• johannaochdennis

Ge klänningen lite mer? Eller?

Hej tjejer! Jag är i funderingarnas land just nu kring min klänning. Det känns som något fattas.. Som den skulle behöva något mer för att bli komplett. Jag har en väldigt markant höft och är inne på ett midjeband. Men jag tänkte höra med er om ni har några förslag. Ibland kan man stirra sig blind.

Eller ska den bara vara sig i sin enkelhet? Bitarna kanske faller på plats när hår, skor, smycken & buketten är på plats?

Ni får gära komma med tips och råd =)

• Svar på tråden Ge klänningen lite mer? Eller?
  • johannaochdennis

Fick hoppa i klänningen. Har köpt ett grönt band innan dom matchar ungefär med M2B.s färger =) Jag tror ja gillar de faktiskt! Har ni annars bra tips på sidor jag kan hitta midjeband på? =) Tack för alla inputs! Jag gillar ju klänningen utan band också, svårt.

• daniiel

Åh, den blev verkligen ännu finare med det gröna bandet! Jag tycker det blev otroligt snyggt och jag tycker inte du behöver ett band med "bling" på, utan det blev alldeles lagomt med ett enfärgat band. Grönfärgen gjorde sig jättebra ihop med klänningen och du passar bra i både den färgen och klänningen tycker jag :)

• ThereseV

Oj vad svårt. Det gröna bandet blev jättefint! Men iom att det inte sitter fast så behöver du ju inte bestämma dig förrän du står där med hår, smink, smycken och blommor..då känner du nog om det fortfarande känns tomt eller om du kör utan:)
    Men jag skulle helt klart satsa på ett enkelt band utan bling, om du väljer band:)  

• Aniara4

Hm, är jag den enda som tycker klänningen kom mer till sin rätt utan band? Med smycken (inklusive armband!9, blommor osv tror jag det blir alldeles tillräckligt med "jox" ändå. Buketten kommer t.ex. att synas bättre om du har en helt vit klänning som "bakgrund".

• FrökenMäkelä

Ny lyckas jag se sista bilden du lagt upp och jag gillar inte med band alls. Tycker den tar ifrån klänningens vackra enkelhet. Snor den fina drapperingen på klänningen.

• swdnchick

Jag tycker att din klänning är jättefin!! Vilket märke är det? Var har du köpt den?

Jag tycker att du kan vänta till bröllopsdagen med att bestämma om du ska ha bandet eller inte. För då har du ju helheten med blommor och fixat hår, och smycken. Om nu inte bandet måste sys på innan för att se bra ut....

• Aniara4
    FrökenMäkelä skrev 2013-03-14 13:31:08 följande:

Ny lyckas jag se sista bilden du lagt upp och jag gillar inte med band alls. Tycker den tar ifrån klänningens vackra enkelhet. Snor den fina drapperingen på klänningen.

Jag tycker också bandet stör den fina draperingen.
  • Mrs Lindahl 2014

Jag gillar bandet väldigt mycket! Jag kan tipsa om Etsy, de har massor av band i alla tänkbara former och prisklasser. Sök på "sash" så hittar du! Skrattande

• Grodprinsens brud

Definitivt utan band eftersom jag gillar enkelt och stilrent. Jag tycker att det oftare blir elegantare och att extra detaljer faktiskt kan ta ner lyxkänslan.. Men på en del klänningar passar detaljer absolut.. 

Svar på tråden Ge klänningen lite mer? Eller?