• SarahH01

    dhGate.com??

    Behöver veta allt som går om dhGate.com


    Nån som köpt därifrån? Kvalité? är de satin när de säger satin tex? leveranstid? mm

  • Svar på tråden dhGate.com??
  • daniiel

    DHgate.com är precis som Ebay.com en samlingssida för flera olika säljare. Därför är det omöjligt att rakt av säga att det är en bra eller dålig sida, då det finns bättre och sämre säljare. Därför kan alltså kvalitet och leveranstider variera väldigt mkt.

    Angående satin, så är satin i sig själv inte ett viss sorts tyg, utan ett sätt att väva ett tyg på. Polyestersatin, "bridal satin 395", är det vanligaste tyget i brudklänningar och är samma tyg som används till brudklänningar i butiker i Sverige. För att få en klänning som är gjord i något annat än polyester i Sverige, så får du i majoriteten av falle betala över 20 000kr. Du kan alltså beställa en klänning i polyester utan att känna att klänningen blir "billig".


  • Insanire

    Jag köpte klänningar av säljare Sweetbridal.
    En festklänning, två tärnklänningar, en brudklänning och en klänning till min mamma.
    Vi är supernöjda.

    Men om du vill göra någon ändring i klänningen så skadar det inte att vara övertydlig och gärna lite tjatig för att få det som du vill.  

  • Mustikka
    Insanire skrev 2012-10-28 22:07:23 följande:
    Jag köpte klänningar av säljare Sweetbridal.
    En festklänning, två tärnklänningar, en brudklänning och en klänning till min mamma.
    Vi är supernöjda.

    Men om du vill göra någon ändring i klänningen så skadar det inte att vara övertydlig och gärna lite tjatig för att få det som du vill.  
    Hej =) Har du bilder på bröllopsklänningen? funderar själv på att köpa därifrån och har tittat innan på sweetbridals klänningar. Skulle vara väldigt tacksam =)
  • Insanire

    Rakt framifrån



    Lite bakifrån


    Rakt bakifrån


    Skärning i ryggen


    Lite närmre bild på skärning vid bysten. Där är det också paljetter även om det inte syns så bra..

  • bea

    Jag beställde en klänning till min mamma via DHgate.com och säljaren jag köpte av var inte bra.
    Mamma skulle haft på sig klänningen på mitt bröllop nu i december men det kommer inte att gå.
    Allt verkade så bra fram tills att jag fick klänningen. Den var inte alls i den färgen jag beställt.
    Så jag ville skicka tillbaka den men det får jag inte. Jag måste bevisa att det är fel färg. De vill inte ge mig mina $100 tillbaka. Usel säljare!!! aldrig mer Dhgate kan jag säga.

    Men Insanire verkar ha hittat en bra säljare, jättefin klänning grattis Glad

  • daniiel
    bea skrev 2012-11-15 12:08:15 följande:
    Jag beställde en klänning till min mamma via DHgate.com och säljaren jag köpte av var inte bra.
    Mamma skulle haft på sig klänningen på mitt bröllop nu i december men det kommer inte att gå.
    Allt verkade så bra fram tills att jag fick klänningen. Den var inte alls i den färgen jag beställt.
    Så jag ville skicka tillbaka den men det får jag inte. Jag måste bevisa att det är fel färg. De vill inte ge mig mina $100 tillbaka. Usel säljare!!! aldrig mer Dhgate kan jag säga.

    Men Insanire verkar ha hittat en bra säljare, jättefin klänning grattis Glad
    Har du anmält en dispyt? Det gjorde jag med en av mina brudklänningar.

    Jag beställde två tärnklänningar från en säljare, som var väldigt fina. En brudklänning från en annan säljare och en till brudklänning från en tredje säljare. Båda brudklänningarna var fina, jättefina!, men i två storlekar mindre än vad jag hade beställt och med dragkedja istället för snörning som jag hade beställt. Den första säljaren bråkade inte alls, utan jag fick tillbaka halva kostaden för klänningen och fick behålla den = jag kunde sälja den.

    Säljaren som hade den andra brudklänningen vägrade dock medge att dom hade gjort fel och ville inte ge mig några pengar tillbaka. Då anmälde jag en dispyt till DHgate, själva sidan alltså, och då får jag skriva min del, vad som var fel och vad jag kräver, alltså pengarna tillbaka. Säljaren får då skriva sin syn på det hela och om han accepterar det jag vill ha eller inte. Sedan pågår det sådär, man förhandlar alltså om en lösning. Kommer man inte fram till någon lösning på en viss tid, tror det är 30 dagar eller nått sånt, då går DHgate in och bestämmer. Oftast bestämmer dom ju till kundens fördel, för dom vill inte ha missnöjda kunder på sidan.

    Men, det finns alltså bra säljare och det finns dåliga.
  • LadyD

    Insanire
    Gjorde du ändringar eller beställde du bara rakt av?
    Var det måttbeställda?
     

  • bea
    daniiel skrev 2012-11-15 15:34:16 följande:
    Har du anmält en dispyt? Det gjorde jag med en av mina brudklänningar.

    Jag beställde två tärnklänningar från en säljare, som var väldigt fina. En brudklänning från en annan säljare och en till brudklänning från en tredje säljare. Båda brudklänningarna var fina, jättefina!, men i två storlekar mindre än vad jag hade beställt och med dragkedja istället för snörning som jag hade beställt. Den första säljaren bråkade inte alls, utan jag fick tillbaka halva kostaden för klänningen och fick behålla den = jag kunde sälja den.

    Säljaren som hade den andra brudklänningen vägrade dock medge att dom hade gjort fel och ville inte ge mig några pengar tillbaka. Då anmälde jag en dispyt till DHgate, själva sidan alltså, och då får jag skriva min del, vad som var fel och vad jag kräver, alltså pengarna tillbaka. Säljaren får då skriva sin syn på det hela och om han accepterar det jag vill ha eller inte. Sedan pågår det sådär, man förhandlar alltså om en lösning. Kommer man inte fram till någon lösning på en viss tid, tror det är 30 dagar eller nått sånt, då går DHgate in och bestämmer. Oftast bestämmer dom ju till kundens fördel, för dom vill inte ha missnöjda kunder på sidan.

    Men, det finns alltså bra säljare och det finns dåliga.
    Jag mailade med säljaren fram och tillbaka och han/hon vägrar ta tillbaka klänningen. Jättestörigt!

    Så nu har jag anmält en dispyt men efter att ha läst vad den innebär känns det som de kommer att vara till säljarens fördel. Dispyten pågår just nu men det känns lite lönlöst faktiskt. Säljaren  gav mig en rabatt vid nästa beställning, som om jag kommer att beställa därifrån fler gånger. Och det här med bevisen..herregud! vem kommer på det? Har beställt från jenjen house och där kunde man lämna tillbaka klänningar såvida de inte var måttbeställda. Klänningen jag beställde nu är inte måttbeställd. De kan sälja den till någon annan. Dhgate.com verkar inte vara så tilmötesgående. Så aldrig mer!! 
    Men efter din historia Daniiel, så kanske det finns hopp :) Håll tummarna för mig!
  • Insanire
    LadyD skrev 2012-11-18 09:18:38 följande:
    Insanire
    Gjorde du ändringar eller beställde du bara rakt av?
    Var det måttbeställda?

    Jag gjorde inga ändringar i klänningen men den är måttbeställd.


    Satt som gjutet på mig, riktigt bra.


    Däremot så köpte vi tärnklänningarna från samma säljare, och de skulle vara utan axelband (fast i orginalutförandet är dom med axelband) Jag skrev det i beställningen och när de kom så var dom med axelband ändå. Så mitt råd är, om du ska göra en ändring, att skriva det fler gånger och påminna om det någon gång nu och då och kanske gärna klippa till en bild med ditritade pilar för övertydlighetens skull.. :)

Svar på tråden dhGate.com??