• söt nöt

    Inte pinsamma lekar

    varken jag eller min blivande uppskattar lekar där man blir utsatta för saker. Ex ha skoskydd på huvudet och papptallrikar på öronen. Inga pusslekar eller liknande. Men min familj och släkt tycker att det är kul att hitta på saker. (det tycker jag med, så länge det inte är pinsamt.) Dom vill gärna hitta på någon form av lek/aktivitet och undrar vart gränsen går. Och om vi kan ge några exemel på lekar/aktiviteter som vi kan tänka oss. Så nu vänder jag mig till er. Bomba på med förslag där ingen blir utsatt för att stå i centrum. Där man själv kan välja om man vill vara med eller inte. osv. Jag behöver alla förslag som finns. 

  • Svar på tråden Inte pinsamma lekar
  • söt nöt

    Tipsrunda har vi med. Men nu fick jag lite fler ideer till frågor som man kan ha med. Det tackar jag för :)

  • Sparriskarro
    daniiel skrev 2013-03-23 16:49:25 följande:
    Du kan kolla min blogg, där är några förslag :) Alla faller inte ens mig i smaken, men det kanske finns någon du kan tänka dig :)

    Tack Daniiel, fick några bra tips från din blogg.


    Jag ÄLSKAR skoleken har hållt i den på andra bröllop och tycker den är fantastisk. Om man som brudpar inte gillar allt för personliga frågor kan det dock vara bra att ta detta med toastmastern innan. Annars finns risk att det kan komma en och annan personligfråga.


    Jag tycker inte alls att det är fel att som brudpar be tastmastern om att INTE ha pinsamma lekar om man nu inte gillar det :) Det är er dag glöm inte det!

  • söt nöt

    Sparriskarro: Min moster hade skoleken på sitt bröllop. Det var kul att kolla på för både min moster och hennes man tycker om att alla tittar på dom. Jag och min blivande tycker väl att det räcker att alla kollar på oss i kyrkan :p Sedan kommer man ju inte helt undan, man är ju lite i centrum hela dagen. Men det är ok. Vi vill ju fira med alla nära och kära. 
    Vi har kommit på en sak som man kan göra. Servettleken kallas den. Toasmastern läser upp päståenden som man kan svara ja eller nej på. kan man svara ja på frågan ska man vifta med sin servett. Det gör alla gästerna och brudparet tillsammans. Ex på frågor kan vara "har gått i samma klass som bruden"...osv 

  • FruForsmark

    Gäststafetten gillar jag :) Gästerna skickar runt ett paket till en gäst som motsvarar en viss beskrivning, som "ge paketet till damen med de vassaste klackarna" etc. Var på ett bröllop där de kördee den och det var jättekul och då vart fokus mycket på gästerna och inte så mycket på bruparet. Min man fick paketet för snyggaste rumpan :) vad stolt han var resten av kvällen hehe

  • söt nöt

    FruForsmark: Den va ju ganska bra. Där kan man ju välja att bara ha snälla påståenden. Då är det ingen som blir ledsen utan förhoppningsvis så tar man det som en komplimang. :)

  • Sparriskarro
    söt nöt skrev 2013-03-24 13:28:27 följande:
    Sparriskarro: Min moster hade skoleken på sitt bröllop. Det var kul att kolla på för både min moster och hennes man tycker om att alla tittar på dom. Jag och min blivande tycker väl att det räcker att alla kollar på oss i kyrkan :p Sedan kommer man ju inte helt undan, man är ju lite i centrum hela dagen. Men det är ok. Vi vill ju fira med alla nära och kära.
    Vi har kommit på en sak som man kan göra. Servettleken kallas den. Toasmastern läser upp päståenden som man kan svara ja eller nej på. kan man svara ja på frågan ska man vifta med sin servett. Det gör alla gästerna och brudparet tillsammans. Ex på frågor kan vara "har gått i samma klass som bruden"...osv
    Vilket bra tips det var ju en riktigt trevlig lek. påminner lite om en från Daniiels blogg. tycker den verkar jätte rolig och ändå inte fjantig :)
  • Loveit

    Har ett förslag! Vi var på ett bröllop där vi alla samlades i en sal. Brudparet stod mot oss och bakom paret, på en stol, stod en tjej och höll upp skyltar. Det stod t.ex "Är gifta", "har skjutit en älg", "har besökt parets bostad" mm. Sen skulle man ställa sig i en del av rummet om det stämde osv. Sen ska paret gissa vad frågan är genom att se vilka som står där. Ganska roligt då de flesta dessutom kollar på varandra (gästerna) :)

  • jimsan78

    Gästerna kommer få gå en tipsrunda där de får svara på lite olika frågor. Senare på kvällen så ska vi ha en tävlig baserad på frågorna. Den som har gissat rätt på flest frågor vinner. Ungefär som stryktipset men med tävlingar istället....Det är tre st som tävlar mot varandra. Har försökt att dela upp så alla får vara med lika mycket. Här följer exempel på hur en frågorna kommer att vara:Fråga 1.Vem suger bäst? (Suga upp ett godis snöre och äta upp det. Får ej använda händerna.)Fråga 2. Vem har bäst hålkänsla? (Fäster ett snöre vid midjan. Längst ner på snöret sitter en penna som ska doppas i en flaska.)Fråga 3.Vem har störst? (Stoppa in så många marshmallows i munnen man kan.)Fråga 4.  Vem är smartast? (Ska lägga ett barnpussel på kortast tid. De tre har vars ett men alla har olika utseende men lika många bitar.)Fråga 5.  Vem kramas mest? (Krama sönder en ballong mellan varandra.)Fråga 6. Vem spottar längst? (Spotta en godisgroda så långt man kan.)Fråga 7.  Vem är snabbast? (Snurra upp en toarulle så fort man kan.)Fråga 8.  Vem är surast? (Äta citron utan miner.)Fråga 9.   Vem är sexigast? (Slå en tärning och den som får en sexa först vinner.)Fråga 10.  Vem får upp den först? (Förflytta en tändsticka från munnen till näsan så snabbt som möjligt.)Fråga 11. Vem håller tiden bäst? (Försöka räkna ut när en minut har gått. Alla startar samtidigt.)

Svar på tråden Inte pinsamma lekar