• Lina

    Smörgåstårta som mat på bröllop??

    Hej.


    Min sambo kom med försalg idag att ha smörgåstortor med olika sallader som mat till vårat bröllop. Först var det tänkt att vi skulle ha kall buffé men det är mycket att göra då vi ska göra allt själv.


     


    Vad tycker ni om det förslaget?


    Vi ska gifta oss början på juli, början på agusti så det blir ett sommarbröllop och jag tror att det kan bli bra på en sommardag (varm får vi hoppas) :)


     

  • Svar på tråden Smörgåstårta som mat på bröllop??
  • daniiel

    Haha jisses, det är uppenbarligen för tidigt på morgonen för min del.. vigselaktigen? Vigselakten såklart. Nåja, jag märker att jag skriver alldeles för snabbt och snubblar på och glömmer av bokstäver ibland :P Kan inte hjälpas..


  • Fial8

    Smörgåstårta - en underskattad klassiker! Ni verkar ju gilla det liksom era gäster. Jag säger go for it :) Tycker att det är smaskens och kan lätta äta mig proppmätt på det!

  • Lina

    jag tycker också att smörgåstårta är mer som dop och födelsemat men då kan jag också tycka att varför ska alltid bröllop vara så traditionella, om ni förstår hur jag tänker?


    vi ska ju bara vara närmast familj och släkt.


    Smörgåstårta på bröllop, lite konstigt, men gott och olika tillbehör är väll inte så tokigt kan jag tycka:)


    Sen är jag personligen inte så förtjust i majonäs men det finns recept på annat man kan ha i och även hitta på själv:)


     


    Och det är ju vi som bestämmer men vill höra vad andra tycker och tror på den idén:)


    Vi får se hur vi gör med just maten, inte det lättaste ibland

  • Denblivandemajbruden

    Det är eran dag. Så ni bestämmer vad ni vill ha.
    Vi kommer at ha en buffe med det vi älskar i matväg!
    Och kommer at ha smörgåstårta som "nattmat" då man börjar bli lite små hungrig mot midnatt.
    så gör det som känns bäst för er

  • PimPim83

    Jag tycker att ni kan göra precis som ni vill, men håller med Chicita om att det kan vara bra att informera gästerna innan om att ni bjuder på smörgåstårta så att de som behöver kan äta en stadigare lunch före bröllopet.


  • Lina

    självklar skriver vi på inbjudningarna om vi har tänkt bjuda på smörgåstårta, men vi ser ju. Bröllopet är om 6 månader så vi hinner niga vela lite fram och tillbaka :)


     


    Det är min sambo den blivande maken som helst vill ha det då han älskar smörgåstårta, men jag är lite inne på kall buffé, men vi ser vad det blir till sist:)

  • Chicita
    Lina skrev 2013-01-10 11:10:29 följande:

    självklar skriver vi på inbjudningarna om vi har tänkt bjuda på smörgåstårta, men vi ser ju. Bröllopet är om 6 månader så vi hinner niga vela lite fram och tillbaka :)


     


    Det är min sambo den blivande maken som helst vill ha det då han älskar smörgåstårta, men jag är lite inne på kall buffé, men vi ser vad det blir till sist:)


    Kan ni inte kombinera?
    Gör en smörgåstårta till den kalla buffén och ställ först i "tag-ordningen" så kan den fungera som förrätt till de som önskar Glad 
  • Lina
    Chicita skrev 2013-01-10 11:17:49 följande:
    Kan ni inte kombinera?
    Gör en smörgåstårta till den kalla buffén och ställ först i "tag-ordningen" så kan den fungera som förrätt till de som önskar Glad

    Absolut det kan man göra:)


    det hade jag inte ens tänkt på, så förrvirrad i all denna bröllopsplanering:)


    Tack för förslaget, ska prata med sambon om han går med på det:)

  • maxmamma

    nä daniiel nu tror jag vi missförstod varandra där men visst kan man ha smörgåstårta som bröllops mat, för jag älskar som sagt var smörgåstårta o kan äta ganska mycket sånt o bli relativt mätt på det.


    Jag vet ju att självklart väljer man den mat man känner sig mest nöjd med att bjuda på.


    Sen kan jag väl tycka att om det är ett "lunch"bröllop så funkar ju smörgåstårta jättebra men om det är ett kvällsmiddags bröllop så hade jag nog gärna fått en lite mer middags aktig mat att äta.


    men alla gör som de vill


    jag har iofs aldrig varit på ett lunchbröllop heller, bara eftermiddags/kvällsbröllop så kanske därav min tanke på hur det kan bli om man har sån tårta på kvällen.

Svar på tråden Smörgåstårta som mat på bröllop??