• suss18

Kina klänning beställd, men.....

Hej!

Jag är ny här och undrar om ni kan hjälpa mig.
    För en vecka sedan beställde jag en bröllopsklänning¨på "balfestklanningar.com"
    http://www.balfestklanningar.com/skiktad-kort-brudklanning-axelbandslos-korta-brollopsklanningar
    Jag har inte hört någonting ifrån dem. Har mailat två ggr men inte fått ngt svar.... Börjar bli lite nervös.
    Har ni några erfarenheter av detta Kina företaget??

Valde en kort klänning då jag och min blivande man varit gifta tidigare. Nu ska vi åka till New York och gifta oss i Svenska kyrkan!!
    Håller tummarna att klänningen kommer i tid;)
    Gifter oss om en månad:)

Tack för alla synpunkter och tips!!

• Svar på tråden Kina klänning beställd, men.....
  • Anneli850

Yousofin: Jag fick "varning det här kan komma från någon annan än avsändaren" på mejlet från dom när jag gjorde beställningen. Men det kom i inkorgen.

Suss18: Åh! Låter ju kanon, då hoppas jag på att få svar idag!

• suss18

Paketet anlänt till Malmö...
    Sitter på nålar!!
    Wohooo:)

• Anneli850

Alltså. Jag fick det här svaret från säljarens mejladress när jag anmälde hos paypal

"Hello, we check your ship leakage, I will give you replacement goods,
     hope you can cancel the dispute.
    Give you the inconvenience, please understanding! Thanks!"

Jag är inte riktigt säker på att jag förstår vad dom menar? Att dom ska kolla orden och att jag ska få ersättning?
    och att jag ska avsluta "disputen" ? Menar dom att dom missat orden helt eller va?

Min engelska är dålig men det här är dåligt skrivet eller hur?

/a
  • Anneli850

antar att sambon får hjälpa mig mejla tillbaka.. vad händer om jag avslutar disputen och ändå inte får sakerna? Kan man göra en anmälan igen då? Någno som har erfarenhet av det?

• suss18

Blev så glad när UPS ringde på dörren idag!!

Äntligen kommer min klänning J

Men.....

Jag öppnar paketet och i ligger en rosa klänning- dock samma model, storlek som jag beställde.

Va tvungen att kolla så jag inte råkade fylla i fel färg när jag gjorde beställningen. Men icke. Där står VIT!

• Anneli850

Men va fan! jävla puckon. !

• Anneli850

Tror du att du på något sätt kan överklaga eller är det kört? Antar paypal inte kan göra något åt det utan att det är säljaren som måste vara villig att fixa det? Lider med dig ..:(

• Anneli850

Jag ska skriva på de bloggar som kommer upp när man söker på balfestklanningar.
    Så att andra inte råkar ut för samma sak...

• SandraElisabet

Jättetrist!! Skriv till säljaren!
    Och jag tror att Paypal kan hjälpa dig faktiskt i detta ärende också, du har ju fått något som du INTE beställt. Paypal kan säkert dra av 1/2 köpesumman eller liknande i väntan på att de ska göra en ny... men det hade du inte tid med va? I så fall tycker jag att du ska begära att få häva köpet, full retur av alla pengar samt frakt och skicka tillbaka klänningen.

Svar på tråden Kina klänning beställd, men.....