• sanon

gifter mig om 3 dagar, har blivit sjuk!!!

Gifter mig på lördag, om 3 dagar. Å idag har jag blivit förkyld!!! Känner att feber verkar inte långt borta. Va faaaan ska jag göra????!! är villig att testa alla husmors kurer som finns, även om det kanske inte funkar. Vad är era bästa tips mot förkylning??? jag kan ju inte vara sjuk på våran dag!!

• Svar på tråden gifter mig om 3 dagar, har blivit sjuk!!!
  • Emmalinnea

Drick vatten! gärna medcitron i.

• FrökenMäkelä

VILA!

Febernedsättande som t.ex alvedon nässpray om du lider av nästäppa. Smörj näsvingarna med läppsyl om du snyter dig mycket.

Och återigen vila!

• sanon

Vad är röd solhatt? Tack för alla tips, hoppas nått hjälper & att jag ska slippa vara febrig på lördag

• linmal0808

Värm en starköl tills den nästan kokar och drick den. Smakar apa och du kommer att svettas så att du kan vrida ur sängkläderna efteråt, men du blir garanterat frisk! Vet inte om det är för att kroppen får en chock och inte vill utsätta sig för detta igen eller vad det beror på, men det har funkat varje gång för mig i alla fall!

• L och J
    linmal0808 skrev 2012-10-24 22:28:26 följande:
    Värm en starköl tills den nästan kokar och drick den. Smakar apa och du kommer att svettas så att du kan vrida ur sängkläderna efteråt, men du blir garanterat frisk! Vet inte om det är för att kroppen får en chock och inte vill utsätta sig för detta igen eller vad det beror på, men det har funkat varje gång för mig i alla fall!
    Den kuren va ny för mig! haha! och detta funkar säger du? jag blir lätt sjuk, och ska testa det nästa gång. 
  • karamell

Te med ingefära, citron och honung!
    Mängder med vila och sömn
    Alvedon och ipren är febernedsättande.

Hoppas verkligen du kryar på dig till stora dagen! Lycka till!!!!! 

• aviman

Jag dricker ingefärathé och citronvatten, äter ordentlig mat så kroppen har energi att bekämpa förkylningen, håller mig varm så jag kan hjälpa kroppen att döda bakterier.
    Tar febernedsättande och anti-inflammatoriska piller. Det hjälper mig, lycka till! {#emotions_dlg.flower} 

• maxmamma

har inga bra tips till dig, allt de andra rekommenderat hade jag själv kunnat tipsa om men för att inte bli tjatig så önskar jag ett rejält krya på dig o jag tycker synd om dig som blivit så förkyld så nära inpå den stora dagen.

mvh maxmamma 

• Ayla
    Papillon skrev 2012-10-24 18:19:44 följande:
    Åh, stackare :( Röd solhatt i valfri form! En av få antiförkylningssaker med vetenskap som visar att det faktiskt kan förkorta en förkylning med 1 dygn. Hoppas du blir bättre på nolltid!!
    Det har jag också läst (i en vetenskaplig bok som sågade alla andra huskurer än just Röd solhatt). Echinagard och liknande fungerar faktiskt och finns i vanliga livsmedelsbutiker (inte bara apotek eller hälsokost). Värt att prova.

Hoppas också du blir bättre snabbt TS!
Svar på tråden gifter mig om 3 dagar, har blivit sjuk!!!