• johannaochdennis

Ge klänningen lite mer? Eller?

Hej tjejer! Jag är i funderingarnas land just nu kring min klänning. Det känns som något fattas.. Som den skulle behöva något mer för att bli komplett. Jag har en väldigt markant höft och är inne på ett midjeband. Men jag tänkte höra med er om ni har några förslag. Ibland kan man stirra sig blind.

Eller ska den bara vara sig i sin enkelhet? Bitarna kanske faller på plats när hår, skor, smycken & buketten är på plats?

Ni får gära komma med tips och råd =)

• Svar på tråden Ge klänningen lite mer? Eller?
  • daniiel

Haha tänk vad smaken kan vara annorlunda, för jag tycker att klänningen kommer mer till sin rätt med det gröna bandet och ser både lyxigare och dyrare ut med det bandet i midjan :P Det döljer inte draperingarna och vecken, det är så smalt, och det markerar midjan väldigt fint på TS tycker jag. Klänningen blir mer spännande och intressant och det bandet är så enkelt att även med hår, smycken och bukett så kommer det inte bli för mkt.

• hedvig

Ska du ha något i midjan så köp ett riktigt "skärp" med stenar eller annat bling från en brudbutik. I övrigt tror jag den är fin som den är, du ska väl ha bukett också?

Och det gröna bandet har förvisso en fin färg men gör att en snygg klänning ser billig och tafflig ut Obestämd

• SingingFantacia
    daniiel skrev 2013-03-14 13:55:33 följande:
    Haha tänk vad smaken kan vara annorlunda, för jag tycker att klänningen kommer mer till sin rätt med det gröna bandet och ser både lyxigare och dyrare ut med det bandet i midjan :P Det döljer inte draperingarna och vecken, det är så smalt, och det markerar midjan väldigt fint på TS tycker jag. Klänningen blir mer spännande och intressant och det bandet är så enkelt att även med hår, smycken och bukett så kommer det inte bli för mkt.
    Håller med
  • SingingFantacia

Glömde skriva att jag tycker att din smala midja framhävs mer med bandet Och du får en mer timglas figur med än utan band.

• FruForsmark
    johannaochdennis skrev 2013-03-14 11:17:33 följande:
    Jag provade med ett sidenband när jag provade klänningen första gången. Dock vill jag isåfall ha antingen vitt eller grönt.

Tyckte det här bandet var finast till, tyckte det fick klänningen att se lite mer exklusiv ut. Sen är jag en sucker för beige
  • FruForsmark

Inte för att klänningen INTE ser exklusiv it i övrigt, men just detta band tycker jag man ser mycket av i bröllopstidningar

• stormhelen

Jag säger samma sak som tidigare. Klänningen ser mycket bättre utan band oavsett hur bandet ser ut.

Bandet tar bort det stilrena från klänningen occh skymmer den fina draperingen.

Men huvudsaken är ju att DU trivs med din klänning. Det är ju trotts allt du som ska bära den. Solig

• kitkät

Om du googlar på wedding belt t ex så kommer det upp massa olika midjeband, bland annat på etsy.com

• Annooo
    johannaochdennis skrev 2013-03-14 11:17:33 följande:
    Jag provade med ett sidenband när jag provade klänningen första gången. Dock vill jag isåfall ha antingen vitt eller grönt.

Åh detta var riktigt fint, kan faktiskt helt ärligt säga att sånna klänningar aldrig riktigt varit i min smak men med bandet, blev det liksom WOOOW känsla, tyckte det var en makeover så ja lägger min röst på denna
  • SandraElisabet

Till vigseln: Klänning utan skärp/band, men med annat halsband. Inga pärlor - kör på något statementhalsband! Blommorna håller du ju framför magen ändå,

Ha gärna ett vackert bling-band till festen och inget eller annt halsband.

• Chicita

Jag tycker att det funkar både med och utan band. 
    Själv skulle jag kört utan, men satsat på ett par snygga (och bekväma) gröna skor, samt smycken med gröna detaljer kanske typ
    www.etsy.com/listing/116232930/mint-green-gold-drop-earrings-minty

Eller
    www.etsy.com/listing/124553619/sea-green-necklace-and-earring-set

www.etsy.com/listing/69439581/wedding-jewelry-green-peridot-earrings

www.etsy.com/listing/125594707/wedding-jewelry-bridesmaid-earrings

Ja du förstår vad jag menar tror jag Flört 
    Och sen förstärka det gröna med en bukett som har mycket grönt i sig...
    Jag tror att det kan bli riktigt snygg till en enklare bakgrund (klänningen utan extra tillägg)... 

• johannaochdennis

Tack tjejer för era åsikter!! Jo bukett med blommor ska jag absolut ha! Även tänkt ha gröna skor till samt färgade blommor i håret :) så färgklickar kommer det finnas! Men det var just om klänningen behövde något utöver det vanliga. Det känns som jag kommer få vänta till jag har alla bitar på plats och står där just den dagen. Kommer nog inte köra på bling bling dock - är inte riktigt jag. Då är det enkla mer jag, så isåfall får jag hitta ett enfärgat väldigt enkelt skärp om det ser billigt ut med sidensnöre.

• johannaochdennis

Tack chicita för länkarna!! :) Ska absolut kolla runt på smycken mer!

• kärlekensbrudpar

utan band var hur fint som helst!..men vill du allbsolut ha, ta då bara ett grönt band sådär...det var snyggt! och med dom andra gröna detaljerna blir det nog kanon! då är det som ett tema...Solig

• Tooie

jag tycker det blev finare utan band faktiskt... du får ju tänka att du kommer ha blommor och smycken också :)

• Maries31

Jättefin klänning som blev ännu finare med lite bling tycker jag! Är också lite nyfiken på vad det är för märke. :)

• johannaochdennis

Det står magic bride i den så antar att de e märker :) ja jag kommer ta med ett bälte så får vi se när allt är på plats :D tack igen allihop!!

• Pillan

Åh denna klänningen tänkte jag köpa först. Men så var jag i en annan butik och fastnade för en annan... Men jag tycker fortfarande den är fin! Tycker det passar både med och utan band. Men jag hade nog kört utan. Lycka till med valet!

Svar på tråden Ge klänningen lite mer? Eller?