• suss18

Kina klänning beställd, men.....

Hej!

Jag är ny här och undrar om ni kan hjälpa mig.
    För en vecka sedan beställde jag en bröllopsklänning¨på "balfestklanningar.com"
    http://www.balfestklanningar.com/skiktad-kort-brudklanning-axelbandslos-korta-brollopsklanningar
    Jag har inte hört någonting ifrån dem. Har mailat två ggr men inte fått ngt svar.... Börjar bli lite nervös.
    Har ni några erfarenheter av detta Kina företaget??

Valde en kort klänning då jag och min blivande man varit gifta tidigare. Nu ska vi åka till New York och gifta oss i Svenska kyrkan!!
    Håller tummarna att klänningen kommer i tid;)
    Gifter oss om en månad:)

Tack för alla synpunkter och tips!!

• Svar på tråden Kina klänning beställd, men.....
  • PimPim83
    suss18 skrev 2013-03-22 19:54:43 följande:
    Var ska man beställa ifrån nu då- där man kan lita på att man får produkten och snabbt.....!!
    Kinaföretagen har högsäsong just nu så det kan bli lite tajt om ni gifter er om en månad. Jag har själv beställt från Landy men tror de har 40 dagars leveranstid just nu med tanke på högsäsongen.

Såg i länken i trådstarten att du länkade till en kort klänning. Då kanske någon av danska företaget Lillys studentklänningar skulle fungera? Jag beställde en klänning från dem i vintras och fick den snabbt. Tror att det gick på  max en vecka. Nu returnerade jag den visserligen, och även det fungerade bra. Lilly har även en outlet, men där fanns bara långa klänningar just nu.

Kolla in denna länken: www.lilly.nu/Default.aspx&GroupID=GROUP171
  • Anneli850

Hej!
    Ursäkta mitt sena svar!

Jag beställde 26feb, tog snabbbeställning tror det var 8-17 dagar. Jag kom inte fram på telefonnummret och har inte fått något svar på mejl heller. När man googlar sidan är det bara dåligt översatta bloggar som gör reklam för sidan + den där användare  jamie paul (eller vad den heter) som skriver här på forumet.

OCH det står hur enkelt det är att ta bort sin beställning MEN det går inte att ta bort sin beställning på sidan. Jag försökte göra det direkt jag lagt beställningen för at jag ångrade mig, då jag mejlade utan att få svar och ringde senare.! :(

När man kollar på själva sidan längst ned till vänster kan man klicka sid till en "norsk" sida som heter typ "brudekjoler" och en sida på nederländska- galajurken? som heter coonek.nl.
    kollar du även på betalmedel så är de olika alternativen mycket mindre än på andra sidor. Vet dock inte om det har någon betydelse? Jag vet inte, jag tycker den känns lite konstigt-var velig redan innan jag beställde.

Jag tänkte också det där, att paypal var anledningen till att det var säkert. Men du måste ju överklaga senast 45 dagar?

Det är väll ändå skumt? :/

Förhoppningsvis är jag bara väldigt nojig!  men jag har haft dålig magkänsla sedan jag beställde.
    Jag är värdelös på engelska, men kanske ska inleda en tvist och se om jag kan få tillbaka pengarna.
    Det känns som att det är för mycket som inte riktigt stämmer?

/A

• suss18

Du beställde ju långt innan mig och ändå inte hört ngt.... Express beställningen känns inte som den funkar då!! Jaha- då tror jag att jag kontaktar pastoral och försöker hitta en klänning på annat håll... Skit också!!!

• suss18

Paypal ska det stå;) Tack alla för hjälpen!!!

• Anneli850

Nej, något är knas iaf. Är nog en bra ide, se om dom får kontakt med dom över huvudtaget.
    Lycka tll med sökandet, du ska se att du hittar något ! men förstår stressen.
    /A

• suss18

Gjorde en anmälan till paypal och fick idag svar att de hade varit i kontakt med säljaren. I mailet från paypal fick jag ett UPS nr. Jag ringde UPS för att se så det va ett riktigt nr och det va det... Kan nu se att paketet lämnat Kina.... Men jag vågar inte hoppas ändå förrän det ringer på dörren!!! Tänk om min klänning kommer på onsdag!! Men varför har www.balfestklanningar.com inte kontaktat mig med försändelse numret??? Mycket märkligt med det hela!! Återkommer med mer info när jag vet mer:)

• Anneli850

Åh! Va kul, nu blir jag glad.. kanske dom bara behövde en spark i baken?..
    Hur gjorde du..?

• suss18

Jag gick in på min sida på Paypal och gjorde en anmälan! 24 h senare fick jag ett trackingnr😃👍

• Yousofin

Har ni tittat i skräpposten i eran mail där hamnade mina svar från min leverantör. Tog ett tag innan jag kom på att jag skulle kika där men nu vet jag vart jag ska leta :)

• suss18

Tack för tipset!! Men har kollat där varje dag och inget mail där heller...

Svar på tråden Kina klänning beställd, men.....