• Ela

Har hittat den perfekta klänningen. Vill ha tips!

Hej och GOTT NYTT ÅR på er!

Ny som användare på bröllopstorget men har ju såklart använt det massor som inspiration. Känner att många har så bra idéer och skulle bli så oerhört glad över lite tips.

Den 31/8 gifter jag och min fästman oss! Det blir på dagen, alkoholfritt och smörgåstårta efter. Om det hjälper med den informationen = dvs inget party och stort bröllop (ca 65 personer). Festen blir veckan efter.

Klänningen är spikad och klar - denna i ivory alternativt champagne (vad tror ni: blir champagne för mörkt?)
    Den ska vara utan axelband.

Jag har långt och ganska "lysande" mörkrött färgat hår som får förbli det till bröllopet (blond egentligen).

Min blivande man har tuppkam/mohawk-liknande frisyr och ska ha följande väst
    och halsbestyr. Tror färgen hette beige/guld eller liknande.. tyckte den såg rätt cremefärgad ut. Ja ni ser ju själva, de har fått till färgen bra :) Prickarna i mönstret är guldfärgade vilket inte syns så bra här. Till det ska han ha en skjorta med uppkavlade ärmar. Han kommer bli såå läcker Hjärta

Min vigselring är jag, liksom klänningen, helt tokig i!

NU till frågorna :D

- Vad tror ni om för accessoarer till mig? Hur skulle ni matcha allt? Tänk på mitt röda hår också ;)
    - Vad skulle ni ha för frisyr? Är inne på en "grekisk-inspirerad".. Halvt uppsatt, lockat.. lite lösa slingor runt ansiktet.
    - Vilka byxor och skor skulle passa till brudgummen?
    - Förlovningsringen min ska uppdateras, vad tror ni passar till vigselringen? (jag friade, hade och har fortfarande tillfälliga ringar som visserligen båda är väldigt förtjusta i!) Och tror min skulle passa fint till vigselringen.. men OM ni skulle välja nåt till, vad skulle ni satsa på?

Hans är den vänstra av dessa och min är på bilden under:

Tack och KRAM! Glad

• Svar på tråden Har hittat den perfekta klänningen. Vill ha tips!
  • Ela
    LindaCalle skrev 2013-01-02 10:39:13 följande:
    Vilka snyggingar ni är! Så jäkla coolt när man har som du, rööööött hår, och hansmohikan, och så "finkläder" till det. Gud så snygga ni kommer att vara! Ni kan ju verkligen göra "er" grej av det! :)

Tack för länkarna! 
    Tack vad go du är! Skrattande

Vi är så himla peppade på kontrasterna där så det ska bli superkul!

Han ska sjunga på bröllopet också.. Gud jag kommer ju smälla av!
    (han besitter en helt överdjävla grym stämma den karln..)

Fy KAN man längta såhär mycket?!
  • Chicita
    Ela skrev 2013-01-02 10:34:13 följande:
    Gör om mitt svar till dig också! :)

Ivory låter kanon när du lägger fram det så ;) Tror det blir snyggt till hans väst oavsett.. värre om de "beiga" färgerna skär sig kanske.. Siktar på ivory!

Hairvine är googlat  - TACK jag är kär! Tänkt mig nåt sånt men inte haft nåt ord på det..

Mannen - Vi är inne på kostymbyxor, lackskor till? Färg? Svart/marin annat?
    Han gillar sånt men är inne på det här med kontraster :)

Nä hans ska bytas till nåt "flashigare" oavsett. Min är eventuellt för bred.. men det är ingen panik och som du så tror jag de passar ihop :)

Tack!
    Ja det flesta passar i ivory också... 
    Jag blir aldrig brun, och jag har också rött hår (uppsatt förvisso men ändå... så här såg jag ut, så får du en aning om hur färgerna kan funka)

Till maken skulle jag satsat på svarta byxor och lackskor. 
    Ju mer "traditionell" klädseln är i färgerna - destå mer syns det som inte "passar till"...
    Tja du förstår vad jag menar tror jag Flört 

När det gäller ringarna så kan ni kanske stå ut ett år? 
    Byt ut dom på årsdagen av bröllopet eller något. Då har ni ju hunnit känna in er ordentligt på vad ni vill ha och inte vill ha och kanske även sparat ihop lite pengar för att kunna köpa precis den ring ni vill ha utan att kolla på priset Glad

• Ela
    Chicita skrev 2013-01-02 11:27:28 följande:
    Ja det flesta passar i ivory också... 
    Jag blir aldrig brun, och jag har också rött hår (uppsatt förvisso men ändå... så här såg jag ut, så får du en aning om hur färgerna kan funka)

Till maken skulle jag satsat på svarta byxor och lackskor. 
    Ju mer "traditionell" klädseln är i färgerna - destå mer syns det som inte "passar till"...
    Tja du förstår vad jag menar tror jag Flört 

När det gäller ringarna så kan ni kanske stå ut ett år? 
    Byt ut dom på årsdagen av bröllopet eller något. Då har ni ju hunnit känna in er ordentligt på vad ni vill ha och inte vill ha och kanske även sparat ihop lite pengar för att kunna köpa precis den ring ni vill ha utan att kolla på priset Glad

Vad fin du var! Grönt o supersnyggt till rött hår!

Tror som du, svart :)

Ja vi har ingen panik där egentligen... Behåller nog min ett tag som du säger.

IIiihh det här är så spännande :D
  • Chicita

Tack Glad
    Ja grönt är snyggt när man är rödhårig, om det är rätt grön. Det måste ju vara en kall grön, inte en med för mycket gult i för då skär det sig...

Min plan var först att ha vitt och silver. Men det var när vi skulle ha ett traditionellt bröllop. Sen blev det ju medeltidstema och då ändrade jag planerna totalt Tungan ute 

Ja det är jättespännande att planera allt.
    Ta det bara lugnt och stressa inte upp dig. Allt löser sig. Och det är dom små sakerna som inte löste sig eller som gick fel som gör att man minns dagen med värme. Annars blir det bara så kliniskt uppstyltat.
    Ha roligt när ni planerar och glöm inte att ta hjälp av andra så ni inte är sönderstressade när dagen kommer Glad 

• Ela
    Chicita skrev 2013-01-02 11:38:56 följande:
    Tack Glad
    Ja grönt är snyggt när man är rödhårig, om det är rätt grön. Det måste ju vara en kall grön, inte en med för mycket gult i för då skär det sig...

Min plan var först att ha vitt och silver. Men det var när vi skulle ha ett traditionellt bröllop. Sen blev det ju medeltidstema och då ändrade jag planerna totalt Tungan ute 

Ja det är jättespännande att planera allt.
    Ta det bara lugnt och stressa inte upp dig. Allt löser sig. Och det är dom små sakerna som inte löste sig eller som gick fel som gör att man minns dagen med värme. Annars blir det bara så kliniskt uppstyltat.
    Ha roligt när ni planerar och glöm inte att ta hjälp av andra så ni inte är sönderstressade när dagen kommer Glad 
    Nä vi ska ha ett väldigt enkelt lunchbröllop bara så ingen stress över något... Möjligtvis hur håret o smink ska hinnas fixas när bröllopet är redan 12:15 ;)
  • Chicita
    Ela skrev 2013-01-02 11:44:25 följande:
    Nä vi ska ha ett väldigt enkelt lunchbröllop bara så ingen stress över något... Möjligtvis hur håret o smink ska hinnas fixas när bröllopet är redan 12:15 ;)
    hehe man blir mer förvånad när man ser någon som inte är stressad här inne...
    Det var väl något år sen som en brud var helt förtvivlad.
    Hennes klänning var ivory och dukarna där dom skulle vara var vita. Hur gör man då??? Förvånad Flört
    Så man kan stressa upp sig över många saker.
    - Klänningen är 0,5 cm för kort, nu ser man för mycket av skorna...
    - Skorna var för låga, man hade provat klänningen med andra skor och dom man köpte sen var lägre, så nu är klänningen för lång... ve och fasa hur löser man det?
    osv...

Även yttepytte små "skitsaker" kan bli till enorma stora problem när man har nerverna på utsidan, vilket de flesta har när det börjar närma sig...
    Så att försöka ha roligt och skratta åt allt som går på tok gör väldigt mycket för hur man sen upplever dagen Solig

• Ela
    Chicita skrev 2013-01-02 12:05:26 följande:
    hehe man blir mer förvånad när man ser någon som inte är stressad här inne...
    Det var väl något år sen som en brud var helt förtvivlad.
    Hennes klänning var ivory och dukarna där dom skulle vara var vita. Hur gör man då??? Förvånad Flört
    Så man kan stressa upp sig över många saker.
    - Klänningen är 0,5 cm för kort, nu ser man för mycket av skorna...
    - Skorna var för låga, man hade provat klänningen med andra skor och dom man köpte sen var lägre, så nu är klänningen för lång... ve och fasa hur löser man det?
    osv...

Även yttepytte små "skitsaker" kan bli till enorma stora problem när man har nerverna på utsidan, vilket de flesta har när det börjar närma sig...
    Så att försöka ha roligt och skratta åt allt som går på tok gör väldigt mycket för hur man sen upplever dagen Solig

Haha! Dukar får vi se om det ens blir några ;) Cateringfirma, smörgåstårta - Done! Festen blir ju som sagt veckan efter :)

Åh det är så inte jag, slå upp ordet lugn o du ser mitt ansikte - typ! Jaa vi ska ha en SKITKUL o AVSLAPPNAD (för alla!) dag !
  • Chicita
    Ela skrev 2013-01-02 12:12:52 följande:
    Haha! Dukar får vi se om det ens blir några ;) Cateringfirma, smörgåstårta - Done! Festen blir ju som sagt veckan efter :)

Åh det är så inte jag, slå upp ordet lugn o du ser mitt ansikte - typ! Jaa vi ska ha en SKITKUL o AVSLAPPNAD (för alla!) dag !
    Det låter som att ni har en bra inställning. Och då kommer det säkert bli precis så bra som ni hoppas också Solig
Svar på tråden Har hittat den perfekta klänningen. Vill ha tips!