• suss18

Kina klänning beställd, men.....

Hej!

Jag är ny här och undrar om ni kan hjälpa mig.
    För en vecka sedan beställde jag en bröllopsklänning¨på "balfestklanningar.com"
    http://www.balfestklanningar.com/skiktad-kort-brudklanning-axelbandslos-korta-brollopsklanningar
    Jag har inte hört någonting ifrån dem. Har mailat två ggr men inte fått ngt svar.... Börjar bli lite nervös.
    Har ni några erfarenheter av detta Kina företaget??

Valde en kort klänning då jag och min blivande man varit gifta tidigare. Nu ska vi åka till New York och gifta oss i Svenska kyrkan!!
    Håller tummarna att klänningen kommer i tid;)
    Gifter oss om en månad:)

Tack för alla synpunkter och tips!!

• Svar på tråden Kina klänning beställd, men.....
  • SandraElisabet
    Anneli850 skrev 2013-03-27 15:14:27 följande:
    Alltså. Jag fick det här svaret från säljarens mejladress när jag anmälde hos paypal
    "Hello, we check your ship leakage, I will give you replacement goods,
     hope you can cancel the dispute.
    Give you the inconvenience, please understanding! Thanks!"

Jag är inte riktigt säker på att jag förstår vad dom menar? Att dom ska kolla orden och att jag ska få ersättning?
    och att jag ska avsluta "disputen" ? Menar dom att dom missat orden helt eller va?

Min engelska är dålig men det här är dåligt skrivet eller hur?

/a
    Jag tror att de menar att de ska åtgärde ett fel som uppstått och skicka din klänning. De vill att du ska ta bort klagomålet från paypal och ber dig ha överseende med deras tillkortakommanden.... typ.

Skriv tillbaka att du inte tänker ta bort klagomålet tills du fått klännningen och att du förväntar dig express shipment på deras kostnad. Om klänningen inte stämmer med din beställning så förväntar du dig full återbetalning.

Skriv typ så här:

Dear X,

Received your message and also hope to receiving my order as soon as possible.

I understand that you have many orders pending, but be advised that I will NOT cancel the dispute until I have received order. If order does not match specification (Bifoga gärna specifikationen igen här i mailet om du kan) I expect a full refund. Otherwise dispute will continue.

I expect you to ship the goods as soon as possible and with express service.

Please reply to me that you have understood and started producing my order.

Best Regards

Ditt namn.

Varsågod!
  • Asmar
    suss18 skrev 2013-03-27 15:38:07 följande:

Blev så glad när UPS ringde på dörren idag!!

Äntligen kommer min klänning J

Men.....

Jag öppnar paketet och i ligger en rosa klänning- dock samma model, storlek som jag beställde.

Va tvungen att kolla så jag inte råkade fylla i fel färg när jag gjorde beställningen. Men icke. Där står VIT!

Vilken chock det måste varit! Ush! hoppas det fixar sig, att du har tiden helt enkelt.
  • Anneli850
    SandraElisabet skrev 2013-03-27 16:41:06 följande:
    Jag tror att de menar att de ska åtgärde ett fel som uppstått och skicka din klänning. De vill att du ska ta bort klagomålet från paypal och ber dig ha överseende med deras tillkortakommanden.... typ.

Skriv tillbaka att du inte tänker ta bort klagomålet tills du fått klännningen och att du förväntar dig express shipment på deras kostnad. Om klänningen inte stämmer med din beställning så förväntar du dig full återbetalning.

Skriv typ så här:

Dear X,

Received your message and also hope to receiving my order as soon as possible.

I understand that you have many orders pending, but be advised that I will NOT cancel the dispute until I have received order. If order does not match specification (Bifoga gärna specifikationen igen här i mailet om du kan) I expect a full refund. Otherwise dispute will continue.

I expect you to ship the goods as soon as possible and with express service.

Please reply to me that you have understood and started producing my order.

Best Regards

Ditt namn.

Varsågod!
    Åh tack va snällt av dig att skriva ett svar åt mig :)!!

Men är det inte konstigt att dom ber mig ta bort klagomålet ? Jag och sambon har funderat över om vi ska försöka häva köpet och få tillbaka pengarna. Han tycker det är det enda rätta eftersom jag inte fått min order, jag är mest osäker på om jag har "rätt" att göra så? Eller måste jag ge dom en chans att försöka rätta till det?

Tycker det börjar kännas så obehagligt med den här beställningen helst när suss fick fel färg.

/a
  • Anneli850

..Det verkar ju som om dom helt och hållet missat ordern? Inte som att det tagit lång tid för den att komma hit eftersom den inte är skickad ännu.

• SandraElisabet
    Anneli850 skrev 2013-03-27 17:31:46 följande:
    Åh tack va snällt av dig att skriva ett svar åt mig :)!!

Men är det inte konstigt att dom ber mig ta bort klagomålet ? Jag och sambon har funderat över om vi ska försöka häva köpet och få tillbaka pengarna. Han tycker det är det enda rätta eftersom jag inte fått min order, jag är mest osäker på om jag har "rätt" att göra så? Eller måste jag ge dom en chans att försöka rätta till det?

Tycker det börjar kännas så obehagligt med den här beställningen helst när suss fick fel färg.

/a
    Försök häva köpet om du vill. När beställde du? I Sverige gäller ju konsmentköplagen om du köper från en hemsida. Vet dock inte om hemsidan måste vara svensk.

Men du betalade med Paypal? Fråga dem först och främst i så fall. Det var väll inte massa tusenlappar utgår jag från?
  • Anneli850

Jag beställde 26feb det skulle ta 7-18dagar, betalde extra för det. Nja det är 1600kr så det är väll ingen katastrof mer än att jag är student och utan inkomst just nu. Ska testa mejla paypal först och sedan säljaren!
    Jobbigt när hemsidan är så dåligt översatt att man inte ens förstår vad dom menar.. :/

• ThereseV
    suss18 skrev 2013-03-27 15:38:07 följande:

Blev så glad när UPS ringde på dörren idag!!

Äntligen kommer min klänning J

Men.....

Jag öppnar paketet och i ligger en rosa klänning- dock samma model, storlek som jag beställde.

Va tvungen att kolla så jag inte råkade fylla i fel färg när jag gjorde beställningen. Men icke. Där står VIT!

Men va f-n. Hur lyckas dom?! 
    Jobbigt också när det är en sådan sak som är fel. Ofta kan det ju gå att sy om lite om det ite blir rätt, men det här går ju inte precis att ordna =S 
  • suss18

Har haft kontakt med säljaren efteråt-mailade Paypal efter jag såg att klänningen va rosa. Då mailade säljaren mig direkt.... Han sa att jag visst beställt en kort klänning...... ??? Ja men vit- inte rosa Då bad de om ursäkt och skulle skicka en ny...på en vecka! Men nu känner jag att jag inte pallar mer... Har varit och beställt en hos en skräddare i stan ist!!! Klar om 1 1/2 vecka!!!! Suck!! Snälla sprid vidare att ALDRIG handla hos www.balfestklanningar.com

• PimPim83
    suss18 skrev 2013-03-27 22:47:35 följande:
    Har haft kontakt med säljaren efteråt-mailade Paypal efter jag såg att klänningen va rosa. Då mailade säljaren mig direkt.... Han sa att jag visst beställt en kort klänning...... ??? Ja men vit- inte rosa Då bad de om ursäkt och skulle skicka en ny...på en vecka! Men nu känner jag att jag inte pallar mer... Har varit och beställt en hos en skräddare i stan ist!!! Klar om 1 1/2 vecka!!!! Suck!! Snälla sprid vidare att ALDRIG handla hos www.balfestklanningar.com
    Trist att det blev så här. Du gör helt rätt i att skita i det företaget nu tycker jag. Jag förstår att du inte pallar med dom mer!

Om jag vore du skulle jag lägga upp en varningstråd här på forumet, typ " VARNING för balfestklanningar.com", då hittar folk som googlar på företaget förhoppningvis den här kritiken lite enklare.
  • suss18

Bra ide, det ska jag nog göra!!
    Tack för hjälpen ladies ;)

• SandraElisabet
    suss18 skrev 2013-03-28 14:12:27 följande:
    Bra ide, det ska jag nog göra!!
    Tack för hjälpen ladies ;)
    Hoppas det löser sig! Rynkar på näsan
  • SandraElisabet
    Anneli850 skrev 2013-03-27 18:28:23 följande:
    Jag beställde 26feb det skulle ta 7-18dagar, betalde extra för det. Nja det är 1600kr så det är väll ingen katastrof mer än att jag är student och utan inkomst just nu. Ska testa mejla paypal först och sedan säljaren!
    Jobbigt när hemsidan är så dåligt översatt att man inte ens förstår vad dom menar.. :/
    Hoppas Paypal kan hjälpa dig! 1600 kr är inte jättelite i detta sammanhang faktiskt... Lycka till!!
  • Anneli850

Tack!
    Säljaren har inte skickat något svar på mitt mejl. Jag väntar ett tag händer inget så testar jag mejla igen och annars låter jag paypal ta hand om det. Det finns ju hopp eftersom suss faktiskt fick hem sin klänning iaf.

• Anneli850

Igår fick jag min klänning. Rätt färg och rätt modell. Det enda jag märkt hittills är att längst ned på släpet är det något gråsvart som färgat av sig. Men jag tror inte det kommer synas så mycket.

Klänningen är inte åtdragen men o övrigt verkar den fin!.

• suss18

Vilken tur du har haft!! Va skönt! Grattis ;) Idag fick jag ett meddelande från Paypal att jag ska få pengarna tillbaka. Så skönt!! Gick ganska smidigt ändå! De har inte begärt att få klänningen tillbaka? Har bett dem skicka en UPS ettiket men de svarar inte längre.... Har beställt en ny klänning av en skräddare i stan och det känns super bra! Nu vet jag ju vad jag får och att det blir rätt färg iaf;) hahaha!! Mindre än 2v kvar nu! Börjar blir nervös nu!!!

• SandraElisabet
    suss18 skrev 2013-04-07 17:11:04 följande:
    Vilken tur du har haft!! Va skönt! Grattis ;) Idag fick jag ett meddelande från Paypal att jag ska få pengarna tillbaka. Så skönt!! Gick ganska smidigt ändå! De har inte begärt att få klänningen tillbaka? Har bett dem skicka en UPS ettiket men de svarar inte längre.... Har beställt en ny klänning av en skräddare i stan och det känns super bra! Nu vet jag ju vad jag får och att det blir rätt färg iaf;) hahaha!! Mindre än 2v kvar nu! Börjar blir nervös nu!!!
    Åh så skönt! Hoppas att den klänningen blir allt du drömt om. Solig
  • Anneli850

Sent svar. Men va skönt suss att du får tilbaka pengarna! Antar att du är gift nu så grattis !

Svar på tråden Kina klänning beställd, men.....