• Ela

Har hittat den perfekta klänningen. Vill ha tips!

Hej och GOTT NYTT ÅR på er!

Ny som användare på bröllopstorget men har ju såklart använt det massor som inspiration. Känner att många har så bra idéer och skulle bli så oerhört glad över lite tips.

Den 31/8 gifter jag och min fästman oss! Det blir på dagen, alkoholfritt och smörgåstårta efter. Om det hjälper med den informationen = dvs inget party och stort bröllop (ca 65 personer). Festen blir veckan efter.

Klänningen är spikad och klar - denna i ivory alternativt champagne (vad tror ni: blir champagne för mörkt?)
    Den ska vara utan axelband.

Jag har långt och ganska "lysande" mörkrött färgat hår som får förbli det till bröllopet (blond egentligen).

Min blivande man har tuppkam/mohawk-liknande frisyr och ska ha följande väst
    och halsbestyr. Tror färgen hette beige/guld eller liknande.. tyckte den såg rätt cremefärgad ut. Ja ni ser ju själva, de har fått till färgen bra :) Prickarna i mönstret är guldfärgade vilket inte syns så bra här. Till det ska han ha en skjorta med uppkavlade ärmar. Han kommer bli såå läcker Hjärta

Min vigselring är jag, liksom klänningen, helt tokig i!

NU till frågorna :D

- Vad tror ni om för accessoarer till mig? Hur skulle ni matcha allt? Tänk på mitt röda hår också ;)
    - Vad skulle ni ha för frisyr? Är inne på en "grekisk-inspirerad".. Halvt uppsatt, lockat.. lite lösa slingor runt ansiktet.
    - Vilka byxor och skor skulle passa till brudgummen?
    - Förlovningsringen min ska uppdateras, vad tror ni passar till vigselringen? (jag friade, hade och har fortfarande tillfälliga ringar som visserligen båda är väldigt förtjusta i!) Och tror min skulle passa fint till vigselringen.. men OM ni skulle välja nåt till, vad skulle ni satsa på?

Hans är den vänstra av dessa och min är på bilden under:

Tack och KRAM! Glad

• Svar på tråden Har hittat den perfekta klänningen. Vill ha tips!
  • LindaCalle

Mycket fin ring, får man fråga var den är ifrån och vad den kostar? Vigselringen tänkte jag på! Den med varannan svart sten...

Jag tror kläderna blir skitsnygga, kan tänka mig en kille i mohikan i de kläderna, skitcoolt ju!
    Hade nog varit kanon med en bild på dig och håret för o få lite mer att gå efter gällande klääningsfärg och frisyr etc.

Hur kommer det sig att ni ska ha vigsel vid ett tillfälle och fest vid ett annat?  

• Chicita

Champagne kan bli en svår färg om du är blond egentligen.
    Det beror i och för sig på hur brun du blir och vilken ton av brun du får...
    Jag skulle valt ivory och låtit håret verkligen lysa upp.

En grekiskinspirerad frisyr, kanske med en hairvine (googla så får du upp massa bilder) istället för tiara eller liknande tror jag skulle vara snyggt.
    Och sen ett par enkla pärlörhängen och kanske något enkelt armband också. Halsband funkar inte så bra med den klänningen...

När det gäller blivande maken så skulle jag antingen ha kört kostymbyxor och finskor till västen och skjortan för att ge en stor kontrast till håret. Alltså låta det "sticka ut" mer...
    Eller så skulle  jag försökt matcha håret med några tuffare mörka chinos, kanske med benfickor om han gillar sånt, och converse eller andra bekväma skor.

När det gäller ringarna så tycker jag att den ni har är jättefina och skulle passa in med vigselringen. Och om ni fortfarande gillar dom så finns det väl ingen större anledning att byta Solig 

• PimPim83
    Chicita skrev 2013-01-01 22:48:46 följande:
    När det gäller blivande maken så skulle jag antingen ha kört kostymbyxor och finskor till västen och skjortan för att ge en stor kontrast till håret. Alltså låta det "sticka ut" mer...
    +1 på detta! Tycker det låter jättehäftigt med kontrasten mellan hår och kläder.
  • Ela

LindaCalle: Ringen är från Chanti. Vet inte om det blir just den men en likadan! Ligger runt 8 tkr men de tar ca 3500 (nedsatt) har jag för mig :) Bilder kommer om några minuter när jag sitter vid en dator! Vi har valt det då många har barn. Dessa ska inte blandas (barn och alkohol) enligt oss och vi vill inte skicka hem vissa, därför tar vi det en helg efter :) Chicita: Jag blir väldigt brun om jag orkar ;) Ivory it is! Tycker om det du sa med att håret lyser upp. Ska genast googla! Pärlörhängen har jag haft i åtanke. Tack! Gällande honom så har vi tänkt kostymbyxor och skor pga håret = balla kontraster! Ni ska få bild på honom också. Svart/marin/annat? Lackskor?

• Ela

Oj vad rörigt det blev från telen.. Uppdaterar inlägget snart!

• Ela

Ela skrev 2013-01-02 10:02:22 följande:

LindaCalle: Ringen är från Chanti. Vet inte om det blir just den men en likadan! Ligger runt 8 tkr men de tar ca 3500 (nedsatt) har jag för mig :) Bilder kommer om några minuter när jag sitter vid en dator! Vi har valt det då många har barn. Dessa ska inte blandas (barn och alkohol) enligt oss och vi vill inte skicka hem vissa, därför tar vi det en helg efter :) Chicita: Jag blir väldigt brun om jag orkar ;) Ivory it is! Tycker om det du sa med att håret lyser upp. Ska genast googla! Pärlörhängen har jag haft i åtanke. Tack! Gällande honom så har vi tänkt kostymbyxor och skor pga håret = balla kontraster! Ni ska få bild på honom också. Svart/marin/annat? Lackskor?
    Äsch gick visst inte ändra i inlägg så jag svarar om :)

Ringen är från Chanti. Vet inte om det blir just den men en likadan! Ligger runt 8 tkr men de tar ca 3500 (nedsatt) har jag för mig :)
    Vi har valt det då många har barn. Dessa ska inte blandas (barn och alkohol) enligt oss och vi vill inte skicka hem vissa, därför tar vi det en helg efter :)

Här är jag:

Här är min fästman:

• LindaCalle

Åh, jag hittar inte just den på Chanti....om du har en länk så tar jag tcksamt emot! Tycker ringer är super!

• Ela
    Chicita skrev 2013-01-01 22:48:46 följande:
    Champagne kan bli en svår färg om du är blond egentligen.
    Det beror i och för sig på hur brun du blir och vilken ton av brun du får...
    Jag skulle valt ivory och låtit håret verkligen lysa upp.

En grekiskinspirerad frisyr, kanske med en hairvine (googla så får du upp massa bilder) istället för tiara eller liknande tror jag skulle vara snyggt.
    Och sen ett par enkla pärlörhängen och kanske något enkelt armband också. Halsband funkar inte så bra med den klänningen...

Eller så skulle  jag försökt matcha håret med några tuffare mörka chinos, kanske med benfickor om han gillar sånt, och converse eller andra bekväma skor.

När det gäller ringarna så tycker jag att den ni har är jättefina och skulle passa in med vigselringen. Och om ni fortfarande gillar dom så finns det väl ingen större anledning att byta Solig 
    Gör om mitt svar till dig också! :)

Ivory låter kanon när du lägger fram det så ;) Tror det blir snyggt till hans väst oavsett.. värre om de "beiga" färgerna skär sig kanske.. Siktar på ivory!

Hairvine är googlat  - TACK jag är kär! Tänkt mig nåt sånt men inte haft nåt ord på det..

Mannen - Vi är inne på kostymbyxor, lackskor till? Färg? Svart/marin annat?
    Han gillar sånt men är inne på det här med kontraster :)

Nä hans ska bytas till nåt "flashigare" oavsett. Min är eventuellt för bred.. men det är ingen panik och som du så tror jag de passar ihop :)

Tack!
  • LindaCalle

Vilka snyggingar ni är! Så jäkla coolt när man har som du, rööööött hår, och hansmohikan, och så "finkläder" till det. Gud så snygga ni kommer att vara! Ni kan ju verkligen göra "er" grej av det! :)

Tack för länkarna! 

Svar på tråden Har hittat den perfekta klänningen. Vill ha tips!