• Äldre 11 Feb 09:09
    5078 visningar
    30 svar
    30
    5078

    Hur firar du Alla hjärtans dag?

    Den 14:e februari är det dags för Alla hjärtans dag. Berätta om hur du firar!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur firar du Alla hjärtans dag?
  • Annamo­lly
    Äldre 11 Feb 13:59
    #11

    Jag och min fastman ar bada valdigt romantiskt lagda. Men vi tycker bada att det ar ganska oromantiskt att kopa blommor eller ga ut pa middag eller whatever bara for att det star i kalendern, for sana saker gor vi anda ganska ofta. Och i London dar vi bor ar allt sa hysteriskt sa man far trangas med hundra andra par bland ballonger och hjartan vart man an gar den dagen. Kanns ganska hysteriskt och inte speciellt romantiskt. Kanske kommer jag tycka annorlunda nar vi har varit gifta i tio ar och han inte langre koper blommor spontant! Glad


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • PiaB
    Äldre 11 Feb 14:02
    #12

    Och jag håller med TheD, lite fåningt. Rätta mig gärna om jag har fel, men det är väl inte ens en svensk tradition? Jag firar gärna påsk och jul m.m. stort och mycket, men inte dessa påhittade kommersiella "traditioner".


  • Äldre 11 Feb 14:38
    #13

    Det varierar. I år ska vi faktiskt gå ut och äta middag. Jag gillar alla dagar då man kan fira lite extra.

    Min fantastiska man är ganska romantisk och jag får blommor lite då och då ifrån honom. Vi går dessutom ganska ofta ut och äter middag på restaurang. Därför svarade jag lite.

  • Äldre 11 Feb 14:45
    #14
    filibustern skrev 2013-02-11 11:53:59 följande:
    blir väldigt lite iår.. har skrivit en dikt.. eller ett brev mer.. på engelska till min karl. har tagit med massa speltitlar då min älskling är datanörd och dessutom fördd på tidigt 80-tal så han har växt upp med atari och nintendo. kan ju posta in den här och se vad ni tycker?
    markerar de titlar jag tagit med.

    On this little big planet we are the army of two, fighting the future and the past. my dream is to make the journey with you, to the moon and back. maybe we can call it the final fantasy of our life?

    a silent storm is raging in my heart when i see you, when i think of you, when i touch you. Youre my DNA-match, my mega man, and your Halo is lighting up my life when it's dark.
    dead or alive, but you will always have a special place in my heart. <3

    nu är ju jag inte sådär skitbra på att skriva dkter eller annat. men det duger tycker jag^^ annars blir det väl bara en lite lyxigare middag på torsdag^^

    Underbar dikt :D Som spel-intresserad skulle jag tycka det var väldigt skoj att få något sådant här :)

  • Äldre 11 Feb 15:01
    #15

    Vi brukar fira stort men i år så måste jag vara på jobb på kvällen :( Dessutom fyller min sambo år den 12/2. Vi har dessutom nyligen förlovat oss så då har vi fått en ordentlig dos romantik. Men till helgen blir det middag o romantik, men det brukar vi ha varje lördag ;)

  • Alylly­ra
    Äldre 11 Feb 15:22
    #16

    Vi ska faktiskt gå och prata med guldsmeden om våra idéer på vigselringar.
    Inget som var planerat direkt, hon föreslog en dag och jag insåg långt senare att det var Alla Hjärtans... Men det känns ganska passande och lite mysigt att smita iväg från jobbet och vara romantiska en stund bara vi (och guldsmeden Tungan ute).

  • Äldre 11 Feb 15:25
    #17

    Jag fyllde i "inte alls", för vi brukar inte fira det. Jag ska testa att göra hjärtformad pannacotta till bröllopet, så det ska jag överraska honom med någon dag, men det är inte säkert att det blir just på alla hjärtans dag..Sambon vet att jag uppskattar överraskningar och extra mys på vanliga dagar mer än "för att man måste", och han håller som tur är med:)

  • Äldre 11 Feb 15:55
    #18
    GustavB skrev 2013-02-11 14:45:50 följande:

    Underbar dikt :D Som spel-intresserad skulle jag tycka det var väldigt skoj att få något sådant här :)


    HÄRLIGT! bra att få lite manlig feedback och dessutom från en spelintresserad! tack tack!
  • Äldre 11 Feb 16:32
    #19

    Jag svarade att vi firar lite, men precis som Chicita lutar det mer åt ingenting. Kanske köper någon bukett med tulpaner till varandra, men det gör vi till och från under hela året, måste inte vara promt alla hjärtansdag. Jag fyller år den 6 februari också så jag har väl alltid känt att fira något bara 1 vecka efter min födelsedag känns lite tramsigt.


    Vi är väldigt duktiga på att uppmärksamma varandra med blommor, dikter, gulliga lappar, middagar, massage, bara vi mys osv osv hela året runt. Vi är ett sånt där par som tycker att alla hjärtansdag är lite "kommersiellt trams"ett sätt för företagen att sälja kort och choklad i massor en dag om året hehe.


    Det är härligt att det sprids så mycket kärlek och glädje just den dagen och det tycker jag om, men vi firar det inte.=)

  • afture­lding
    Äldre 11 Feb 18:10
    #20

    Min sambo frågade precis om jag såg fram emot torsdag. Först hade jag ingen aning om vad han menade, och sen trodde jag att han menade att det är antikrundan på TV (antikrundan är det bästa som produceras av svensk tv). Sen undrade han om jag ville ha en present, och först då gick det upp för mig.

    Ungefär så intresserad är jag av detta kommersiella jippo Flört Jag har aldrig någonsin firat alla hjärtans dag. Jag tycker det är så ytligt. Kan inte mina nära, och framförallt min sambo, visa mig kärlek vilken dag som helst så är de inget att ha.

  • Äldre 11 Feb 18:34
    #21

    Rätta mig gärna om jag har fel, men kan inte inte alla hjärtans dag handla om att stanna upp reflektera över allt  fint man har? Alla människor man har i sitt liv som man älskar och uppskattar, som man är älskad av. Att ta en dag att uppmärksamma det. Att det finns en speciell dag för sådant betyder ju inte att man inte får visa kärlek eller uppskattning någon annan dag under året. Det betyder ju inte heller att man måste köpa något, utan det kan räcka med en liten lapp i jackfickan, ett extra snällt ord eller att äntligen ta sig tid att ringa det där samtalet till farmor och prata en stund.

    För oss har som sagt alla hjärtans dag förändrats i och med att vi fick vår dotter. Februari och den dagen har blivit så mycket mer än att köpa en ros och godishjärtan. Alla hjärtans dag handlar för oss om att varva ner och reflektera över vilken tur vi har som har varandra. Självklart något vi kan göra årets alla dagar, men det känns roligt att få en viss dag ägnad till det tycker jag. Ja, vi firar visserligen med en present till vår dotter och jag ser inget fel med det, jag ser det inte som något ytligt eller som att vi bara vill bidra till ett komersiellt jippo. Alla hjärtans dag, precis som allt annat, blir vad man gör det till.


  • Äldre 11 Feb 19:30
    #22
    daniiel skrev 2013-02-11 18:34:23 följande:
    Rätta mig gärna om jag har fel, men kan inte inte alla hjärtans dag handla om att stanna upp reflektera över allt  fint man har? Alla människor man har i sitt liv som man älskar och uppskattar, som man är älskad av. Att ta en dag att uppmärksamma det. Att det finns en speciell dag för sådant betyder ju inte att man inte får visa kärlek eller uppskattning någon annan dag under året. Det betyder ju inte heller att man måste köpa något, utan det kan räcka med en liten lapp i jackfickan, ett extra snällt ord eller att äntligen ta sig tid att ringa det där samtalet till farmor och prata en stund.

    För oss har som sagt alla hjärtans dag förändrats i och med att vi fick vår dotter. Februari och den dagen har blivit så mycket mer än att köpa en ros och godishjärtan. Alla hjärtans dag handlar för oss om att varva ner och reflektera över vilken tur vi har som har varandra. Självklart något vi kan göra årets alla dagar, men det känns roligt att få en viss dag ägnad till det tycker jag. Ja, vi firar visserligen med en present till vår dotter och jag ser inget fel med det, jag ser det inte som något ytligt eller som att vi bara vill bidra till ett komersiellt jippo. Alla hjärtans dag, precis som allt annat, blir vad man gör det till.
  • Äldre 11 Feb 19:33
    #23

    Vi firar lite lagom i mina ögon. vi har två barn så av dem önskar jag mig alltid extra pussar och kramar och sen försöker vi lära dem vikten av att vissa alla man tycker om med en extra kram ibland. Något lite brukar jag köpa till dem eller så får dem se sitt favorit program något lite extra blir det till manen men.
    Jag har en underbar blivande som brukar ge mig romantiska saker lite när som men något extra mys blir det på alla hjärtsans jag tycker små saker kan vara mest romantiska som ett paket jordgubbar när man älskar bär eller något sådant. 

  • Tooie
    Äldre 12 Feb 06:48
    #24

    Vår son fyller 1 år så det ska firas med en massa kärlek :) sen när jan har somnat för natten blir det en god middag hemma och massor med kramar :) har även köpt en fin present :)

  • schmoc­k
    Äldre 12 Feb 17:59
    #25

    Vi ska fira genom att jag ska tåget hem till familjen, han ska jobba.

    Jag har köpt en present, det brukar jag göra. Vi brukar även köpa nåt gott och ha det lite mysigt. Men det gör vi annars med ibland.
    Det är inte så viktigt att just den dagen blir firad, vi uppskattar varandra och överraskar varandra närsomhelst under året.
    Men en present och ett kort blir det från mitt håll iaf. Det är inte hela världen om han glömmer bort det, han är så go hela året ändå!

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 12 Feb 18:06
    #26

    Då det är vardag blir det väl med kvällsmat och sömn Skrattande


  • dellel­garin
    Äldre 15 Feb 13:12
    #27

    Jag tillhör den skaran som gillar alla hjärtans dag, det finns inte mindre kärlek mellan oss resten av året för att vi uppmärksammar varandra lite extra på denna dagen .


    Vi brukar gå ut och äta och skämma bort oss lite men med bröllopsbudgeten och stundande 30 års fest så fick det bli lite mera budget i år, det är tanken som är viktigast.


     


    Jag gjorde frukost på sängen till min fästman (smörgåsar som hjärtan) , så fick jag blombud till jobbet <3 och sen lagade vi middag tillsammans och åt med tända ljus och la oss skittidigt och såg film, det är lyx för oss som jobbar ihjäl oss annars.


    Skitmånga tycker nog vi är fåniga , och kräkit romantiska, men vi tröttnar säkert så lät oss hålla på väll ;)
     men alla är vi olika, det värsta med allahjärtans är alla besvikelser som människor upplever..... de som gärna vill att dagen skall vara speciell men inte får det uppfyllt :(

  • Äldre 17 Feb 20:53
    #28

    Vi firar inte alla hjärtans dag. Känner att varför måste man visa sin uppskattning en speciell dag, känns lite krystat. Bättre att ta det en dag, när som helst på året.

  • dellel­garin
    Äldre 18 Feb 10:34
    #29
    jimsan78 skrev 2013-02-17 20:53:40 följande:
    Vi firar inte alla hjärtans dag. Känner att varför måste man visa sin uppskattning en speciell dag, känns lite krystat. Bättre att ta det en dag, när som helst på året.
    Det ena utesluter väl knappast det andra? ;)
  • Äldre 20 Feb 11:57
    #30

    Vi gick ut och åt på ett lite mer stämningsfullt ställe än den typen av ställen vi oftast besöker. Det var otroligt mysigt och vi bestämde datum för bröllopet Glad Vi hade tänkt gå på bio, men hade det så himla bra där vid bordet så vi stannade i flera timmar. Sen gick vi hem och åt godis, haha! Jag tillhör skaran som menar att romantik på alla hjärtans dag inte utesluter spontan romantik på andra dagar. The more, the better, är min melodi. Jag älskar högtider och att ha något att se fram emot.

    Jag säger absolut INTE att det är så för er som inte firar alla hjärtans, men MIN tidigare erfarenhet av män är att de som tyckt alla hjärtans varit tjafs p.g.a. att det inte är "spontant" nog, definitivt inte är de som varit spontanromantiska någon annan dag om året heller. Min blivande gör fina saker för mig året runt, och det är det viktigaste. Att han också propsade på att vi skulle ut och äta på alla hjärtans var bara en bonus Glad

Svar på tråden Hur firar du Alla hjärtans dag?