• Äldre 22 Oct 10:07
    15786 visningar
    29 svar
    29
    15786

    Tatuerad kärlek - bildtråd

    En del kanske väljer att föreviga sin kärlek med en tatuering. Nu efterlyser vi bilder på kärlekstatueringar, hyllningar till din partner eller er kärlek.

    Ladda upp en bild på din tatuering!

  • Svar på tråden Tatuerad kärlek - bildtråd
  • Mumin
    Äldre 24 Oct 13:08
    #11

    Häftiga tatueringar!!! Smart att ha bådas stjärntecken fast på "eget" vis! Jag har en blomranka på foten/benet och i den har jag dolt min m2b:s initial och även min sons initial. Bara jag som vet att de är där så om det nu mot all förmodan tar slut så har även jag en snygg tatuering!! =)

  • Äldre 24 Oct 16:01
    #12

    Jag håller på o lär mig tatuera så här är några som jag gjort, både på mig och en kompis.

    Här är en jag gjorde på en av mina bästa vänner som en "friendsforevertattoo", den är dock inte klar än, den ska skuggas, m.m.

    Och den här har jag gjort på mig själv, helt på frihand. Det är en hyllning till min underbara mamma. Hon älskar tulpaner (medan jag å andra sidan inte alls är förtjust i dom). På bilden är den helt färsk, den är finare nu.



    Har några till "kärlekstattoos", men hittar inte kameran så jag kan inte ta kort på dom...
     
  • maxmam­ma
    Äldre 24 Oct 16:19
    #13

    har dock ingen bild på min "kärlekstatuering" men det står peter på mitt vänstra långfinger med nån slags stjärnor runt om men det vart en ful tatuering som tatueraren hasta dit på fingret utan finess alls.

    Så den ska jag tatuera över med nått bättre.

    På min högra underarm står det joakim 1997 08 14 och zodiakenst symbol för lejonet

    på vänstra underarmen står det Frida 02 09 27 och zodiakens symbol för vågen

    mitt frampå bröstet strax ovan  för tuttarna står det Max 09 03 02 zodiakens symbol för fiskarna omringat med tre stora blå klockor.

    På underarmarna har jag fått dit tatuerat en rosranka  med antal rosor efter antal bokstäver  i barnens namn.

    Men sen är hela vänster arm hel tatuerad med annat o högra armen är på gång att bli en helarms sleeve.

    har dock inga bilder att ladda upp på tatueringarna. 

  • Brudiv­inter2­012
    Äldre 28 Nov 15:51
    #14

    Jag tänkte tatuera in Love i skrivstil på ryggen, nedanför höger axel där o:et ska vara ett rött hjärta med bara konturer.. Jag vill gärna göra den på morgonen samma dag, så att den blir kopplad till bröllopsdagen. Men är osäker på om jag vågar eftersom man kan bli svullen och sånt. Fast den ska ju vara så liten så undrar om det verkligen är ett problem.. Och annars, tycker ni man ska göra den dagen efter eller dagen innan?

  • Äldre 29 Nov 09:34
    #15
    Brudivinter2012 skrev 2012-11-28 15:51:51 följande:
    Jag tänkte tatuera in Love i skrivstil på ryggen, nedanför höger axel där o:et ska vara ett rött hjärta med bara konturer.. Jag vill gärna göra den på morgonen samma dag, så att den blir kopplad till bröllopsdagen. Men är osäker på om jag vågar eftersom man kan bli svullen och sånt. Fast den ska ju vara så liten så undrar om det verkligen är ett problem.. Och annars, tycker ni man ska göra den dagen efter eller dagen innan?
    Gör den dagen efter tycker jag. Då kan det vara ett fint minne av er första hela dag tillsammans som man och fru :) Att göra den samma dag, även om den är liten, är inte att rekommendera. Först ska den vara täckt och man ska smörja den och hålla på. Vill du gå undan på festen osv för att smörja tatueringen? Jag förstår tanken med att den ska vara från samma dag, men jag tror att dagen efter kan bli lika bra. Varför inte önska dig en tatuering i morgongåva av din blivande?, istället för tex ett smycke som många andra får.
  • Pearld­rop
    Äldre 29 Nov 15:53
    #16

    Vi har en speciell låt som gjorde att vi började prata typ. Noterna till den är intatuerade i nacken med ett "N" och ett "L".

  • Äldre 30 Nov 07:55
    #17

    Jag har inte gjort tatueringen än. Men jag tänkte tatuera in min brudbukett på låret och lägga till en gul blomma som symboliserar min man. Det är ändå någonting som jag har funderat på i flera år så bättre motiv kan jag nog inte få. Och om det mot förmodan skulle ta slut, då säger jag som en tidigare talare, Då har jag en fin tatuering som även i mitt fall ändå skulle ha varit där.

  • Galath­ea
    Äldre 30 Nov 11:42
    #18


    Min tatuering är egentligen en minnestatuering tillägnad nära och kära som gått bort, främst min bästa vän. Men färgvalet är en symbol för mig (det blåa) och min blivande (det lila). Om det skulle ta slut mellan oss gör det mig inte det minsta att färgen symboliserar honom, för det kommer ju alltid vara ett minne av vår tid tillsammans utan att jag behöver oroa mig för att ha ett namn eller liknande tatuerat på kroppen.
  • Brudiv­inter2­012
    Äldre 7 Dec 04:31
    #19
    daniiel skrev 2012-11-29 09:34:08 följande:
    Gör den dagen efter tycker jag. Då kan det vara ett fint minne av er första hela dag tillsammans som man och fru :) Att göra den samma dag, även om den är liten, är inte att rekommendera. Först ska den vara täckt och man ska smörja den och hålla på. Vill du gå undan på festen osv för att smörja tatueringen? Jag förstår tanken med att den ska vara från samma dag, men jag tror att dagen efter kan bli lika bra. Varför inte önska dig en tatuering i morgongåva av din blivande?, istället för tex ett smycke som många andra får.
    Ja, det har du alldeles rätt i. Dagen efter är faktiskt en superbra idé och motivering. " Vår första dag som gifta ". Tack :) 
  • Äldre 7 Dec 09:06
    #20

    Galathea: Åh vad fin! Jag har funderat på att tatuera in ett lejonkungenmotiv någonstans, men jag är för feg :(

  • LuddeC­aro
    Äldre 15 Feb 06:55
    #21

    Hej, har du gjort din än?

  • Pyttis
    Äldre 15 Feb 08:34
    #22

    var och plågade in sambons namn över hjärtat för ca 2 månader sen :)


  • Äldre 15 Feb 09:09
    #23
    CoG skrev 2012-10-23 12:33:59 följande:
    Var det Anders Bagge och hans senaste fru som tatuerade in ringarna då dom gifte sig?
    ...minns inte riktigt hur det gick med det äktenskapet?
    Det har väl varit lite fram och tillbaka enligt den tillförlitliga (?) pressen.
    har ingen tatuering tillägnad min fästman, men kom att tänka på när du skrev detta att jag har sett en bild på ett par, när dom gifte sig så, istället för ringar, hade hon tatuerat in första boksaten i hennes mans namn, och så satt en skindiver (piercing), båda på vä ringfinger såklart. tyckte det var ganska fiffigt tyckte jag. 
  • afture­lding
    Äldre 15 Feb 09:13
    #24


    Denna har min sambo ritat till mig, och Dödens Dag som denna symbol kommer ifrån går ut på att hylla livet, men minnas de som lämnat oss. Så motivet har inte så jättemycket med oss att göra egentligen, bara lite. Men det faktum att han faktiskt ritat den tycker jag är viktigare.

    Jag ska få rita hans nästa har vi sagt :) Vi både tecknar och målar båda två. 
  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 15 Feb 10:43
    #25

    jag här tänkt texten amor vincit omnia! och det är så sant kärleken övervinner verkligen allt! :)

  • Äldre 15 Feb 11:23
    #26
    kärlekensbrudpar skrev 2013-02-15 10:43:32 följande:
    jag här tänkt texten amor vincit omnia! och det är så sant kärleken övervinner verkligen allt! :)
    Tänkte faktiskt göra samma sak ;)
    Har den här bilden som inspirationsbild:


     
  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 15 Feb 12:07
    #27

    tack för inspirations bilden Glad

  • Gabrie­llaIva­rsson
    Äldre 18 May 16:19
    #28

    Nu har min blivande och jag varit och gjort våra "par-tatueringar".
    Förklaringen till dessa är att vi förlovade oss på fredagen den 13:e och vi kommer gifta oss 13-07-13 vid 13:07. ;)

    Alltså blir 13 "vårt" nummer. Sen är ju 13 ett turnummer inom tatueringsvärlden.
    Och dessa tatueringar är inget vi skulle må dåligt över om det en dag skulle ta slut heller.

    Min: (Vi kommer även ha cupcakes som bröllopstårta, så det känns lite passande :P )




    Fästmannens:



     
  • Jessic­a B
    Äldre 20 May 19:40
    #29

    Vi kommer att ha en tatuerare på festen och göra en gemensam tatuering där. Varsinn pusselbit som passar ihop med våra initialer.

Svar på tråden Tatuerad kärlek - bildtråd