• daniiel

Vilken är din favorit bland alla julfilmer? :)

Det drar ihop sig. Snart är det december och julen närmar sig med stormsteg. 

Vilken är din favorit bland alla julfilmer som finns? :)

• Svar på tråden Vilken är din favorit bland alla julfilmer? :)
  • EEE

Min absoluta favoritjulfilm är En tomtesaga (Joulutarina ). Otroligt fin film.
     Poster En tomtesaga (2007)

• aviman
    EEE skrev 2012-11-22 20:56:40 följande:
    Hade aldrig hört talas om denna, men nu är den på väg hem till mig! Den verkade ju helmysig!!! Tack! Tomte
  • Emmalinnea

The polar express tittar vi på dagen innnan julafton varje år :)

har typ 15 st vi ser varje år innan jul men detta var min abslulota favoritoch ett MÅSTE! 

• daniiel
    EEE skrev 2012-11-22 20:56:40 följande:
    Den vill jag se! Har hört att den ska vara bra, men har inte kunnat hitta den någonstans.
  • goli

Mary Poppins och Willy Wonka and the chocolate factory (1971)!!! Visades alltid på TV när jag var liten. Härliga barndomsminnen från en tid då julen var magisk!

• maxmamma

jag är så löjlig så jag gillar filmen: ett päron till farsa firar jul med chavey chase.

• stormhelen

Det finns så många fantastiskt bra julfilmer, så det är svårt att välja en.

Jag hade först tänkt lägga en röst på A nightmare before christmas, då jag älskar Tim Burton.

Såg denna film idag Arthur Christmas , och denna tyckte jag var jätte rolig och man får verkligen en riktigt härlig julkänsla.

Kan starkt rekumnedera att se denna film!

(En annan bra film är även Polarexpressen).

• Annamolly
    frida o björn skrev 2012-11-22 18:34:24 följande:
    Älskar filmen Love actually! Gillar även The holiday. Kanske inga klassiska julfilmer men det utspelar sig iaf då.
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • daniiel

Idag har jag och dottern laddat med lite lussebullar, varm choklad, pepparkakor, julmust, mandariner och skumtomtar för att se Mysteriet på Greveholm :D Hon vill hinna se den innan nya Mysteriet på Greveholm börjar, så det är klart man ställer upp ;P

• PiaB

Jag älskar Grinchen, julen är stulen Den är så härligt annorlunda. Och ändå har den en så fin handling, förutsägbar såklart, men ändå.

Tomten är far till alla barnen är bra också. Lyckligt slut fast väldigt tragikomisk.

• Silketuss

Jag gillar Tomten är far till alla barnen!! Skulle villja ha det där huset de håller till i, med alla härliga detaljer! Den första Ensam hemma-filmen är också något jag gillar att se på så här års. Trolltider, Mysteriet på Greveholm och Tjuvarnas jul är något som jag gillar att se tillsamman med mina minsta!

• Syllis 2012

Ett päron till farsa firar jul är en favorit Glad

• aviman
    daniiel skrev 2012-11-29 09:31:27 följande:
    Till helgen börjar julkalendern, är det någon som ska se den? :)
    JAG!!! Har köpt en chokladkalender enligt tradition och ska sitta uppe med tända ljus när den börjar! Wiee vad mysigt!
Svar på tråden Vilken är din favorit bland alla julfilmer? :)