dhGate.com??
Behöver veta allt som går om dhGate.com
Nån som köpt därifrån? Kvalité? är de satin när de säger satin tex? leveranstid? mm
Behöver veta allt som går om dhGate.com
Nån som köpt därifrån? Kvalité? är de satin när de säger satin tex? leveranstid? mm
DHgate.com är precis som Ebay.com en samlingssida för flera olika säljare. Därför är det omöjligt att rakt av säga att det är en bra eller dålig sida, då det finns bättre och sämre säljare. Därför kan alltså kvalitet och leveranstider variera väldigt mkt.
Angående satin, så är satin i sig själv inte ett viss sorts tyg, utan ett sätt att väva ett tyg på. Polyestersatin, "bridal satin 395", är det vanligaste tyget i brudklänningar och är samma tyg som används till brudklänningar i butiker i Sverige. För att få en klänning som är gjord i något annat än polyester i Sverige, så får du i majoriteten av falle betala över 20 000kr. Du kan alltså beställa en klänning i polyester utan att känna att klänningen blir "billig".
Jag köpte klänningar av säljare Sweetbridal.
En festklänning, två tärnklänningar, en brudklänning och en klänning till min mamma.
Vi är supernöjda.
Men om du vill göra någon ändring i klänningen så skadar det inte att vara övertydlig och gärna lite tjatig för att få det som du vill.
Rakt framifrån
Jag beställde en klänning till min mamma via DHgate.com och säljaren jag köpte av var inte bra.
Mamma skulle haft på sig klänningen på mitt bröllop nu i december men det kommer inte att gå.
Allt verkade så bra fram tills att jag fick klänningen. Den var inte alls i den färgen jag beställt.
Så jag ville skicka tillbaka den men det får jag inte. Jag måste bevisa att det är fel färg. De vill inte ge mig mina $100 tillbaka. Usel säljare!!! aldrig mer Dhgate kan jag säga.
Men Insanire verkar ha hittat en bra säljare, jättefin klänning grattis
Insanire
Gjorde du ändringar eller beställde du bara rakt av?
Var det måttbeställda?
Jag gjorde inga ändringar i klänningen men den är måttbeställd.
Satt som gjutet på mig, riktigt bra.
Däremot så köpte vi tärnklänningarna från samma säljare, och de skulle vara utan axelband (fast i orginalutförandet är dom med axelband) Jag skrev det i beställningen och när de kom så var dom med axelband ändå. Så mitt råd är, om du ska göra en ändring, att skriva det fler gånger och påminna om det någon gång nu och då och kanske gärna klippa till en bild med ditritade pilar för övertydlighetens skull.. :)