• panik

Sitter som ett korvskin - gifter mig om 3 dagar!

Jag har panik! På lördag gifter jag mig ( enkelt och borgligt, bara jag och min man)
    Provade jjust min klänning som hängt i gaderoben sen ett bra tag - och nu sitter den som ett KORVSKIN!

Vad skall jag göra! Behöver minska snabbt över mage och nedanför brösten. Tror ni att en snabb pulverkur till lördag eftermiddag kan rädda mig? Vill så gärna att den sitter snyggt på lördag, som det ser ut nu ser det ujt som den skall spricka när som!

Vet att pulver inte är en långsiktig löning, har aldrig testat, men har googlat och hört att man kan tappa rätt mkt vätska snabbt.
    På lördag är det bara jag och min man, vi skall efter fotograf och vigsel bara mysa på hotellet - så skall inte orka festa natten lång.

Vad tror ni... vad hade ni gjort!?

• Svar på tråden Sitter som ett korvskin - gifter mig om 3 dagar!
  • dellelgarin

Ja det känns väl som pulver är det enda som kan hjälpa dig så snabbt, om det ens går...

• Alvstina

Oj, vad tråkigt :/, pulver i all ära, men tänk också på att du ska må bra på din bröllopsdag! Att toksvälta mår man inte jättebra av. Själv skulle jag nog först prova att köpa en gördel som håller in magen, och se vad det kan göra på klänningen. 

• alfonso

Kanske skippa kolhydrater fram till bröllopet? Om jag har ätit mycket kolhydrater, särskilt mjukbröd, så blir jag lite uppsvälld om magen.

• Sandra380

Pulver är en jättebra "quick fix" faktiskt. Man går ju inte och är hungrig på pulver (tycker jag) och dessutom är det ju bara att flåfesta och äta gott så fort vigseln och fotografen är klara :) Men nej, det är absolut ingen långvarig lösning :) Lycka till på lördag :)

• PiaB

Jag skulle också testa pulver då det bara handlar om några dagar. Jag rasar i vikt av pulver och har använt det som en panik åtgärd ibland. Men om du har möjlighet rekommenderar jag absolut att testa en gördel eller liknande då man "går ner" ca en storlek av dem beroende på hur man är skapt

• FruForsmark

Köp sådana där slimmande underklädesstrumpa. Vet inte hur de funkar men värt att testa i det här fallet. Tror inte på en massa mix av mat, tänk om du blir dålig i magen istället.

• Camilla01

Håller med dem andra om att testa någon bra underkläning eller liknande med inhållande effekt. Men att labba med någon snabbkur hade jag inte vågat då man kan få mer ofin hud samt att ens mage kan få frilirr och bli tokig. Ät inget onyttigt gå en raskpromenad direkt på morgonen och försök röra dig extra så mycket det går. Drick endast vatten ingen läsk ingen öl. Ta mindre portioner och ät  mycket mindre. Kanske matiga sallader.
    Nu vet jag inte när du provade din kläning men om det inte var allt förlänge sedan den satt bra kommer det nog lösa sig. Stort lycka till. 

• FrökenMäkelä

Absolut kan du köra pulver fram till den stora dagen. Du kommer tappa vätska mestadels.Och man går absolut inte hungrig och skulle du göra det så ta frukt eller grönsak som komplement.

Men det är inte säkert att du hinner tappa tillräckligt.

• aviman

Riktigt bra shapingprodukter kan också hjälpa, som några redan skrivit

Jag skulle också våga mig på en snabb pulver-kur! 

• sommar2014

Shapingprodukter gör STOR skillnad! Inte minst på hur klänningen sitter, i stället för valkar på ryggen och muffinsmage vid troskanten blir ju allt helt slätt. Gå med klänningen till en bra underklädesbutik och be att få hjälp!

Jag tror inte på quickfix-bantning, men magen kan ju gå från rätt platt till helt uppsvälld (och tvärtom) på bara några dagar/timmar, beroende på vad man ätit och druckit. Promenera mycket, drick (lagom) mycket vatten och undvik stora mängder kolhydrater och salt (t.ex. pizza!) då det binder vätska i kroppen. Helt utan salt bör man såklart inte vara, då det behövs för kroppens funktioner ju, men t.ex. snabbmat, pommes frites, chips och sånt innehåller alldeles för mycket salt. Många kan också få mer svullen mage av laktos och bröd, så testa att inte dricka mjölk i några dagar om du tror att du kan vara känslig mot det. Var man befinner sig i menscykeln påverkar ju också väldigt mycket...

Svar på tråden Sitter som ett korvskin - gifter mig om 3 dagar!