Vilken är din favorit bland alla julfilmer? :)
Det drar ihop sig. Snart är det december och julen närmar sig med stormsteg.
Vilken är din favorit bland alla julfilmer som finns? :)
Det drar ihop sig. Snart är det december och julen närmar sig med stormsteg.
Vilken är din favorit bland alla julfilmer som finns? :)
Håller förstås med om KBJ, klart viktigare än Kalle Planka för mitt välbefinnande under julhelgen. Har annars en kanske lite udda favorit; balettfilmen "Sagovärld" (Tales of Beatrix Potter). Den visades förr alltid på SVT vid jultid, men nu har jag den på DVD. Utan den -ingen jul. trots att den egentligen inte alls är någon julfilm. Ett annat måste är någon version av Dickens "En spökhistoria vid jul".
Älskar filmen Love actually! Gillar även The holiday. Kanske inga klassiska julfilmer men det utspelar sig iaf då.
Love Actually var den första film jag tänkte på också! Feel-good-film.
Jag måste erkänna att jag aldrig sett Karl Bertil Jonsson, men så ser jag inte Kalle Anka på julafton heller :P Jag har inte sett Trolltyg i tomteskogen heller som väl också är en film många ser under julen?
Jag har däremot sett Tales of Beatrix Potter och även jag förknippar den med julen och tycker den är väldigt bra :) Har den dock bara på VHS, så har inte sett den på många år.
Love Actually och The Holiday är två favoriter. Jag är extremt förtjust i såna romantiska komedier, riktiga "feelgood"-filmer ja :D
Här ser vi alltid Grinchen (den med Jim Carrey), då det är dotterns absoluta favorit :) Även Ensam hemma filmerna, dock inte de nyare. Själv vill jag gärna se julkalendern Trolltider, fullkomligt älskar den!
Räknas kanske inte som film eftersom det är en tv-serie, men "Sunes jul" är fantastisk! :)
Haha ja, Sunes jul är så rolig! :D
Polarexpressen är en av mina favoriter blan tecknade filmer, den brukar vi också se :) Oh, för att inte glömma Niko - påväg mot stjärnorna som vi snubblade över av en slump för ett par år sedan. Det är en riktigt mysig familjefilm :)
Det finns också en film med Dolly Parton som heter Unlikely Angel som jag är väldigt förtjust i faktiskt.
Kring jul brukar jag mysa med olika julkalendrar. Jul i Kapernaum älskar jag! Och en dansk julkalender som heter "The Julekalender" den ser jag varje jul sen 2004... Det är ju inga filmer, men lika magiskt ändå
Filmmässigt älskar jag Nightmare before christmas, Nötknäckaren (den tecknade), Love Actually, Bridget Jones (1a filmen) & Grinchen.
Dom filmerna ser jag alltid kring jul och de piggar liksom till julen lite extra!
Fast de filmer som skänker mig extra mycket julstämning är såna där ströfilmer från 80/90-talet som aldrig blev så jättekända men som ändå rullar på TV under julhelgen. Om tomtar, snögubbar och nissar...
The nightmare before christmas, helt klart. Sen förknippar jag Änglagård med julen eftersom den i flera års sändes då. Och Den tatuerade änkan, det närmaste en romantisk komedi jag kommer.