• panik

Sitter som ett korvskin - gifter mig om 3 dagar!

Jag har panik! På lördag gifter jag mig ( enkelt och borgligt, bara jag och min man)
    Provade jjust min klänning som hängt i gaderoben sen ett bra tag - och nu sitter den som ett KORVSKIN!

Vad skall jag göra! Behöver minska snabbt över mage och nedanför brösten. Tror ni att en snabb pulverkur till lördag eftermiddag kan rädda mig? Vill så gärna att den sitter snyggt på lördag, som det ser ut nu ser det ujt som den skall spricka när som!

Vet att pulver inte är en långsiktig löning, har aldrig testat, men har googlat och hört att man kan tappa rätt mkt vätska snabbt.
    På lördag är det bara jag och min man, vi skall efter fotograf och vigsel bara mysa på hotellet - så skall inte orka festa natten lång.

Vad tror ni... vad hade ni gjort!?

• Svar på tråden Sitter som ett korvskin - gifter mig om 3 dagar!
  • Mustikka

Pulvershakes och gördel! Tror det kan hjälpa =)
    Håller tummarna för att den ska sitta fint!! 

• daniiel

Jag hoppas att du ska kunna ha din klänning, men om jag var du, så skulle jag dessutom bege mig ut på stan en sväng och kika efter en ny klänning som backup. Bara för att inte stå där på bröllopsdagen och slita i klänningen och inte alls känna sig fin!

Dom flesta butiker har väl öppet köp, så om du inte behöver använda "back up klänningen", så kanske du kan lämna tillbaka den.

Men som sagt, jag hoppas att du kan lösa det så du kan ha din klänning :)

• PimPim83
    FruForsmark skrev 2013-02-27 17:22:42 följande:
    Köp sådana där slimmande underklädesstrumpa. Vet inte hur de funkar men värt att testa i det här fallet.
    daniiel skrev 2013-02-27 19:44:36 följande:
    Jag hoppas att du ska kunna ha din klänning, men om jag var du, så skulle jag dessutom bege mig ut på stan en sväng och kika efter en ny klänning som backup. Bara för att inte stå där på bröllopsdagen och slita i klänningen och inte alls känna sig fin!
    Jag tänkte tipsa om samma sak: shapingunderkläder och att kolla efter en annan klänning att ha som backup.
  • Jompen

eller som en ovan skrivit kan du ju köpa en backup klänning. gör en fuling, o använd den o lämna tillbaka sedan :p

• Chicita

Shapingunderkläder är suveräna.

Hade en dam i butiken för någon vecka sen som provade en kjol hon gillade (och en hel del klänningar) men inget satt så där jättebra.
    Jag frågade om hon ville testa tillsammans med en sån trosa som går ända upp till BH-kanten. Och hon var lite tveksam men tänkte att det väl inte kunde skada.

Kjolen som hon inte fått igen dragkedjan helt på tidigare - den rasade av henne. Hon fick lov att gå ner en hel storlek.

Dock ska jag säga att man får bäst effekt om man är lite lös i hullet.
    Om hullet är mer fast så ger det inte alls lika stor effekt. Men effekt får man...
    Skillnaden för dig blir kanske inte "oj nu är klänningen för stor" utan istället "vad bra, nu sitter den inte åt lika mycket"

Och dessutom behöver du inte riskera att bli svag och yr som man kan bli om man svälter sig.
    När man bantar med pulver så kan också kroppen reagera och ta det som just svält. Och därför börja försöka lagra allt den kan istället. Alltså både vätska och alla kalorier den kan få tag i. Så det kan faktiskt hända att man sväller upp istället om man har otur. 

• ev2013

Håller tummar och tår för dig! Hoppas det går vägen!

Jag hade nog oxå testat pulver, men haft i tanken det som de övriga sagt att vara uppmärksam hur du mår under kuren.
    Testa bra underkläder!

Stort lycka till!

• jimmyojennifer

Shaping underkläder. Raska promenader varje morgon nu. Undvik mejeriprodukter och spannmål som får magen att svälla. Ät sallad, ät grönsaker. Ät kokta grönsaker. Mättande och kalorisnålt. Man kan inte göra något mirakel på bara några dagar men du göra det bästa av situationen.

Jag hade inte rekommenderat pulver, speciellt inte om du aldrig provat! Du vet inte hur din mage reagerar. Inge kul att leva på pulver, klänningen sitter fint men så fort du tar en klunk champange och en matbit så börjar det bubbla i magen. Kanske inte vill tillbringa bröllopsnatten på toaletten med rännskita.
    Värsta senariot målar jag upp nu, förlåt! Men tänk dig för. Människan är inte skapt för att leva pulver, våra kroppar kan reagera jätte konstigt!

Plus att man som sagt tappar massor i vätska vilket kan göra en trött, svimfärdig, matt och blek.

Jag hoppas ni får en underbar bröllopsdag! :)

• Alvstina

Hur har det gått för dig? Jag hopps att idag blir en fantastisk dag för dig, oavsett vad! Kram

• panik

Tack alla för alla tips och råd!

Jag körde pulver kombinerat med lite mindre mat - och det funka!

Jag har aldrig känt mig vackrare och lyckligare! Dagen var helt perfekt! <3

• palma2013
    panik skrev 2013-03-06 10:59:52 följande:

Grattis! Kul att det blev så lyckat. Ser också fram emot VÅR dag så himla mycket.
  • PimPim83

Härligt att höra!  Glad
  • Sandra380

Vad roligt att höra :D 
  • FruForsmark

Härligt! Skönt att det löste sig!
Svar på tråden Sitter som ett korvskin - gifter mig om 3 dagar!