• Redaktör Kristin

    Vad läser du?

    Vad har du på nattduksbordet just nu? Kanske en bra bok som du vill tipsa andra om? Eller läser du mest tidningar? Eller kanske inget alls? Diskutera och tipsa varandra!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad läser du?
  • johbeh

    Khoury är mycket bra!! Sagan om isfolket är ju underbar vissa böcker i den serien har jag säkert läst 15 gånger!

  • SaJo1981
    johbeh skrev 2012-10-18 20:12:28 följande:
    Khoury är mycket bra!! Sagan om isfolket är ju underbar vissa böcker i den serien har jag säkert läst 15 gånger!
    bra smak :) haha jag har läst Sagan Om Isfolket runt 10 gånger och dom bästa böckerna (typ 15 första samt nr 29 och nr 41) säkert 20-30 gånger =)

    har både Sagan Om Isfolket, Häxmästaren, Legenden om Ljusets rike, De svarta riddarna och Trollrunor inbundna + i pocketform samt Sandemo-serien i pocketform =) 
  • johbeh

    Oooh 29 och 41 och jag älskar boken med vanja och tamelin, ulvhedin och Elisa, villemo, ja allihopa nästan :)

  • SaJo1981
    johbeh skrev 2012-10-18 20:30:02 följande:
    Oooh 29 och 41 och jag älskar boken med vanja och tamelin, ulvhedin och Elisa, villemo, ja allihopa nästan :)
    ååååh ja Villemos och Dominics kärlekshistoria älskar jag!  vad är det nu...hmmm bok 11 sida 151?! där han sägr att han älskar henne....*mys* vanja och tamlin älskar jag med! 

    Försökte till och med få genom namnen Tiili, Saga, Liv, Tamlin och Villemo här hemma men det gick inte (och flicka har vi ingen så tjejnamnet gick bort ändå) 

    Fick igenom Tristan som pojk nr 1 heter och pojk nr 3 fick Nathaniel som andranamn =) 
  • johbeh

    Haha jag har alltid haft Nataniel som ett barnnamn men det är väldigt sambons! Men problemet löstes genom att vi fick en flicka men han var inte imponerad av de namnen!! Villemos första kärlek ? Vad sjutton hette han?

  • johbeh

    Eldar, ja! Sol är en självklar favorit! Ingrid, Tova listan kan göras lång..

  • SaJo1981
    Chicita skrev 2012-10-20 22:08:52 följande:
    Oh ja Villemo. Hon gjorde skäl för sitt namn.

    Men favoriten är ändå Sol Solig 
    Jaaaa Sol är bäst =) hade förr två svarta katter som hette Lucifer och Sol :P haha!

    Försökte nu på lillen få med Villeman som ett andranamn men mannen gick inte med på det.... 
  • Chicita

    Det finns många härliga karaktärer i Isfolket-serien.
    Jag tycker inte att hon har fått karaktärerna lika bra sen, alltså inte riktigt lika levande, i hennes andra serier.
    Och då tycker jag ändå att dom är väldigt bra.
     

  • Memsan

    Jag håller på och plöjer igenom mina Terry Pratchett böcker och hösten till ära så lär jag nog plöja igenom mina Edgar Allan Poe böcker efter dom.

  • johbeh

    Jag håller med! Blev lite besviken när jag läste de andra serierna. Det kanske beror på att ingen serie kan jämföra sig med sagan om isfolket.

  • SaJo1981

    Isfolket är helt klart bäst, men jag gillade ändå De svarta riddarna ganska bra med (eller jag gillar alla hennes böcker men de svarta riddarna kommer tvåa) Unnis och Jordis kärlekshistoria e också mysig tycker jag, men klart alla i isfolket känns ju mer i hjärtat liksom =)
     

Svar på tråden Vad läser du?