• Ela

Har hittat den perfekta klänningen. Vill ha tips!

Hej och GOTT NYTT ÅR på er!

Ny som användare på bröllopstorget men har ju såklart använt det massor som inspiration. Känner att många har så bra idéer och skulle bli så oerhört glad över lite tips.

Den 31/8 gifter jag och min fästman oss! Det blir på dagen, alkoholfritt och smörgåstårta efter. Om det hjälper med den informationen = dvs inget party och stort bröllop (ca 65 personer). Festen blir veckan efter.

Klänningen är spikad och klar - denna i ivory alternativt champagne (vad tror ni: blir champagne för mörkt?)
    Den ska vara utan axelband.

Jag har långt och ganska "lysande" mörkrött färgat hår som får förbli det till bröllopet (blond egentligen).

Min blivande man har tuppkam/mohawk-liknande frisyr och ska ha följande väst
    och halsbestyr. Tror färgen hette beige/guld eller liknande.. tyckte den såg rätt cremefärgad ut. Ja ni ser ju själva, de har fått till färgen bra :) Prickarna i mönstret är guldfärgade vilket inte syns så bra här. Till det ska han ha en skjorta med uppkavlade ärmar. Han kommer bli såå läcker Hjärta

Min vigselring är jag, liksom klänningen, helt tokig i!

NU till frågorna :D

- Vad tror ni om för accessoarer till mig? Hur skulle ni matcha allt? Tänk på mitt röda hår också ;)
    - Vad skulle ni ha för frisyr? Är inne på en "grekisk-inspirerad".. Halvt uppsatt, lockat.. lite lösa slingor runt ansiktet.
    - Vilka byxor och skor skulle passa till brudgummen?
    - Förlovningsringen min ska uppdateras, vad tror ni passar till vigselringen? (jag friade, hade och har fortfarande tillfälliga ringar som visserligen båda är väldigt förtjusta i!) Och tror min skulle passa fint till vigselringen.. men OM ni skulle välja nåt till, vad skulle ni satsa på?

Hans är den vänstra av dessa och min är på bilden under:

Tack och KRAM! Glad

• Svar på tråden Har hittat den perfekta klänningen. Vill ha tips!
  • Ela
    Chicita skrev 2013-01-02 12:19:35 följande:
    Det låter som att ni har en bra inställning. Och då kommer det säkert bli precis så bra som ni hoppas också Solig
    Skrattande

Känner någon för att ge utlåtande om ni tror att klänningen passar min kroppstyp? Jag ska ändå, på kul, åka med fästmannen till en bröllopsbutik o testa lite klänningar på måndag. Mysigt :)

Mått: 90, 65, 95. 167 cm lång.. Vad ser ni framför er, borde jag ha en annan modell?!
  • Chicita
    Ela skrev 2013-01-02 12:29:07 följande:
    Skrattande

Känner någon för att ge utlåtande om ni tror att klänningen passar min kroppstyp? Jag ska ändå, på kul, åka med fästmannen till en bröllopsbutik o testa lite klänningar på måndag. Mysigt :)

Mått: 90, 65, 95. 167 cm lång.. Vad ser ni framför er, borde jag ha en annan modell?!
    Tror den passar bra, du bör sikta på något med markerad midja, och det har ju den där.
    Man kan få lite stor bak *host host* när materialet är så mjukt och draperas över kroppen. Men du har en bra balans låter det som. Och då gör det inget...
    Hade du haft mindre byst eller bredare höfter/bak (päronform) så skulle jag inte rekommenderat den.
    Men eftersom du har en klassisk timglasform så tror jag att det kan bli jättebra Solig
  • Ela
    Chicita skrev 2013-01-02 12:47:15 följande:
    Tror den passar bra, du bör sikta på något med markerad midja, och det har ju den där.
    Man kan få lite stor bak *host host* när materialet är så mjukt och draperas över kroppen. Men du har en bra balans låter det som. Och då gör det inget...
    Hade du haft mindre byst eller bredare höfter/bak (päronform) så skulle jag inte rekommenderat den.
    Men eftersom du har en klassisk timglasform så tror jag att det kan bli jättebra Solig
    Exakt.. Jag har ju rätt mycket midja.. väljer att inte se att det är mycket av det andra, haha!
    Jag siktar på lite mindre rumpa till bröllopet, detta är mina mått när jag är otränad men äter lite.. Har alltid haft ass dock så tror inte jag kommer under 94.. Det hade jag när jag tränade o löpte som mest.

Brösten är inte så äkta dock :) Så de tar plats om vi säger så..

Ska se om de har liknande modeller inne i butiken, vore bra o prova :) Blir en massa foton!
  • Ela

Siktar på lite mindre än detta till bröllopet!
    Men ja.. Korsetten håller inte in här utan visar nog rätt bra hur jag är byggd :)
  • LindaCalle

Hej!

Får jag fråga var ni hittat era förlovningsringar? De med det svarta inlägget...Kanonfina! 

Tack!

Mvh Josefin / via LindaCalle

• Ela

Å här är typ 4 kg lättare och "inga" bröst.. Nåt sånt här ska jag komma ner till utan problem :)

• Ela
    LindaCalle skrev 2013-01-02 13:00:59 följande:
    Hej!

Får jag fråga var ni hittat era förlovningsringar? De med det svarta inlägget...Kanonfina! 

Tack!

Mvh Josefin / via LindaCalle

Hej!

Absolut :)

HÄR!
  • Chicita
    Ela skrev 2013-01-02 12:58:16 följande:

Siktar på lite mindre än detta till bröllopet!

Men ja.. Korsetten håller inte in här utan visar nog rätt bra hur jag är byggd :)
    Det kommer att bli jättebra med den klänningen om du ser ut ungefär så där även utan korsett Glad
  • Ela

Ska bli kul att prova modeller trots att jag bestämt mig ;) Kanske livsfarligt men då set jag om jag är "för kurvig" för vissa modeller :)

• Ela

Denna blev det inte, men alltid kul med bild :D

Nu har jag provat 4-5 modeller och fick prova en som var ganska lik den i huvudinlägget o min ursprungliga plan: http://www.party-line.dk/jpegs/12-4-H0775.jpg och den satt SÅ HIMLA SNYGGT!!!

Så nu blir det en beställning av klänningen som var tänkt från början :)

Var svårt med brösten, midjan o rumpan blev snygg i alla modeller.. Brösten - inte så mycket ;)

Fick prova en jättefin klänning som jag var sugen på att byta till:
    http://www.promsandweddings.se/wp-content/uploads/2012/06/D5031.jpg 

• Chicita

Det såg ju inte så illa ut GladFlört

Båda klänningarna du funderar på nu skulle ju funka, dom är lite lika i stilen ser det ut som Glad

Svar på tråden Har hittat den perfekta klänningen. Vill ha tips!