingen tagit upp att den och den borde blivit bjuden osv men nu har det
    kommit upp önskemål att vi borde ha bjudit brudgummens farmor. Det kan tilläggas att hon
    är gammal och bor inte i samma stad som vigsel och fest och vi bjöd inte in henne
    för att vi antog att hon inte skulle komma. Visst hade vi kunnat skicka en inbjudan i alla fall,
    men hon hade ju ändå inte tackat ja.

    Värst är nog smusslandet bakom våra ryggar, att ingen vågat fråga oss rakt ut varför vi gjort som vi gjort osv.

    Här snålas det in på pålägget på våra mackor för att vi ska ha råd att ha detta bröllop för hela våra familjer
    och vänner, det känns liksom ganska orättvist.

    Man får nästan lust att skita i allt...
    Vet inte riktigt vad jag ville med inlägget, sympati kanske eller tips från nån i samma sits?

  • Svar på tråden Alla kan aldrig bli nöjda....
  • daniiel

    Förstår att det känns jättetråkigt att inte familjen backar upp ens planer. Försök dock att fokusera på att det faktiskt är erat bröllop och att ni då måste få göra som ni vill ha det och inte tänka så mkt på vad alla andra säger. Även om det är svårt.

    Angående inbjudan till brudgummens farmor kan jag väl visserligen hålla med om att ni kunde ha skickat en inbjudan. Även om hon inte kan komma, så kanske hon ville känna att hon hade varit önskvärd och välkommen åtminstone.


  • Koyal

    Jag håller med i det daniiel säger. Inbjudan går till de ni vill ha där men sen om de kan komma eller inte är upp till den inbjudne. Att inte bjuda är mer som att säga att tyvärr är vår gräns dragen och tyvärr platsade du inte in givet de krierier vi satt upp (närmsta familj, vänner, syskonbarn mm). Men där föräldrars föräldrar borde räknas till de närmsta tycker jag. Äldre brukar även vara mer känsliga för detta med inbjudan eller inte.

  • Annica70

    Va tråkigt för er att dom inte kan komma till er och fråga detta. Men lägg ingen energi på vad dom tycker. Det är ert bröllop alltså ni sombestämmer. Vad andra tycker är oväsentligt.


    Det finns alltid andra som har andra åsikter om vad man gör och inte gör. Hade ni bjudit henne så hade säkert någon tyckt på det.


    Lägg nu ingen energi på att fundera mer på detta utan njut av planeringen och allt som hör därtill. Det är er dag och se till att njuuut av den och fundera inte på vad andra tycker...


     


    Hoppas ni får en underbar dag


     


     

  • Dazzler

    Det är tråkigt när sådant händer. Det enda tipset jag kan ge är att vara tydlig. Jag har en stor släkt och jag tänker INTE bjuda alla, vilket jag har sagt från början. Min mor höll på att "dö" och tycker jag är hemsk som inte tänker skicka inbjudningar till dem, det här är alltså kusiner, mostrar m.m. Men vet du vad? Det skiter jag fullständigt i. Det är mitt bröllop, det är jag som gifter mig, det är jag som bestämmer. I vår familj är det viktigt att bjuda alla eftersom det är vår kultur att dela den stunden med alla nära och kära. Tyvärr passar det inte mig. Det här är första och enda gången jag gifter mig och vill de inte vara med och göra den dagen till den bästa dagen i mitt liv så behöver de inte vara med. Det viktigaste för mig är att vara med min blivande man och barn. Jag tycker du ska ta det lugnt och tänka på att det är du och din sambo som gifter er. Ni väljer vilka som ska komma utifrån era önskemål och budget. Han har också ett ansvar att säga till sin familj och släkt hur ni vill ha det. Hoppas det löser sig!

  • Anonym (ledsen)

    Tack för alla svar.

    Jag har insett att vi gjort fel, (både jag och sambon).
    Vi har nu skickat ut en inbjudan till henne och om några dagar kommer vi att
    ringa henne och förklara allt.

    Så det löser sig. Hon kommer inte att tacka ja, men nu får hon sin inbjudan och
    en förklaring till varför vi inte skickade nån från början.

  • Chicita

    Vi skickade inte en inbjudan till en av makens äldre släktingar. Men det var på svärmors inrådan.
    Hon sa att han ändå inte kommer att kunna delta och att han inte skulle vilja det heller och att en inbjudan bara skulle göra honom ledsen över att behöva tacka nej.
    Så för oss så var det andra som stoppade oss från att skicka en inbjudan, då det kanske skulle stressat personen som skulle fått den...

    Om man har nära släktingar som inte kan komma på bröllopet så kan det vara en bra idé att försöka sätta ihop ett fotoalbum (eller hellre beställa en fotobok till dom) så fort man bara kan efter bröllopet, kanske ta med en bit av tårtan (det går utmärkt att frysa överbliven tårta bara man packar in den ordentligt så att det inte kommer med massa luft och sen tinar långsamt i kylskåpet, gärna inlidat i en kökshandduk).
    På så sätt får dom liksom ändå bli delaktiga. Glad 

    Jag tycker att det är bra att ni skickar en inbjudan till henne.
    Inbjudan funkar ju liksom som ett minne också och det är ju alltid trevligt att bli bjuden även om man sen tackar nej. 

  • PimPim83
    Anonym (ledsen) skrev 2013-04-09 11:23:44 följande:
    Jag har insett att vi gjort fel, (både jag och sambon).
    Vi har nu skickat ut en inbjudan till henne och om några dagar kommer vi att
    ringa henne och förklara allt.
    Låter som en bra idé. Glad
Svar på tråden Alla kan aldrig bli nöjda....