• Vicke01

Kan jag se ut så här?

Jag vet att jag får ha på mig precis vad jag vill på vårt bröllop, men eftersom jag är dålig på det här med kläder så behöver jag hjälp. Tycker själv att klänningen är fin och sitter bra (på bilden är den inte snörad i ryggen- rätt svårt att göra själv). Boleron jag har på bilden ska jag inte ha, ville mest få en uppfattning om hur det skulle se ut. Skorna jag tänkte ha är vita knähöga Converse. Om snörena är tillräckligt långa tänkte jag ha de orangea som jag knutit fast på de svarta skorna jag har på bilden. Har köpt en tiara med men är inte helt säker på den...tycker det är svårt att klä mig så att det känns "speciellt" utan att det blir fånigt.

• Svar på tråden Kan jag se ut så här?
  • kramen

jag tycker att vita låga converse m satinband, skippa bandet i midjan. vad har du för färg på håret ?

• FrökenErika

Du är ju jättefin ju! Gul är en så underskattad färg tycker jag, den symboliserar ju en massa fina saker och gör en undermedvetet glad och pigg. Jag tänkte också ha converse (med klack) från början, men nu går det inte riktigt ihop med resten utav stilen. :(

Jag tycker inte att du ska ändra nånting. You go girl!

• Vicke01

Stort tack för att ni alla orkar engagera er, uppskattas väldigt mycket!

Kramen: jag är blond, tänkte göra lite slingor lagom till bröllopet och då brukar håret bli "gyllenblont".

Jag ska beställa skorna nästa vecka och skaffa lite olika satinband. Det kostar ju inte så mycket att testa era olika tips om färger. Bild(er) kommer!

• kramen
    Vicke01 skrev 2013-01-12 12:56:23 följande:

Stort tack för att ni alla orkar engagera er, uppskattas väldigt mycket!

Kramen: jag är blond, tänkte göra lite slingor lagom till bröllopet och då brukar håret bli "gyllenblont".

Jag ska beställa skorna nästa vecka och skaffa lite olika satinband. Det kostar ju inte så mycket att testa era olika tips om färger. Bild(er) kommer!

okej :) jag är oxå blond, hur ska du ha håret ?  Jag funderar på vintagelook :)hihi
  • Vicke01

Hello, här kommer lite nya bilder!

Har underkjol med 3 lager tyll under klänningen. Jag tycker själv att det står ut alldeles för mycket där bak...ser ut som en anka Kan man klippa bort något lager tyll så att det ser lite mer sansat ut?

Har inte varit hos sömmerskan och fått bandet under bysten bortplockat, men det ska iaf bort och (troligen) ersättas med ett brett vitt band i midjan. Skorna är jag jättenöjd med! De syns inte så bra, men det blev jättefint med satinband i stället för de vanliga skosnörena. Bra tips!

• Vicke01

och en bild framifrån...vet inte riktigt om jag är nöjd eller inte, men det är nog mest för att jag är ovan vid den här typen av klänning (+ underkjolen på det). Tycker själv att jag ser enormt bred ut över höfterna (pga underkjolen)?

• Chicita

sitter inte underkjolen lite högt upp?
    Du kan ju be sömmerskan att flytta ner ett lager annars så att den fyller ut hela vägen ner men inte pöser ut så tidigt... Glad 

• SandraElisabet
    Chicita skrev 2013-01-27 19:16:53 följande:
    sitter inte underkjolen lite högt upp?
    Du kan ju be sömmerskan att flytta ner ett lager annars så att den fyller ut hela vägen ner men inte pöser ut så tidigt... Glad 
    Håller med Chicita, underkjolen måste ner lite.... Den bygger upp vidden för hög upp.
  • SandraElisabet

Och jag tror att ett bredare satinband längre ner i midjan skulle vara sötare. :) Du måste ju inte ha en synlig rosett om du inte vill.... :)

• Vicke01

Jag satte den i midjan. När jag hade den i "höfthöjd" såg det ännu värre ut + obekvämt + ett extra par kärlekshandtag uppenbarade sig plötsligt Jag är ganska mjuk vid höfterna så det krävs inte speciellt mycket för att det ska bli "bullar" där (som synd genom kläderna)

• SandraElisabet
    Vicke01 skrev 2013-01-27 19:20:46 följande:
    Jag satte den i midjan. När jag hade den i "höfthöjd" såg det ännu värre ut + obekvämt + ett extra par kärlekshandtag uppenbarade sig plötsligt Jag är ganska mjuk vid höfterna så det krävs inte speciellt mycket för att det ska bli "bullar" där (som synd genom kläderna)
    Då kanske du tyvärr har fått tag i en underkjol som är tänkt att ha till en kortare kjol?? :(

Ta med dig klänningen ut i butik och prova med längre underkjolar och se hur det känns/ser ut. Då kan du snabbt bestämma dig för hur du vill ha det.

Angående kärlekshandtagen så känner jag alldeles för väl igen mig... :P Ett par rejäla trosor eller en gördel kan hjälpa till att hålla allt på plats och sömmerksam kanske kan hjälpa dig att förlänga underkjolen i värsta fall.

:)
  • Chicita

Ja jag håller med, underkjolen är nog inte helt rätt då för klänningen. Men sömmerskan kan säkert hjälpa till att fixa det också.
    Men att prova med olika underkjolar är en bra idé Glad 

• Vicke01

Phu, känns bra att veta att det nödvändigtvis inte är min kropp det är fel på Underkjolsjakt inleds i morgon!

• Mmmaria

Det ser fint ut utan underkjol tycker jag.

• SandraElisabet
    Mmmaria skrev 2013-01-27 20:48:02 följande:
    Det ser fint ut utan underkjol tycker jag.
    Ja, jag tänkte tillagt det men glöme nog. :) Du behöver inte ha underkjol om du inte vill, den ser söt ut även utan.
    Men kan vara bra att prova lite olika, så att du vet med säkerhet. ;)
Svar på tråden Kan jag se ut så här?