Koloratur skrev 2012-10-25 22:12:03 följande:
goli och Aniara4: Detta "gör" jag mot min kropp i yttersta nödfall. Är sångerska och ibland har man framträdanden och är egentligen supersjuk men måste sjunga, överrösta en orkester på 90 man ändå. och är man helt igentäppt så är det nödvändigt att ta avsvällande kortison för en dag.
TS ska gifta sig om ett par dar, därför gav jag henne detta tips. "Och sen Betapred som du kan ta på bröllopsdagen" Så hon slipper känna sig helt tjock i hals, svalg, näsa och bihålor.
Sedan är det definitivt inte säkert att detta är vanlig förkylning, för att få antibiotika, går man till läkare och tar prover, är det en bakterieinfektion så får man antibiotika.
Så konstigt var det väl inte?
Som sagt, är definitivt inte att rekommendera. För övrigt är det inte alltid man får antibiotika även om man har bakterienfektion heller. Förstår att det kan bli lite knepigt i din situation men om du väljer att göra så är det din grej, tycker inte du ska rekommendera andra att göra likadant. Finns inget sätt att bota en förkylning, man kan lindra symptomen och sen är det bara att vänta ut...